REKLAMA

PKP potwierdza: pierwszy raz od 25 lat pojedziemy pociągiem bezpośrednio do Trójmiasta

REKLAMA

PKP PLK potwierdza informację o uruchomieniu od grudnia bezpośredniego połączenia z Katowic do Trójmiasta. Nad morze bez przesiadek dzięki temu pojadą mieszkańcy Płocka, Brodnicy czy Grudziądza.

Po raz pierwszy od 25 lat mieszkańcy Płocka i Sierpca zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe do Trójmiasta. Dla mieszkańców Grudziądza i Brodnicy będzie to pierwsze takie połączenie od 12 lat. Jest to możliwe dzięki przeprowadzonym pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica. Na przebudowę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.

– Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta – potwierdza Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe – wyjaśnia.

Na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Podróż z Płocka do Gdyni wyniesie około 5 godzin.

– Zyskali także kierowcy, którzy dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa – podkreśla Przemysław Zieliński.

Wartość remontu na odcinku Sierpc-Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.



Jak informuje PKP PLP, w latach 2017-2020 spółka przeznaczyła blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock.

– W efekcie wymiany szyn i podkładów, prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku – wymienia Przemysław Zieliński.

Łącznie wymieniono nawierzchnię na 24 przejazdach kolejowo-drogowych, dzięki czemu wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.

Z Płocka pociągiem nad morze? Może już nawet od grudnia!

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Kolejny Artykuł

Komentarze 6

  1. stary says:

    No i fajnie, tylko niech ten cyrk z pandemią zakończą i sobie pojeżdżę.

  2. olo says:

    Wynika z tego że była jakaś wojna kataklizm i pociagi zniknęły? Co za Cud. Taki sam jak likwidacja PKS aby ukraść ich majątek. Świństwo było zaplanowane.

    • Linia Płock - Sierpc says:

      była pierwszą sprywatyzowaną linią kolejową. Prywatyzacji dokonał konduktor do własnej kieszeni.

  3. I bardzo dobrze. says:

    Teraz pociągiem często jedzie się szybciej niż samochodem.
    W dużych miastach zwykle są dobre połaczenia komunikacji miejskiej.

    • Edzio says:

      Nie powiedziałbym czy szybciej.. akurat do Trójmiasta z Płocka dobrze się jedzie samochodem.

      • p'Edziu, says:

        z Płocka do nikąd nie jedzie się szybko, wystarczy popatrzeć na wylotówki z Płocka – w żadnym kierunku nie ma drogi szybkiego ruchu, tylko jednojezdniowe, jednopasowe landówki, po włosku ” Strada PROVINZIALE” :-)
        Najbliżej od Kutna, jadąc na poludnie , mozna mówic o szybszej jeździe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

REKLAMA


  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU