Zamknij

Wsparcie ORLENU dla sportowców nawet w pandemii. "Przyjaciół poznaje się w biedzie" [FILM]

19:28, 19.06.2021 Agnieszka Stachurska Aktualizacja: 19:30, 19.06.2021
Skomentuj

Wsparcie PKN ORLEN  w zakresie polskiego sportu i kultury jest bardzo ważne na co dzień, ale w czasach pandemii okazało się bezcenne. W raporcie rocznym za 2020 r., poświęconym działalności sponsoringowej, widać skalę projektów wspieranych przez ORLEN, efekty działalności sponsoringowej oraz wypracowanych przez lata dobrych praktyk w zakresie współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.
To, że PKN ORLEN jako firma najczęściej angażuje się w działalność sponsoringową, wskazało 54 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinie w grudniu 2020 r. To wzrost aż o 11 punktów proc., który spowodował, że Koncern wyprzedził pozostałe analizowane marki. Jak mówił podczas uroczystej prezentacji raportu sponsoringowego za 2020 rok Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN, poprzez sport Koncern dociera do coraz szerszej grupy klientów i buduje rozpoznawalność marki.
- Nie ma lepszej lokacji środków i budowy rozpoznawalności, jak poprzez inwestycje w sport. Dlatego od kilku lat zwiększamy inwestycje w sponsoring. Sam ekwiwalent w mediach międzynarodowych i polskich za rok 2020 wyniósł 800 mln zł. To nie tylko się opłaca, ale oprócz tego, spełniamy też zadania społeczne. Jestem dumny, że możemy inwestować w tych wspaniałych sportowców - podkreślał Daniel Obajtek.

Dodał także, iż przygotowany raport jest potwierdzeniem, że Koncern istotnie przyczynia się do rozwoju polskiego sportu i kultury, łącząc jego wsparcie z celami biznesowymi Spółki.
- Publikacja powstała także po to, by pokazać bardzo szeroki zakres naszej aktywności. Jako lider chcemy wyznaczać kierunki, dzielić się doświadczeniami i wypracowanymi przez nas wysokimi standardami współpracy ze światem sportu i kultury - tłumaczył Daniel Obajtek.
Flagowym projektem ORLENU w zakresie sponsoringu sportu jest, oczywiście, współpraca z zespołem Formuły 1 - Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy. Prezes ORLENU podkreślał, że jest to inwestycja, która nie tylko wzmacnia wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w F1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych. Obok Roberta Kubicy w barwach ORLEN Teamu, najsłynniejszego polskiego zespołu motorsportowego, startują m.in: Bartosz Zmarzlik, indywidualny mistrz świata na żużlu, Jakub Przygoński, występujący na Dakarze - najtrudniejszym rajdzie terenowym świata, Mikołaj Marczyk, wschodząca gwiazda rajdów samochodowych, najmłodszy w historii Rajdowy Mistrz Polski, czy ścigający się na co dzień w wodnej Formule 1 - Bartłomiej Marszałek. Od niedawna do ORLEN Team dołączyła także legendarna ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelazny.

Jak mówił Jakub Przygoński, znaczek Orlenu pojawia się w trakcie rajdu Dakar w wielu miejscach i na wielu kontynentach. Przyznawał też, że ubiegły rok, ze względu na pandemię, był dość trudny, ale każdy z zawodników chciał jak najszybciej wrócić do uprawiania własnej dyscypliny. Bartosz Zmarzlik przypomniał, że polscy żużlowcy jako jedyni osiągnęli podwójne mistrzostwo świata.
- Chciałbym bardzo podziękować PKN ORLEN, gdyż bez tego wsparcia byłoby mi o wiele trudniej. Międzynarodowi zawodnicy też bardzo mocno się przygotowują, a dzięki PKN ORLEN jestem gotowy do największych wyzwań i czuję się silny. Pod każdym względem ta współpraca wygląda pozytywnie - tłumaczył Bartosz Zmarzlik.
Miko Marczyk wspominał, że wstąpienie do drużyny ORLEN Team nie było proste.
- Żeby zostać członkiem ORLEN Team i mieć zaszczyt znaleźć się w tym gronie, wraz z Szymonem Gospodarczykiem musieliśmy zostać mistrzami Polski w rajdach samochodowych, a ja musiałem zostać najmłodszym mistrzem Polski w historii całego cyklu - mówił z uśmiechem Mikołaj. - To jednak udowadnia, jak przemyślane są decyzje, które podejmuje PKN ORLEN. Obecnie startujemy w mistrzostwach Europy, w najstarszym cyklu rajdowym na świecie i widzimy u naszych konkurentów z jakim szacunkiem podchodzą do partnera, jakiego mamy na boku naszego auta. To pokazuje, jaką polska marka ma siłę na międzynarodowym rynku - wyjaśniał Miko Marczyk.

