Zamknij

Ogromne osiedle ze żłobkiem. Wkrótce rusza inwestycja w Płocku [WIZUALIZACJE]

15:30, 05.09.2022 Aktualizacja: 17:27, 05.09.2022 ok. 4 min. czytania
17

Ogromne osiedle powstanie niedługo na terenach poprzemysłowych w Płocku. Oprócz 1400 lokali, do dyspozycji mieszkańców będzie m.in. żłobek i lokale usługowe.
Jak informowaliśmy, w Płocku planowane jest duże osiedle mieszkalne z lokalami usługowymi, ogólnodostępnymi terenami rekreacji i żłobkiem. Inwestor złożył wniosek, który ma umożliwić podzielenie inwestycji na etapy. Nowe osiedle planowane jest w kwartale ulic: Bielskiej, Tysiąclecia, Przemysłowej oraz Narodowych Sił Zbrojnych w Płocku. To na tym terenie znajdowały się m.in. budynki zakładów drobiarskich. Zgodę na realizację osiedla Rada Miasta Płocka wyraziła w maju 2021 roku.
- Od początku zakładaliśmy, że inwestycja ze względu na duży zakres projektu i różnorodność funkcji - mieszkania, usługi, funkcje oświatowe - będzie etapowana. Niestety, po analizach prawnych okazało się, że w obecnym kształcie uchwały, będzie to mocno utrudnione. Dlatego zdecydowaliśmy się złożyć nowy wniosek - wyjaśnia Justyna Cymerman, dyrektorka ds. Działu Urbanistyki Greenfields.
Osiedle Kostrogaj, źródło: Greenfields Obecnie firma prowadzi uzgodnienia w zakresie inwestycji. Jeśli radni Płocka wyrażą zgodę na zatwierdzenie uchwały w nowym kształcie (co raczej jest pewne), budowa pierwszego etapu będzie mogła rozpocząć się w trzecim kwartale 2023 roku. Realizację pierwszego etapu inwestycji zaplanowano na ok. 18 miesięcy, ale według szacunków całość, w zależności od zapotrzebowania, zostanie zrealizowana w ciągu 7 lat. Główne założenia inwestycji mają pozostać bez zmian: budynki będą miały pięć kondygnacji w części od ul. Bielskiej i dziewięć kondygnacji od strony ul. Przemysłowej. Projekt, oprócz mieszkań, zakłada też m.in. powstanie lokali usługowych oraz ogólnodostępnych terenów rekreacyjnych, takich jak: miejsca integracji mieszkańców, ścieżki spacerowe, zielone skwery. To, co się zmieni, to struktura projektowanych lokali.
- Ze względu na obecną sytuację gospodarczą: inflację, podwyżkę stóp procentowych, które wpływają na wybory klientów, tak przeprojektowaliśmy osiedle aby, kosztem największych lokali, zwiększyć liczbę mniejszych mieszkań - tych o powierzchni do 50 mkw. Zmiana ta wpłynie na łączna liczbę planowanych mieszkań - w ramach osiedla powstanie łącznie około 1400 lokali - wyjaśnia Justyna Cymerman.
Osiedle Kostrogaj, źródło: Greenfields Jak dodaje, w porównaniu do poprzedniego projektu, zwiększony został udział powierzchni biologicznie czynnej, czyli takiej, na której będą mogły wyrosnąć wysokie drzewa. W ramach całej inwestycji powstanie blisko 2,8 ha terenów zieleni i rekreacji (w tym 1,5 tys. mkw. powierzchni placów zabaw i terenów sportowo-rekreacyjnych). Inwestor wyjaśnia, że to niemal tyle, ile wynosi powierzchnia 4 boisk piłkarskich. Osiedle ma być także przyjazne pieszym i rowerzystom. W ramach drogi publicznej powstanie też 70 ogólnodostępnych miejsc postojowych. Osiedle nie będzie grodzone. W Greenfields wyjaśniają, iż celem, który przyświecał projektantom była zrównoważona mobilność - jeden z najważniejszych trendów rozwoju europejskich miast. Wprowadzone rozwiązania mają zachęcać do ekologicznych form transportu.
- Osiedle w tej lokalizacji wpisuje się w koncepcję miasta 15-minutowego. Zakłada ona, że sklepy, usługi, placówki oświatowe znajdują się w odległości 15 minut od domu, a dystans ten można pokonać pieszo lub rowerem - podkreśla Aleksandra Wołodźko, prezes Greenfields.
Zgodnie z projektem, na Osiedlu Kostrogaj powstanie wiele inwestycji towarzyszących. Inwestor wybuduje żłobek, który znajdzie się przy ogólnodostępnym placu miejskim u zbiegu ul. Bielskiej i projektowanej ulicy południowej. Placówka o powierzchni użytkowej ok. 700 metrów kw. pomieści 89 dzieci w trzech oddziałach. Budowę żłobka w całości sfinansuje inwestor, a potem przekaże miastu za symboliczną złotówkę. Powstanie także nowa ulica, łącząca ul. Bielską i Przemysłową, powstaną również zjazdy z istniejących dróg publicznych. Nowa droga będzie dużym ułatwieniem m.in. dla zmotoryzowanych mieszkańców osiedla Kochanowskiego. Jednocześnie z inwestycji skorzystają piesi i rowerzyści, powstaną bowiem dwa nowe przejścia - przez ul. Bielską oraz Przemysłową, a wzdłuż południowej strony nowej ulicy pobiegnie dwukierunkowa droga dla rowerów. Za opracowanie urbanistyczno-architektoniczne odpowiada pracownia Studio 20 z Warszawy. Ma ona na swoim koncie realizację kilku projektów mieszkaniowych w Warszawie, w tym m.in. osiedle Madison Apartments, Rezydencja Chrobrego oraz luksusową rezydencję w pobliżu Starego Miasta, przy ul. Bonifraterskiej. http://petronews.pl/1000-mieszkan-i-9-pietrowe-bloki-powstanie-wielki-kompleks-mieszkaniowy-w-centrum-plocka-wizualizacje/
(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze [17]

komentarz(17)

pisarz miejskipisarz miejski

0 0

wizualizacje to jedna wielka ściema.Radni mający podjąć jakąś decyzję najpierw powinni się douczyć w sprawach
związanych z urbanistyką i architekturą.Nie mają zielonego pojęcia w tych sprawach.Jeśli nie wierzycie,że tak jest to popatrzcie jak zatwierdzają plany zagospodarowania przestrzennego.To jedna wielka porażka.Plany miejscowe zatwierdzają bo.....wiedzą jak mają zagłosować.Więc głosują bo wiedzą jak mają głosować i nic poza tym.Tak samo
będzie i w tym wypadku.Pewne ,że zagłosują jak trzeba.Trzeba dla inwestora.Ciekawe co na temat tego osiedla powie Miejska Komisja Urbanistyczno Architektoniczna?Jako ciało doradcze Prezydenta zagłosuje.Jak zagłosuje?.

15:46, 05.09.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Łapówka w postaci żłobka zrobi robotę i zagłosują jak inwestor karze.

18:49, 05.09.2022

Gal AnonimGal Anonim

0 0

czy w ratuszu jest jakiś architekt czy tylko przyuczeni urzędnicy udający urbanistów i architektów?

15:54, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znawca tematuznawca tematu

0 0

poprawcie bo tych terenów zielonych i rekreacyjnych nie może być 2.8 tysiąca hektarów.Czy wiecie ile to jest hektar.Hektar to powierzchnia 100x 100 metrów.Jakie więc 2.8 tysiąca hektarów.

15:57, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlaAla

0 0

Kolejna betonoza

16:42, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

0 0

Lokalizacja z potencjałem, zapowiadało się fajnie. Niestety jak zwykle nawrzucane bloków, ile się dało… Szkoda

17:05, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

A skąd ludzi do mieszkań gdy z Płocka wyjeżdżają za chlebem a nie przyjeżdżają!!

19:53, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazikKazik

0 0

W tym smierdzącym mieście chyba tylko desperat kupi nowe mieszkanie

20:31, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

"W Greenfields wyjaśniają, iż celem, który przyświecał projektantom była zrównoważona mobilność – jeden z najważniejszych trendów rozwoju europejskich miast. Wprowadzone rozwiązania mają zachęcać do ekologicznych form transportu."

Agenda 2030 w pełnej krasie :)

metropoliagzm.pl/2022/07/07/agenda-2030-metropolia-realizuje-cele-rozwoju-przyjete-przez-panstwa-czlonkowskie-onz/

20:46, 05.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁośŁoś

0 0

1400 lokali i 70 miejsc parkingowych. Kto na takie coś wyraził zgodę, gdzie ci ludzie maja parkować??

21:42, 05.09.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

70 OGÓPNODOSTĘPNYCH miejsc tłuku. Przeczytaj Sobie regułkę w google-u bo widzę, że myślenie mocno ograniczone.

08:54, 18.09.2022

Taki tamTaki tam

0 0

Serio? 70 miejsc parkingowych? Może jednak 700 tylko ktoś się rabnąl o jedno zero? Bo jeśli nie to niech sam się rabnie w łeb.

21:54, 05.09.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

0 0

70 - tak, 70, zgodnie z planem.

"Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zniesienia prywatnego posiadania aut

Światowe Forum Ekonomiczne, czyli szwajcarska, globalistyczna fundacja non-profit, postuluje przejście od własności do współdzielenia pojazdów.

Zgodnie z agendą ideologów "Wielkiego Resetu", należy dążyć do "nic nie posiadania". Idąc tym tropem, Światowe Forum Ekonomiczne opowiada się za zniesieniem prywatnego posiadania pojazdów.

"Potrzebujemy rewolucji czystej energii i potrzebujemy jej teraz" – czytamy w materiale ŚFE z 18 lipca zatytułowanym "3 podejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym w celu zmniejszenia popytu na metale o krytycznym znaczeniu".
Zmiana podejścia do posiadania

"Przejście z paliw kopalnych na odnawialne będzie wymagało dużych dostaw metali takich jak kobalt, lit, nikiel – żeby wymienić tylko kilka. Niedobory tych deficytowych i tak minerałów mogą podnieść koszty technologii czystej energii" – stwierdza organizacja.

Szwajcarska fundacja wyjaśnia, że chociaż zwiększenie wydobycia jest "oczywistą drogą", może spowodować "niezamierzone konsekwencje". "Czas spojrzeć poza obecne rozwiązania i rozważyć trzy zmiany nastawienia, które mogą pomóc w zmniejszeniu popytu na metale o krytycznym znaczeniu" – zachęca.
Mniej aut

Pierwszą ze zmian ma być nakłonienie ludzi, by przeszli "od posiadania do używania". Światowe Forum Ekonomiczne twierdzi, że większość pojazdów i innych przedmiotów częściej jest nieużywane niż faktycznie znajduje praktyczne zastosowanie.

"Aby umożliwić szersze przejście od własności do użytkowania czasowego, sposób, w jaki projektujemy rzeczy i systemy, również musi się zmienić" – czytamy. Organizacja wskazuje, że jedną z możliwości jest to, by dobra takie jak samochody, mogły wykorzystywać "profile użytkownika". Oznacza to "rozróżnienie ich używania dla pracy i użytku osobistego na tym samym urządzeniu, co pozwoliłoby zmniejszyć liczbę pojazdów w społeczeństwie".

"Proces projektowania, który koncentruje się na zaspokojeniu podstawowej potrzeby, zamiast projektowania pod kątem zakupu produktu, ma fundamentalne znaczenie dla tej transformacji. Jest to sposób myślenia potrzebny do przeprojektowania miast w celu ograniczenia liczby prywatnych pojazdów i innych zastosowań" – dodaje organizacja.

Pozostałe dwa pomysły dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym są znacznie mniej rewolucyjne – obejmują budowanie rzeczy z "preferencją długowieczności" i zmienianie przeznaczenia przedmiotów, które nie służą już ich zamierzonemu celowi, ale mogą być przydatne w innym kontekście. "

dorzeczy.pl/ekonomia/328903/absurdalny-postulat-swiatowego-forum-ekonomicznego-ws-pojazdow.html

22:09, 05.09.2022

RaRa

0 0

Rabnał, rabnał... Ciekawe słowo.

22:59, 05.09.2022

0 0

Sam się rąbnij młotlu. Wiesz co znaczy miejsce ogólnodostępne, a miejsce parkingowe - lokalowe?

08:56, 18.09.2022

WiesiekWiesiek

0 0

Ciekawe ile i kto zarobił na kupnie terenu, który był z innym przeznaczeniem i jego sprzedaży, pytanie retoryczne.

08:18, 06.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waclawknwaclawkn

0 0

70 miejsc parkingowych ... To będzie osiedle dla fanów rowerów i spacerów. ? ?

09:03, 06.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PromocjaPromocja

0 0

Przecież to ewidentnie materiał promocyjny na rzecz dewelopera.

11:02, 06.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do tumanowDo tumanow

0 0

Nauczcie się czytać ze zrozumieniem.....70 ogólnodostępnych w ciągu jednej z ulic....czyli dla każdego nawet dla kogoś kto mieszka na wp,albo skądś przyjedzie albo zechce tam stanąć bo tak.....wewnątrz osiedla będą miejsca dla lakotarow i ich gosci

15:12, 06.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

józio sz.józio sz.

0 0

zawsze głosują jak deweloper każe albo pan prezydent co na jedno wychodzi , jakby im kazali na środku starego rynku wybudować gigantyczny sracz na 1000 oczek to też by zagłosowali , to jest maszynka , stanowisko w spółce dla siebie albo pociota łapka w górę swego czasu pan prezydent jak mu jeden radny nie zagłosował jak trzeba to zaraz wezwał prezesa spółki w której tenże "pracował " z listą obecności czy aby się wpisał że na sesję wychodzi , taki styl ! teraz wprowadza ten styl w jednej spółce orlenowskiej

18:05, 06.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JagaJaga

0 0

Święta racja, lepiej żeby ten teren był gruzowiskiem!

11:14, 07.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GonzoGonzo

0 0

Szpital onkologiczny z prawdziwego zdarzenia postawić bo w Płocku jest potrzebny tyle osób choruje przez ten jeb,,y orlen

18:30, 07.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%