Właśnie taki sposób zgłaszania awarii sieci elektrycznej wdrożyła Energa-Operator. To pierwsza tego typu usługa w Polsce i druga w Europie – podaje spółka w oficjalnym komunikacie.
Przy wcześnie zapadających wieczorach, nagłe wyłączenie prądu jest bardzo nieprzyjemną sytuacją. Linie telefoniczne często bywają zajęte, nie zawsze pamięta się też numer telefonu. Teraz możemy wpisać sobie do telefonu komórkowego numer 3991 i – w przypadku awarii prądu – wysłać na niego SMS o treści AWARIA. Z powrotem otrzymamy instrukcję, do której należy się zastosować. – Do zgłoszenia awarii wystarczą trzy wiadomości – zapewnia Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa. – Przy każdym kolejnym kontakcie system będzie już pamiętał dane klienta, co uprości składanie zgłoszeń – dodaje. Po zakończeniu awarii firma wyśle do nas SMS o przywróceniu zasilania, co będzie przydatne dla osób przebywających poza miejscem zgłoszenia.
Jednocześnie cały czas można korzystać z numeru telefonu alarmowego 991, pod który zgłaszamy awarie sieci energetycznej. Przerwę w zasilaniu można zgłosić także na stronie internetowej ENERGA-Operator, gdzie znajduje się także mapka z bieżącymi informacjami o awariach i czasie ich usunięcia.
Koszt wysłania smsa pod numer 3991 jest zgodny z taryfą operatora sieci komórkowej dla jednej wiadomości sms. Połączenie z numerem alarmowym 991 jest bezpłatne.