Rząd przekazał 4,5 mln zł na poprawę bezpieczeństwa przejść dla pieszych w regionie. Dofinansowanie na przebudowę i budowę nowych przejść otrzymały Płock, Gostynin, Gąbin, Wyszogród, Stara Biała, a także wiele mniejszych miejscowości.
26 lipca br. Premier Mateusz Morawiecki zatwierdził listę zadań, w ramach których samorządy utworzą nowe przejścia dla pieszych lub podniosą poziom bezpieczeństwa na istniejących przejściach. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 44 621 472,00 zł przyznano na realizację 242 inwestycji.
Do regionu płockiego trafi łącznie 4 478 079,04 zł, z czego gminy otrzymały 1 189 926,64 zł, a do powiatów trafiło 3 288 152,40 zł. W ramach zadań gminnych dofinansowanie otrzymały: Płock, Gostynin, Gąbin, Wyszogród i Stara Biała. Wsparcie na zadania powiatowe trafiło do:
- powiat płocki: Biała, Bielsk, Ciućkowo, Gąbin, Grabowiec, Karwosieki Cholewice, Miszewko Strzałkowskie, Nowe Krubice, Rogozino, Sendeń Duży, Soczewka.
- powiat gostyniński: Gostynin, Legarda, Luszyn, Sanniki, Szczawin Kościelny.
- powiat sierpecki: Cieślin, Goleszyn, Lelice, Rościszewo, Sierpc, Słupia, Szczutowo.
Łącznie w regionie przebudowanych zostanie 41 przejść dla pieszych, aby zapewnić na nich wyższy standard bezpieczeństwa. Powstaną też 2 całkowicie nowe przejścia.
W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wcześniej Funduszu Dróg Samorządowych) w latach 2019-2020 zawarto umowy o dofinansowanie 521 zadań gminnych i powiatowych. Dofinansowaniem objęto ponad 950 km dróg gminnych i powiatowych. Na realizację tych zadań przekazano w latach 2019-2021 ponad 878 mln zł.
Dodatkowo w 2021 roku, oprócz opisanych wyżej zadań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych, do dofinansowania zakwalifikowane zostały 134 nowe zadania gminne i powiatowe, realizowane od 2021 r. z naboru ogłoszonego 10 lipca 2020 roku.
Niebezpieczne przejście dla pieszych jest na ulicy aleja Jana Pawła II 76.
Chodnik prowadzący z palcu zabaw ORLEN prowadzi do przejścia dla pieszych.
Ze względu, że w tym miejscu ulica jest poprowadzona po łuku to istnieje duże ryzyko potrącenia pieszego przez samochód, który jedzie od strony zajezdni KM w stronę kościoła. Niestety niektórzy kierowcy uważają tę ulicę za odcinek specjalny rajdu i poruszają się z zawrotną prędkością.
Pieszy ma bardzo ograniczone pole widzenia. Niejednokrotnie dochodziło tam do hamowania piskiem opon.
Zamontowanie luster i progów zwalniających (pełnych, nie tych kwadratowych, które łatwo jest ominąć) podniosłoby poziom bezpieczeństwa.
Apeluję, jako kierowca, rodzic i mieszkaniec o zainstalowanie takich urządzeń w tym miejscu.
Życie jest ważniejsze niż małe utrudnienie dla kierujących autem !!!
po 1 dajcie pieszym wiecej swobody łażą jak święte krowy nie patrzą tylko lezą pod koła po 2 kierując wiekszym (dostawczym czy ciężarowym autem skrecając w prawo nie widać jest rowerzystów którzy tez jak święte krowy jeżdzą poróbcie gardy przed przejazdami ścieżki przed jezdnią a nie nowe pasy będziecie malować
Garby ok, kawałek przed skrzyżowaniem ze strzałką, ale po 1 pieszy wchodzący ma teraz pierwszeństwo – kierowca ma dostosować prędkość i być gotowym do zatrzymania pojazdu przed przejściem – Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych]
Dziękuję PIS za zahamowanie grupki wariatów za kółkiem, co do progów to są bezsensu – lepsze wyniesione przejście, aby każdy zwalniał przy podjeżdżaniu
Należy czytać ze zrozumieniem. Pieszego, rowerzysty nie widać skręcając dużym autem. Przejścia na skrzyżowaniach powinny być dalej, a nie kto ma pierwszeństwo.