PKP PLK potwierdza informację o uruchomieniu od grudnia bezpośredniego połączenia z Katowic do Trójmiasta. Nad morze bez przesiadek dzięki temu pojadą mieszkańcy Płocka, Brodnicy czy Grudziądza.
Po raz pierwszy od 25 lat mieszkańcy Płocka i Sierpca zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe do Trójmiasta. Dla mieszkańców Grudziądza i Brodnicy będzie to pierwsze takie połączenie od 12 lat. Jest to możliwe dzięki przeprowadzonym pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica. Na przebudowę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.
– Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta – potwierdza Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe – wyjaśnia.
Na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Podróż z Płocka do Gdyni wyniesie około 5 godzin.
– Zyskali także kierowcy, którzy dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa – podkreśla Przemysław Zieliński.
Wartość remontu na odcinku Sierpc-Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.
Jak informuje PKP PLP, w latach 2017-2020 spółka przeznaczyła blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock.
– W efekcie wymiany szyn i podkładów, prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku – wymienia Przemysław Zieliński.
Łącznie wymieniono nawierzchnię na 24 przejazdach kolejowo-drogowych, dzięki czemu wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.
No i fajnie, tylko niech ten cyrk z pandemią zakończą i sobie pojeżdżę.
Wynika z tego że była jakaś wojna kataklizm i pociagi zniknęły? Co za Cud. Taki sam jak likwidacja PKS aby ukraść ich majątek. Świństwo było zaplanowane.
była pierwszą sprywatyzowaną linią kolejową. Prywatyzacji dokonał konduktor do własnej kieszeni.
Teraz pociągiem często jedzie się szybciej niż samochodem.
W dużych miastach zwykle są dobre połaczenia komunikacji miejskiej.
Nie powiedziałbym czy szybciej.. akurat do Trójmiasta z Płocka dobrze się jedzie samochodem.
z Płocka do nikąd nie jedzie się szybko, wystarczy popatrzeć na wylotówki z Płocka – w żadnym kierunku nie ma drogi szybkiego ruchu, tylko jednojezdniowe, jednopasowe landówki, po włosku ” Strada PROVINZIALE” :-)
Najbliżej od Kutna, jadąc na poludnie , mozna mówic o szybszej jeździe.