Zatwierdzono już przebieg tras kolejowych, które mają powstać na potrzeby CPK. Płock oficjalnie stał się jednym z przystanków w planowanej sieci kolejowej.
20 lipca zatwierdzono przebieg tras kolejowych, które mają skomunikować Polskę z Centralnym Portem Komunikacyjnym. W planach jest ponad 1300 km linii kolejowych. Już oficjalnie potwierdzono, że jedna z tras będzie przebiegać przez Płock.
Zgodnie z ustaleniami komitetu pociągi będą kursować na kierunkach:
- Warszawa – Olsztyn,
- Warszawa – Ostrołęka – Pisz – Giżycko,
- Warszawa – Białystok – Suwałki (Rail Baltica),
- Warszawa – Terespol (Brześć),
- Warszawa – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów),
- CPK – Kielce – Tarnów – Nowy Sącz,
- Warszawa – Katowice/Kraków/Bielsko–Biała,
- CPK – Częstochowa – Opole – Nysa,
- Łódź – Sieradz – Wrocław,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Leszno – Głogów – Zielona Góra,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin,
- CPK – Poznań – Gorzów Wlkp.,
- CPK – Płock – Włocławek – Bydgoszcz –Koszalin/Kołobrzeg,
- CPK – Radom – Rzeszów,
- CPK – Gdańsk.
Przypomnijmy, podczas XLIX Sesji Rady Miasta Płocka odbyła się intensywna debata na temat CPK i korzyści dla Płocka, wynikających z jego powstania. Można było wtedy dowiedzieć się, że dzięki inwestycji do 2027 roku, czas przejazdu pociągiem z Płocka ma wynieść:
- do CPK 25 minut,
- do Warszawy – 42 minuty,
- do Łodzi – 52 minuty,
- do Torunia – 45 minut,
- do Bydgoszczy – 1 godz. 15 min.,
- do Gdańska – 2 godz. 15 min.,
- do Krakowa – 1 godz. 55 min.,
- do Katowic – 1 godz. 55 min.
Co warte odnotowania, pomysł rozbudowy linii kolejowych znalazł poparcie w Unii Europejskiej i prawdopodobnie będzie finansowany przy udziale jej funduszy. Część tras już została uwzględniona w projekcie rozporządzenia „Conecting Europe Facility”.
Jaki wpływ na Płock będzie miała budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Dodaj swój komentarz