Zamknij

Projektowana jest obwodnica Łącka. Są różne warianty - można przesłać swoją opinię

12:06, 08.02.2021 Agnieszka Stachurska
Skomentuj

W związku z przygotowywanym projektem obwodnicy Łącka, prowadzona jest obecnie akcja informacyjna na temat tej inwestycji. Można przesłać swoją opinię oraz zapoznać się z dotychczasowymi ustaleniami.
Trwa pierwsza akcja informacyjna, dotycząca budowy obwodnicy Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60. Wykonawca projektu przedstawia podczas niej ogólne przebiegi projektowanej obwodnicy. Bardziej szczegółowe rozwiązania projektowe, które mają zawierać lokalizację jezdni dodatkowych oraz obsługę terenów przyległych, będą udostępnione w ramach drugiej akcji informacyjnej. Obecnie nie jest znany jeszcze dokładny przebieg obwodnicy Łącka. Wskaże je dopiero wykonane Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę prawdopodobnie po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. Jednoznaczny przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej. Jak informuje GDDKiA, podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.
- Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina - wyjaśnia GDDKiA.
Dotychczas przygotowano dwa warianty i dwa podwarianty przebiegu trasy oraz jeden wariant alternatywny:
  • Wariant I - "zielony"
  • Wariant II - "niebieski"
  • Podwariant A - "żółty"
  • Podwariant B - "fioletowy"
  • Wariant alternatywny - przebieg drogi krajowej nr 60 przez miejscowość Łąck zgodny z niezależnym opracowaniem pn.: "Rozbudowa drogi krajowej nr 60 na odcinku Gostynin-Płock".
źródło: https://dk60-obwodnica-lacka.pl Jak wyjaśnia projektant, z uwagi na występujące uwarunkowania terenowe, warianty trasy prowadzone są po zachodniej i północnej stronie Łącka. Początek projektowanej obwodnicy założono po południowo-zachodniej stronie wsi Łąck, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa) - Nowe Budy, jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60. Koniec projektowanej obwodnicy założono w km ok. 59+200, po północno-wschodniej stronie miejscowości Łąck, na obszarze leśnym, włączając się w istniejący ciąg drogi krajowej nr 60. W ramach inwestycji planuje się:
  • budowę trasy głównej - obwodnicy,
  • budowę skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
  • przebudowę istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego,
  • budowę wiaduktu drogowego - dla przekroczenia drogi powiatowej nr 2974W,
  • budowę systemu odwodnienia m.in. rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i in.,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska m.in ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni,
  • budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne i in.,
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad - i podziemnej,
  • budowę oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Opinię na temat tej inwestycji można przesłać poprzez formularz, znajdujący się na stronie dk60-obwodnica-lacka.pl. Tam też znajdują się informacje nt. inwestycji. Jak zapewnia firma Arkas-Projekt, zajmująca się przygotowywaniem dokumentacji, przesłane w ramach akcji informacyjnej formularze opinii, imienne, podpisane (nie dotyczy formularzy wysyłanych przez stronę) i zawierające adres nieruchomości, której dotyczy opinia, zostaną przeanalizowane i uwzględnione w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych, środowiskowych i finansowych. źródło: GDDKiA

(Agnieszka Stachurska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

KokoKoko

0 0

Połączyć żółty z zielonym i będzie idealnie, prosto bez zawijania drogi. 13:47, 08.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvv

0 0

Inwestycja potrzebna jak dziura w moście. 15:25, 08.02.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JuriiJurii

0 0

Potrzebna, bo Łąck się korkuje bardzo często. Zawsze to też lepsze połączenie z węzłem A1 pod Kutnem. 20:33, 08.02.2021


A czy czasem nie przA czy czasem nie prz

0 0

Km 17:05, 08.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TaTa

0 0

A ile drzew wytną pod tą niepotrzebną drogę. Zieloni protestować do wojewody 22:42, 08.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiosnawiosna

0 0

wybrac opcję gdzie wytnie sie najwiecej drzew po co nam one...:( 09:43, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzakCzak

0 0

To co się dzieje w gostynińsko-włoclawskim parku krajobrazowym to jest tragedia, masowa, rabunkowa wycinka, ten las to już jest sito, a wyrąb mam wrażenie wciąż przyspiesza, jednym w punktów są również okolice Łącka w stronę Sendenia, za torami w lewo, tragedia, serce się kraje na ten widok. Jak las może kiedyś odrośnie, choć nasadzenia nie nadążają za wycinką i co robione typowo pod kolejne cięcie, tak obwodnice, projektowane przez lasy, to bezpowrotna strata. 17:53, 10.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%