REKLAMA

W czeskim sklepie poczujecie się jak w Polsce [ZDJĘCIA]

REKLAMA

Pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe” powstał w Pradze-Karlin. Uruchomił go ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN, który rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. Spółka zapowiada, że do końca roku otwarte zostaną kolejne dwa sklepy w tym mieście.

Budowa sklepów pod marką „Stop Cafe” wpisuje się w nową strategię Grupy ORLEN, która zakłada dynamiczny rozwój i znaczący wzrost zysków segmentu detalicznego.

Jak wyjaśnił prezes Daniel Obajtek, Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Wynik ten daje podstawy do realizacji strategicznych projektów Koncernu, a jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach.

– Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach – mówi Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Jak zapowiada Koncern, pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN (jego powierzchnia wynosi 43 mkw.), będzie działał pod sprawdzonym brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „ORLEN Go!”.

Sklep w Pradze przy ul. Thámova znajduje się w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova. Można w nim kupić świeże przekąski przygotowane na miejscu, świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także kawę, parzoną z wyselekcjonowanych ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.



Za kawę klienci mogą zapłacić kartą bezpośrednio przy ekspresie kawowym lub w sklepowej kasie, a do tego skorzystać (podobnie jak na stacjach Benzina ORLEN) z karty Tankarta Easy lub mobilnej aplikacji, otrzymując przy tym wszystkie benefity jako uczestnicy programu lojalnościowego. W sklepie możliwa będzie płatność za produkty spożywcze również za pomocą voucherów wydanych np. przez Sodexo, Edenred (Ticket), Up (Chéque Déjeuner), Lidl, Benefitka i Gusto.

Ja wyjaśnia biuro prasowe ORLENU, budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy ORLEN. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „ORLEN w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych.

W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

ORLEN postawi własne automaty paczkowe

Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN
Fot. PKN ORLEN

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU