Podczas konferencji prasowej na lotnisku w Płocku, władze Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej zaprezentowały plany budowy pasa startowego i nowych budynków dla lotników. Pojawiły się też interesujące plany na przyszłość.
8 sierpnia Aeroklub Ziemi Mazowieckiej w Płocku przedstawił plany rozwoju lotniska. Dzięki nowemu pasowi oraz budynkom, ma ono lepiej służyć lokalnemu biznesowi oraz mieszkańcom miasta. Lotnicy chcą również umożliwić mieszkańcom korzystanie z lotniczej taksówki.
– Kiedy blisko 40 lat temu rozpoczynałem swoją przygodę z lotnictwem, byłem zafascynowany tym miejscem. Miałem wrażenie, że śnię na jawie, gdy przychodziłem tu, do aeroklubu, i widziałem te statki powietrzne. Dla młodego chłopaka były to rzeczy niesamowite, niebywałe. Moje najskrytsze marzenie zaczęło się spełniać. Trwało to kilka lat, do czasu, aż ojczyzna nie wezwała mnie do spełnienia swojego wojskowego obowiązku, tak jak wszystkich wtedy. Potem była rodzina i kariera zawodowa. Kiedy wróciłem po 20 latach do latania, z dużym zdziwieniem stwierdziłem, że prawie nic na lotnisku się nie zmieniło, infrastruktura, statki powietrzne. Wtedy to właśnie pojawiła się refleksja, że jeśli to miejsce nadal ma spełniać marzenia młodych ludzi, służyć mieszkańcom naszego miasta, no i oczywiście lokalnemu biznesowi, to muszą nastąpić zmiany – mówił prezes aeroklubu, Maciej Sajnog.

Prezes zaznaczył, że dzięki współpracy z władzami Płocka udało się rozpocząć pierwszy etap, którym jest projektowanie. Podczas konferencji zaprezentowano grafiki koncepcyjne, obrazujące lotnisko po realizacji planowanych inwestycji.
– Udało się z jednej strony przekonać Skarbnika Płocka, aby wygospodarował środki w budżecie miasta, przekonać radnych, aby zagłosowali za projektem budowy pasa startowego i to już w tym momencie się dzieje. To jest pierwszy krok, bez którego niemożliwe byłyby kolejne. Ale nawet to nie byłoby możliwe, gdyby nie ludzie z aeroklubu, którzy są zdeterminowani, którzy widzą przyszłość w tego rodzaju funkcjonowaniu naszego lotniska. Gdyby także nie determinacja naszych lokalnych przedsiębiorców, którzy w tej formule transportu widzą swoją przyszłość, przyszłość swoich firm, ich rozwój w oparciu o to lotnisko – podkreślał podczas konferencji prezydent Płocka. – Dlatego także ja, jako prezydent dałem się przekonać, że warto inwestować w tego rodzaju okno na świat – mówił Andrzej Nowakowski.

Wiceprezes Piotr Michałek zwrócił uwagę, że branża lotnicza cały czas się rozwija, wprowadzane są nowe technologie i nowe koncepcje jej wykorzystania. Coraz bardziej lokalne lotniska wykorzystywane są przez biznes i osoby prywatne do przemieszczania się oraz rozwoju swojej działalności.
– Mówimy o rozwoju lotniska, które pozwoli operować z tego miejsca całym rokiem, również po zachodzie słońca, w sposób bezpieczny. Jednocześnie zachęci poprzez rozbudowę tej infrastruktury do odwiedzania tego regionu – zaznaczał wiceprezes Piotr Michałek.
Władze aeroklubu podkreśliły, że Płock może stać się doskonałą alternatywą w prywatnej komunikacji lotniczej dla Warszawy, Łodzi, Torunia czy Bydgoszczy. Przewaga płockiego lotniska związana byłaby z mniejszym natężeniem ruchu, a co za tym idzie łatwiejszym lądowaniem i znacznie mniejszymi kosztami opłat lotniskowych.
W ramach współpracy lotników z przedsiębiorcami, miałaby równolegle być prowadzona inwestycja, dotycząca budowy nowego hangaru oraz budynku aeroklubu. Z kolei poprzez wspólne działanie AZM z władzami Płocka, ma powstać utwardzony pas startowy.
Dzięki równoległej współpracy z władzami miasta i przedsiębiorcami, aeroklub planuje już w 2021 roku uruchomić rodzinne loty widokowe nad Płockiem. Po dopełnieniu formalności związanych z pozwoleniem na realizację komercyjnych lotów widokowych, następnym krokiem będzie uruchomienie w Płocku usługi lotniczej taksówki.
Płock z góry wygląda pięknie. Rozpoznacie wszystkie miejsca? [ZDJĘCIA]
Koszty tej inwestycji : 1. -60ha gruntu X 1mln/ha=60 mln (zakładając 100zł/m2). 2. 20 mln-koszt budowy. 3.-koszty utrzymania,bo rentowne to raczej nie będzie,-nieznane.3.Razem około 80-100 mln kosztów po stronie miasta na dzień dobry.4.Grunty przy lotnisku niesprzedawalne bo nikt rozsądny nie kupi działki przy takim przybytku a już na pewno nie przedsiębiorca. .Gdyby aeroklub i lotnisko przenieść 10 km od Płocka to 1. Koszt zakupu łąki 10ha x 30zł/m2 =300 tys.zł 2.Koszt pasa trawiastego -około 10 tys.zł 3.Razem około 300-500 tys.zł.Koło Starożreb istnieje zresztą już lądowisko,które na potrzeby aeroklubu byłoby wystarczające.
