W powoli kończącym się 2015 roku, w Płocku powstały kolejne asfaltowe drogi rowerowe o łącznej długości ponad 4 km. To efekt „Programu zrównoważonego rozwoju systemu dróg rowerowych na terenie miasta Płocka do końca 2033 r.”, dzięki realizacji którego w grudniu bieżącego roku infrastruktura rowerowa w naszym mieście przekroczyła 45 km.
Biuro Inwestycji Strategicznych zbudowało ścieżki rowerowe na terenie osiedla Winiary. Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej, powstały zatem drogi rowerowe przy ul. Traktowej (1100 m) i ul. Dobrzyńskej (1700 m). Inwestycja ta pozwoliła połączyć istniejącą już infrastrukturę rowerową na osiedlu Skarpa z nowymi drogami rowerowymi, co tym samym skomunikowało Płock z gminami Stara Biała i Brudzeń Duży.
Miejski Zarząd Dróg wybudował natomiast drogi rowerowe na osiedlach Skarpa, Stare Miasto i Ciechomice. Dokładnie było to:
- przy ul. Kazimierza Wielkiego – 1200 m,
- przy ul. Parowej – 340 m,
- na Trasie ks. Jerzego Popiełuszki – przy rondzie na skrzyżowaniu z DK 60 i ul. Kutnowską.
To wszystko umożliwiło połączenie już istniejącej w tej części miasta infrastruktury rowerowej w całość.
Właśnie zakończyła się też realizacja zadania „Przebudowa drogi krajowej nr 60 w zakresie połączenia ciągów pieszo-rowerowych na odcinku od km 62+035 do km 62+071 na terenie Gminy Miasta Płocka oraz Gminy Łąck”. Zadanie MZD wykonał Zakład Usług Miejskich „Muniserwis”. Jego koszt wyniósł 72 500 zł brutto. W wyniku wykonania tej inwestycji powstały przejazdy rowerowe na rondzie u zbiegu Trasy ks. Jerzego Popiełuszki, ul. Kutnowskiej oraz DK 60 – do gminy Łąck.
MZD wybudował w 2015 roku również szlak rowerowy (droga z destruktu) łączący osiedle Radziwie z osiedlem Góry (600 m).
Obecnie trwa jeszcze budowa drogi rowerowej na osiedlu Borowiczki, konkretnie na ul. Harcerskiej (800 m). Inwestycja ta planowo powinna zakończyć się na początku przyszłego roku.