Z mieszkanką powiatu płockiego podczas sprzedaży mebli na jednym z portali społecznościowych skontaktowała się osoba zainteresowana kupnem. Kobieta kliknęła w podesłany przez tę osobę link, który przekierował ją na fałszywą stronę płatności za kody do wysyłki towaru. Uwierzyła, że płatności nie dochodzą i wysłała aż 17 kodów, tracąc w ten sposób ponad 4,5 tys. złotych...
W miniony wtorek, 29 listopada do płockiej komendy Policji zgłosiła się 26-letnia mieszkanka powiatu płockiego, która została oszukana podczas sprzedaży internetowej.
- Na jednym z portali społecznościowych kobieta wystawiła na sprzedaż meble. W niedługim czasie skontaktowała się z nią, za pomocą komunikatora osoba, która była zainteresowana zakupem. W celu finalizacji zamówienia i szybkiej wysyłki, na e-mail, o którego adres została poproszona, otrzymała link. Miał on przekierować kobietę do strony płatności za wysyłkę towaru. 26-latka KLIKNĘŁA w link i opłacała kolejno kody do wysyłki. Jednocześnie od oszusta otrzymywała wiadomość zwrotną, że te nie dochodzą, ponieważ szybko tracą ważność. Rozmówca informował, aby opłacała kolejne. Finalnie kobieta, pomimo iż widziała, że na koncie ma coraz mniej pieniędzy, przez kilka dni zrealizowała 17 przelewów, tracąc ponad 4,5 tys. złotych - informuje asp. Krystyna Kowalska z Komendy Miejskiej Policji w Płocku.
Policja ostrzega, aby chęć zysku nie uśpiła czujności podczas transakcji internetowych, które niejednokrotnie służą wyłącznie wyłudzeniu pieniędzy. Podczas kupna lub sprzedaży towaru
pod żadnym pozorem nie klikaj w podesłane linki, a transakcje internetowe finalizuj wyłącznie za pośrednictwem portalu sprzedażowego, a nie komunikatorów! Nie podawaj też loginów i haseł do swojej bankowości elektronicznej!
Kkkkkk12:41, 01.12.2022
0 0
Witam ja też zostałam w taki sposób oszukana i zkradli mi dwa tys 12:41, 01.12.2022
Czytelnik06:21, 03.12.2022
0 0
26 lat i nie wie jak działają oszuści. Mam na koncie coraz mniej pieniędzy ale i tak place. Brawo 06:21, 03.12.2022