Zadała też kilka pytań. - Ile razy był pan w ministerstwie, pytając o ten program? Ile razy rozmawiał z wójtem gminy Stara Biała czy gminy Nowy Duninów, na terenie których gmin może być umiejscowiony most? - dociekała.Przypomniała też, że w 2013 roku był przyjmowany dokument Studium, z którego prezydent Nowakowski wykreślił projekt trzeciego mostu drogowo-kolejowego. Wówczas radni Prawa i Sprawiedliwości złożyli oświadczenie w tej sprawie, zauważając, że jest to pozbywanie się szansy na wyprowadzenie transportu niebezpiecznego poza granice Płocka. Prezydent Nowakowski argumentował wtedy w odpowiedzi, że wyprowadzenie tego transportu odbędzie się poprzez trasę S10. - A teraz nagle okazuje się, że wnioskuje pan o trzecią przeprawę mostową - podkreśliła radna. Zaznaczyła, że chodzi tu o rozwój Płocka, dlatego zarówno prezydent może wspierać radną w działaniach, które już podjęła w tym temacie, jak i radna może wspierać prezydenta. Wiceprezydent Jacek Terebus odpowiedział, że do dzisiaj nie został wyznaczony temat spotkania na temat trzeciego mostu, o który poprosił podczas Kongresu Gospodarczego. - W jaki sposób mielibyśmy sfinansować most, który nie byłby na naszym terenie? - pytał. Podkreślał, że droga krajowa nr 62 nie ma możliwości rozbudowy. Zapytał, czy radna może pomóc umówić się w tej sprawie na spotkanie z ministrem, na które usiłuje umówić się od trzech miesięcy. - Nie odpowiedział pan na żadne moje pytania poza tym, że chce pan się umówić z ministrem Kwiecińskim - zauważyła Wioletta Kulpa. - Warto też przeanalizować, czy most ten ma być wyłącznie kolejowy, czy może raczej drogowo-kolejowy. A państwa tłumaczenia dlaczego przeprawa mostowa została przez was wykreślona, są nieprzekonujące - zaznaczyła. Zapowiedziała też, że jeśli wiceprezydent będzie przygotowany do rozmowy, to pomoże mu w umówieniu się do ministra. Wiceprezydent zapewnił, że przygotowany jest, natomiast trzeba przemyśleć, czy przeprawa mostowa ma być w granicach Płocka czy ma być przeprawą dla Płocka. Radna Kulpa przypomniała, że trzecia przeprawa mostowa była w planach Płocka i wówczas przebiegała poza granicami Płocka. Wiceprezydent zaprzeczył, że trzecia przeprawa mostowa została wykreślona ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Płocka. Jak stwierdził, planowanie trzeba zacząć od dokumentów wyższych, a nie niższych. Pokazał również na mapie propozycję władz miasta na przebieg mostu i linii kolejowej.
Przewodniczący rady miasta Artur Jaroszewski zaznaczył natomiast, że są inwestycje, w których należy mówić jednym językiem i to jest właśnie taki projekt. Zaproponował, aby wystosować apel, a niezależnie od niego przygotować wniosek.Projekt uchwały o wystosowanie apelu w sprawie budowy trzeciej przeprawy mostowej przeszedł jednogłośnie. Jednocześnie miasto zobowiązało się do przygotowania wniosków do ministra. http://petronews.pl/xlix-sesja-rady-miasta-plocka-na-zywo/
Po co20:02, 28.06.2018
Naprawde niema innych wydatkow jak trzeci most? 20:02, 28.06.2018
Łysy22:39, 29.06.2018
Poklucili się o kiełbasę wyborcza... Jakie mosty o czym mowa... 22:39, 29.06.2018
22:17, 30.06.2018
Ja to nierozumiem orlen sponsoruje klub niemiecki a takie inwestycje jak most to miasto powinno wymagać od orlenu za te świeze powietrze ale o czym tu mówić jak przy orlenie droga tragedia brak chodników pieniażki do warszawy wolą walić taki orlen i na bzdury to zawsze mają niestety 22:17, 30.06.2018
0 0
Jest wiele. Ale powinien być ten most bo popierwsze Stary most był by odciążony od pociągów. Jeśli była by nowa linia kolejowa to centrum było by odblokowane od pociągów. Np. przejazdy: na Bielskiej, na Otolińskiej, na sierpeckiej, na popłacińskiej (radziwie) ... Chodzi mi oto że nie było by tyle czekać aż np. osobówką przejedzie czy 40 wagonowy pociąg. 21:16, 28.06.2018