Koszty tej inwestycji : 1. -60ha gruntu X 1mln/ha=60 mln (zakładając 100zł/m2). 2. 20 mln-koszt budowy. 3.-koszty utrzymania,bo rentowne to raczej nie będzie,-nieznane.3.Razem około 80-100 mln kosztów po stronie miasta na dzień dobry.4.Grunty przy lotnisku niesprzedawalne bo nikt rozsądny nie kupi działki przy takim przybytku .Gdyby aeroklub i lotnisko przenieść 10 km od Płocka to 1. Koszt zakupu łąki 10ha x 30zł/m2 =300 tys.zł 2.Koszt pasa trawiastego -około 10 tys.zł 3.Razem około 300-500 tys.zł.Koło Starożreb istnieje zresztą już lądowisko,które na potrzeby aeroklubu byłoby wystarczające.
To należy zlikwidować albo przenieść w inne miejsce a nie rozbudowywać z podatków mieszkańców.
Stadion i Ficharmonia bardziej pewnie potrzebne… Ludzie czy wy już kompletnie macie klapki na oczy czy to tylko te hejterstwo weszło wam w krew? Naród skłócony i wszystko na nie bo tak trzeba. Jeśli projekt tanich lotów i szybkich do Warszawy i spowrotem był by dobry to dlaczego nie? Ruch by zmalał i rzekomy „smród” był by mniejszy… Smród w Płocku był i będzie zawsze jeśli dyrekcja nie wróci spowrotem z Warszawy do Płock A. Oni sobie tam żyją i mają w dupie to co się tu dzieje. Łatwiej jest kierować zakładem i nie uczestniczyć w problemach otaczającego go miasta. Hałas… Serio?? Ile ludzi mieszka przy lotnisku? Akurat mieszkam tam nie daleko. Owszem treningi są czasem ale to nie są hałasy takie że trzeba się oszukiwać z kimś w domu czy… Ehh może to i prowokacja. Ale na cholerę ta prowokacja? Jak nie macie co robić to się rozbierzcie i ubrań popilnujcie. A no i głosujcie jeszcze za wyciągiem górskim… zero hałasu smrodu a pozyteczneeeee….. Pozdrawiam
Amen, zgoda w 100%.
70% płocczan głosowało za Nowakowskim. Nic im nie przeszkadza, że Płock jest odcięty od świata a robi się jakieś głupoty i siłownie pod chmurką. To prości ludzie, nic nie kumają. Na kogo ty głosowałeś?
taaaa. Ci co ich stać na wynajem takiej taksóweczki już mają prywatne podniebne ptaki , pytanie kto będzie z tego korzystał? Właśnie ci co mają już ptaszki… taksówka to tylko ściema aby zmodernizować lotnisko kasą płockiego podatnika,
Trafione w ,, 10″.
Z perespektywy środowiska i miejsca do zycia lotnisko to wysypisko śmieci.To jeszcze jest specyficznie zlokalizowane.Trudno wyobrazić sobie bardziej bezsensowną,niepotrzebną i szkodliwą dla miasta inwestycję.
„Okno na świat”? Plują ludziom w twarz i mówią, że deszcz pada.
Jak już tak komentujesz, to zmiana buców nic ci nie da..
Czyli smród i hałas jeszcze wzrośnie a miasto do tego dopłaci.Chyba ktoś traci kontakt z rzeczywistością i realnymi potrzebami miasta i mieszkańców.Ta inwestycja to jakaś alogiczna masakra.
kolejny kretyński projekt w Płocku , jak wszystkie poprzednie deficytowy , dlaczego miasto ma dopłacać jakimś mitycznym biznesmenom. A może to kult cargo – jak pobudujemy pas to przylecą inwestorzy z walizami pieniędzy a my ich z tych pieniędzy ogolimy!?
Tak, kult, w Europie tak się składa, że gdzie jest lotnisko, tam dociera kasa.
Płock już stracił dużą inwestycję Fiata ( mogło być dużo więcej niż nowa hala CNH) i CCC, właściciel się wycofał, bo nie mógł stąd latać .
To są takie o których wiem, ile poszło poza tym?
Ale najwięcej wie zawsze facet nie znający różnicy, pomiędzy swoją furmanką a transportem w XXw ( o XXI nie ma co wspominać).
Jestem ciekaw, czy AZM się utrzyma, bo i kręcą się przy tym ciekawi ludzie.
Mam nadzieję ,ze AZM się nie utrzyma ,ponieważ będzie to korzystniejsze dla miasta i mieszkańców.Hałasu i smrodu ubędzie na pewno.
Tak, a w Polsce bardzo Bydgoszcz zyskuje na posiadaniu lotniska, albo Modlin…..
Śnij dalej że lotnisko to coś więcej niż drogi projekt, który nic mieszkańcom nie da, a jest po to aby wydać kasę, aby jak ludzie chcieliby budynki gospodarcze czy handlowe na osiedlach to miasto powie „nie mamy kasy”.
A to Sajnog jest prezesem? Bo jakoś ciągle Michałek dyryguje.
A z innej strony, Pan Prezes co zdziałał jako lotnik po tych 20 latach? Na liście złotych odznak go nie znalazłem, o diamentach nie wspominam. Na samolotach się nie wyszkolił, czyli tylko gada i gada.
Przecież Michałek jest dyrektorem czyli pracownikiem Sajnoga. I jaki Michałek wiceprezes przecież jest tam dyrektorem.
Ciekawe, jak to się skończy dla Aeroklubu. Już dziwne słuchy chodzą…
Oby się utrzymali, choć latać to coś mało latają..
No i fajnie