EchoSonda: Jak nas widzą w… Warszawie

REKLAMA

Swego czasu opublikowaliśmy artykuł na temat komentarzy turystów o Płocku. Materiał wzbudził na tyle duże zainteresowanie radnych i urzędu miasta, że… nie mogliśmy nie zareagować. Dlatego będziecie mieli okazję zobaczyć w najbliższym czasie nową serię naszej EchoSondy – „Jak nas widzą w…”.

Ale może po kolei. Po publikacji naszego materiału „Jak nas widzą, tak nas piszą, czyli opinie turystów o Płocku”, radny Arkadiusz Iwaniak wystosował interpelację, w której – nawiązując do naszego artykułu – pyta m.in. o analizę środków przeznaczanych na promocję miasta, które „jak widać absolutnie nie przekładają się na efekty”. Radny prosi również o informację, czy polityka promocyjna miasta była analizowana pod kątem opinii turystów, czy założenia i efekty polityki promocji są na bieżąco analizowane oraz ewentualnie jakie zastosowano korekty zmiany.

PowiązaneTematy

I co odpowiedział ratusz? Otóż, że „opinie zawarte w artykule są fragmentami komentarzy na portalach internetowych, przez co mogą być nieco skrajne”. A miasto realizuje politykę promocyjną w oparciu o szereg dokumentów strategicznych, które są analizowane na bieżąco.

Postanowiliśmy więc sprawdzić, jak mają się opinie internautów do faktycznych opinii mieszkańców miast, położonych w promieniu 200 km od Płocka, czyli tam, gdzie najczęściej miasto promuje festiwale i sam Płock.

Zaczęliśmy od stolicy Polski. Ekipa filmowa Avangarda TV dostała od nas wytyczne jedynie w zakresie ogólnych pytań, czyli co warszawiacy wiedzą o Płocku, czy u nas byli, z czym nas kojarzą. Zaznaczamy, że osoby były pytane przypadkowo, w trakcie montażu zostały uwzględnione wszystkie wypowiedzi (a nie „skrajne”). Jakie są efekty? No cóż… Byłyby pewnie śmieszne, gdyby nie to, że…

Zresztą, zobaczcie sami…