Zamknij

Kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego w Płocku. Na co wydamy 6,3 mln zł?

18:34, 22.02.2024 Agnieszka Stachurska
Skomentuj

Już za kilka dni startuje kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego Płocka. Do rozdysponowania jest ponad 6,3 mln zł na projekty ogólnomiejskie i osiedlowe. Zmieniono jednak zasady w zgłaszaniu projektów ogólnomiejskich.
W poniedziałek, 26 lutego startuje nabór projektów do Budżetu Obywatelskiego Płocka. W puli ponownie jest ponad 6,3 mln zł i nadal mogą głosować wszyscy mieszkańcy, nawet niemowlęta. Osoby poniżej 13. roku życia muszą mieć jedynie zgodę opiekuna prawnego. Warto pamiętać, że zgłoszone w tym roku i zaakceptowane projekty będą realizowane w 2025 roku. Pomysły przyjmowane będą do 17 marca, a następnie sprawdzane.
- W regulacjach trzynastej edycji BOP zaszły zmiany. Wprowadzono je po konsultacjach z mieszkańcami - informuje Urząd Miasta Płocka.
Ogólna pula budżetu obywatelskiego (czyli wspomniane 6,3 mln zł), jest podzielona między projekty ogólnomiejskie i osiedlowe. I zmiany dotyczą właśnie zasad zgłaszania projektów ogólnomiejskich. W tegorocznej edycji określono katalog projektów, które mają wyłącznie charakter ogólnomiejski. Dotyczą:
  • oświaty - przedszkoli, szkół, poradni psychologiczno-pedagogicznych itd., żłobków i innych placówek opiekuńczych (domy pomocy społecznej, placówki opiekuńczo-wychowawcze)
  • miejskich instytucji kultury.
Dodatkowo, jeden projekt obejmuje tylko jedno zadanie i jedną lokalizację, a po zrealizowaniu musi być ogólnodostępny - nieodpłatnie i dla wszystkich chętnych (w przypadku inwestycji czy zakupu wyposażenia przez określoną liczbę godzin w tygodniu). Nie można zgłaszać pomysłów, które zakładają wykonanie jedynie dokumentacji projektowej czy części większej całości, postawienie pomnika albo generują duże koszty eksploatacji. Szczegółowe kryteria, które muszą spełnić zgłaszane projekty znajdziemy na stronie mojemiasto.plock.eu. Jak składać projekt?
  • elektronicznie na formularzu dostępnym na stronie internetowej mojemiasto.plock.eu. Niezbędne załączniki należy dołączyć w formie skanu;
  • pocztą, wysyłając wypełniony wniosek wraz z załącznikami na adres Urzędu Miasta Płocka, pl. Stary Rynek 1. Koniecznie w kopercie z dopiskiem "Budżet Obywatelski Płocka". O terminie złożenia decyduje data stempla pocztowego;
  • osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta (wejście od ul. Zduńskiej). Tu też składa się wypełniony papierowy formularz wraz z załącznikami.
Uwaga! Do zgłoszonego pomysłu musi być dołączona lista poparcia - dla projektu ogólnomiejskiego przez 15 mieszkańców, a osiedlowego - 0,1% mieszkańców danego osiedla (dokładna liczba podana jest w tym miejscu: https://mojemiasto.plock.eu/index.php/o-budzecie/do-pobrania/formularze). Wartość projektu dotyczącego całego miasta nie może przekraczać 2 mln zł, a projektu osiedlowego 550 tys. zł. Dokładna kwota zostanie podana po zatwierdzeniu sprawozdania z wykonania budżetu za 2023 rok. Harmonogram Budżetu Obywatelskiego Płocka na 2025 rok
  • Składanie projektów do Budżetu Obywatelskiego Płocka - od 26 lutego do 17 marca
  • Weryfikacja projektów i przedstawienie listy zgłoszonych projektów, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną, merytoryczno-prawną i finansową - do 30 lipca
  • Odwołania od negatywnej weryfikacji formalnej, merytoryczno-prawnej i finansowej projektów - 5 dni roboczych od daty ogłoszenia wyników
  • Przedstawienie ostatecznej listy projektów poddanych pod głosowanie - do 20 sierpnia
  • Głosowanie mieszkańców - od 6 do 19 września
  • Ustalenie wyników głosowania oraz ogłoszenie wybranych w głosowaniu projektów na stronie internetowej - do 30 września.

(Agnieszka Stachurska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

$$$$$$

0 0

Ściemy ratuszowej ciąg dalszy 14:44, 23.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%