Krzysztof Szopiński z ORLEN Grupy Akrobacyjnej Żelazny zaznaczał, że po raz pierwszy od 20 lat Grupa ma wsparcie tak mocnego sponsora.
- Po 20 latach biało-czerwone barwy Grupy Żelazny i ORLENU spotkały się na Verva Street Racing. Teraz możemy z większą radością patrzeć w przyszłość, rozwijać polską akrobację lotniczą oraz cieszyć widzów pokazami - mówił Krzysztof "Szopa" Szopiński.
Podkreślał też, że - podobnie jak ORLEN - Grupę interesuje społeczny wymiar działalności i pokazywanie polskich, wiarygodnych oraz rzetelnych marek, które osiągają sukcesy. Przypomniał również wyjątkowe dla Żelaznych wydarzenia, jak przelot nad Warszawą 1 sierpnia o godz. 17 i wykonanie symbolu Polski Walczącej czy wzięcie udziału w akcji "Cud nad Wisłą" z członkami ORLEN Team. Bartłomiej Marszałek, którego dyscyplina podczas pandemii była całkowicie wstrzymana, wspominał, że wielu jego kolegów utraciło wówczas wsparcie sponsorów.
- Z wielką dumą mówiłem zagranicznym kolegom, że polscy zawodnicy pod skrzydłem narodowego championa mogli liczyć dalej na wsparcie. Wierzę, że wrócimy jeszcze silniejsi. Przyjaciół poznaje się w biedzie i to jest najlepszy dowód tej lojalności. Ja na pewno za to wsparcie odpłacę się w kokpicie całym sercem - zapewniał Bartłomiej Marszałek.

Wspierani przez Koncern zawodnicy prezentują markę ORLEN na torach Formuły 1, podczas cyklu European Le Mans Series, Rajdu Dakar czy żużlowych Grand Prix. Prezentacja logotypu ORLEN szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na biznes, który obecnie Koncern prowadzi na całym świecie. W 2020 roku ORLEN zaangażował wspieranych przez siebie sportowców, w tym m.in. Roberta Kubicę i Bartłomieja Marszałka, w działania, które zastępowały często odwoływane z powodu pandemii zawody. Jedną z takich inicjatyw były wspomniane obchody stulecia "Cudu nad Wisłą". Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN. Postawa PKN ORLEN w trakcie pandemii ma bezpośredni wpływ na postrzeganie całego Koncernu. Badania przeprowadzone we wrześniu 2020 roku przez pracownię Wavemaker wskazały, że ORLEN jest marką, która zdecydowanie najmocniej kojarzy się z zaangażowaniem w pomoc w walce z pandemią. W styczniu bieżącego roku Przegląd Sportowy nagrodził ORLEN tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020. PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera m.in. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora. Zaangażowanie Koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju. Pełen raport sponsoringowy znajduje się na stronie orlenteam.pl.

(Agnieszka Stachurska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

0 0

Lekkoatleci,Siatkarze to rozumiem i popieram .Ale Kubica i ta cała resztą ścigaczy? Czyżby jakiś pociot? 20:02, 19.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

Oczywiście zapomniałem żużlowca Zmarzlika,któregooczywiście powinno się sponsorować. 23:21, 19.06.2021


NNNN

0 0

Mam bardzo dużą sympatię dla Żelaznych. Dobrze, że pozyskali takiego sponsora.
Tylko to jest pokazowy zespół akrobacyjny- co to ma do sportu ???? 07:46, 20.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na Orlenie robie tylNa Orlenie robie tyl

0 0

Wszyscy płacicie na to, zeby Orlę i wójt mogli zgrywać dobrego wujka... :-) 12:10, 20.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

To jedź gościu do reichu na szparagi,jeśli ORLEN (nie "Orlę") be! 13:15, 20.06.2021


0 0

Do Odezwał się: Miałem okazję wyjechać na porządny kontrakt,ale nie chciałem. Wolę Polskę.
Nikt mnie nie wsadził do ORLENU. Nie pracuję tam,ani nikt z mojej rodziny. 16:04, 20.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kogo obchodząkogo obchodzą

0 0

te twoje ejakulaty chłopie małorolny 17:00, 20.06.2021


RobolRobol

0 0

Sport to taki narodowy pasożyt. Zero produkcji pkb a kasę za nic biorą. 16:10, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%