REKLAMA

REKLAMA

Ile zapłacimy za parkowanie w centrum? Są już propozycje

REKLAMA

Pierwsze 15 minut bezpłatne, potem od 2,50 do 3,60 zł za kolejne godziny – to propozycje ratusza zawarte w koncepcji płockiej strefy płatnego parkowania. Co jeszcze proponują urzędnicy? 

Przeczytajrównież

Wytyczona strefa, objęta programem płatnego parkowania jest spora. Jej granice obejmują ulice: Topolową, Kobylińskiego, Jachowicza, Kilińskiego, Mostową, Nabrzeża Górnickiego, Rybaki. Ten teren podzielono na sześć mniejszych podstref. S1 – ul. Okrzei, przez Stary Rynek po ul. Tumską, S2 – między Jachowicza, Spacerową, Nowym Rynkiem i Sienkiewicza, S3 – między Nowym Rynkiem, Jachowicza, 1 Maja i Sienkiewicza, S4 między Tumską, Sienkiewicza, 1 Maja i Kościuszki, S5 – między 1 Maja, Jachowicza, Piękną, Misjonarską i Sienkiewicza, S6 – między 1 Maja, Sienkiewicza, Kościuszki, pl. Dąbrowskiego, Warszawską i Kilińskiego. Zobaczcie, jak to kształtuje się na mapce.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.
Fot: UM Płock
Fot: UM Płock

Strefa ma obowiązywać w dni powszednie między 8 a 17. Po godzinie 17 aż do 8 rano dnia następnego oraz w soboty, niedzielę i święta parkowanie ma być bezpłatne. Opłaty miałyby nie obowiązywać również w dzień, w którym komunikacja miejska jeździ zgodnie z rozkładem świątecznym.

Parkowanie przez pierwszy kwadrans według planu ma być bezpłatne, pierwsza godzina kosztowałaby 2,50 zł, druga godzina 3 zł, trzecia 3,60 zł, a czwarta i kolejne znowu 2,50 zł. Do opłacenia tych kwot mają służyć parkomaty lub specjalna aplikacja na telefon komórkowy. Brak odpowiedniego bileciku z parkomatu miałby kosztować gapowicza 50 zł.

W lepszej sytuacji są kierowcy motocykli i skuterów, bo oni mogliby parkować w wyznaczonych miejscach za darmo. W tej samej sytuacji mają być parkujące na kopertach osoby niepełnosprawne i służby miejskie.




Dla mieszkańców osiedli w strefie płatnego parkowania zaproponowano abonament roczny – 30 zł pod warunkiem, że dysponują jednym samochodem o masie nieprzekraczającej 2,5 tony.

– Strefy powinny uporządkować ruch w obszarze centrum, a nawet go usprawnić. Płock jest jednym z nielicznych miast tej wielkości w Polsce, w których parkowanie nie wiąże się z ponoszeniem opłat. Rozwiązanie to wymaga przeprowadzenia stosownych analiz. Dalsze konsultacje w sprawie stref płatnego parkowania zaplanowano na wrzesień – mówią w ratuszu.

Strefa płatnego parkowania jest już przesądzona. Teraz czeka nas tylko uszczegóławianie zapisów w jej regulaminie. Przypomnijmy, jakie zdanie o tym pomyśle mają płocczanie.

[button link=”https://petronews.pl/strefa-platnego-parkowania-co-na-to-plocczanie-film/” target=”new” color=”default”]Zobacz również: EchoSonda: Strefa płatnego parkowania – co na to płocczanie? [FILM][/button]

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 2

  1. India says:

    Sposób na zwiększenie atrakcyjności turystycznej bardaku na Starówce i nad Wisłą..?
    A serio, nowy podatek i zrobienie dobrze tym od basenów(co było pretekstem podwyżek cen wody), w jednym
    A kiedy informacja kto upoważniony do zwolnień? Rada i ratusz i kto jeszcze??

  2. Marta says:

    Na ul. Rybaki??? POgieło ich.
    Zamiast trzymać te ruiny w centrum to wyburzyć i zrobić parkingi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU