Temat parkingu przy oddziale komunikacji w al. Piłsudskiego poruszany był już nie raz. W tym miejscu kierowcy mają problem z zaparkowaniem, częściowo przez to, iż parkują tam okoliczni mieszkańcy i sami urzędnicy. Jak się dowiedzieliśmy, zamiast powiększenia parkingu, urząd miasta planuje… nowy punkt Obsługi Klienta Urzędu Miasta.
Nasi czytelnicy zwracali już uwagę na brak miejsc postojowych przy oddziale komunikacji płockiego urzędu miasta. A warto dodać, że właśnie m.in. ze względu na większy parking przeniesiono ten wydział z budynku przy ul. Zduńskiej.
[button link=”https://petronews.pl/czytelnik-mam-pomysl-jak-rozwiazac-problem-z-parkowaniem/” color=”default”]Mam pomysł jak rozwiązać problem z parkowaniem[/button]
Jak wiemy, oddział komunikacji jest jednym z najbardziej obleganych komórek organizacyjnych ratusza. Dodatkowo, w budynku tym znajduje się oddział ewidencji działalności gospodarczej, a więc miejsce, w którym przedsiębiorcy chociażby rejestrują firmy czy zmieniają ich dane, a także tam właśnie składamy wnioski o wydanie dowodów osobistych czy o meldunek.
Przypomnijmy, że parking przed samym budynkiem, który stoi pusty, nie mógł być dopuszczony do użytkowania przez interesantów ze względów bezpieczeństwa. Scenariusz postępowania na wypadek pożaru zakłada bowiem, że nie mogą na nim parkować samochody. W naszym artykule z października ubiegłego roku ratusz wyjaśniał, że przygotowywane są zmiany, których realizacja przewidziana była na wiosnę tego roku.
Wiosna minęła, lato zbliża się ku końcowi, a zapowiedzianych miejsc parkingowych nie widać. Zapytaliśmy więc w Urzędzie Miasta, co dalej z miejscami parkingowymi przy Piłsudskiego. Odpowiedź nieco nas zaskoczyła.
– Nie powiększymy parkingu przed budynkiem przy al. Piłsudskiego, ponieważ brakuje tam na to miejsca. Natomiast statystyka pokazuje, że najwięcej samochodów rejestrują mieszkańcy osiedli Dobrzyńska i Skarpa. Dlatego zdecydowaliśmy o urządzeniu na tzw. „dołku” przy ul. Miodowej nowego Punktu Obsługi Klienta Urzędu Miasta Płocka – powiedział Hubert Woźniak z zespołu ds. kontaktów z mediami płockiego ratusza.
Część klientów rzeczywiście będzie mogła zarejestrować pojazd, załatwić meldunek, dowód osobisty czy wpłacić podatek przy ul. Miodowej. Ale czy na pewno rozwiąże to problem braku miejsc parkingowych przy Piłsudskiego?
– Na pewno odciąży to urząd przy Piłsudskiego, będzie tam dużo mniejszy ruch i łatwiej będzie również o miejsce do parkowania – przekonuje Hubert Woźniak.
Obecnie trwa remont przy ulicy Miodowej, który prowadzi Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej. Punkt Obsługi Klienta ma być gotowy latem, jednak jego uruchomienie może zająć jeszcze trochę czasu. Urząd pracuje, przesyłając dane przy pomocy sieci rządowej i to od resortu administracji zależy, kiedy zostanie ona dopuszczona do użytkowania.