REKLAMA

Jak Polacy kupują przez Internet?

REKLAMA

Nie ulega wątpliwości, że epidemia wirusa Covid-19 z pewnością miała wpływ na tegoroczne statystyki e-commerce. Spośród badanych, 73% stwierdziło, że w tym roku dokonało przynajmniej jednego zakupu w Internecie. Taki wynik nie zdarzył się nigdy wcześniej.

Dane te zostały przedstawione w raporcie „E-Commerce Polska 2020”, opracowanym przez Gemius. W ubiegłym roku 11% respondentów przynajmniej raz kupiło coś w sieci. To duża różnica. Oczywiście, ze względu na epidemię, szukamy częściej biznesów internetowych. Często na taką formę zakupu decydują się osoby, które wcześniej nigdy nie dokonały zakupów w sieci.

Z drugiej strony mamy przedsiębiorców, którzy w dużej mierzy również dokonali cyfrowej transformacji pod wpływem kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Nawet Ci, których biznesy wydawały się bardzo “stacjonarne” zaczęli szukać możliwości, aby sprzedawać swoje produkty i usługi w trybie internetowym. Dzisiaj już nikogo nie dziwi, że przez Internet kupujemy samochód, a nawet umawiamy się na oglądanie mieszkania do wynajęcia.

Na co Polacy zwracają uwagę w sieci w 2020 roku?

Według serwisu oferującego kody promocyjne Promocodius, ubrania są nadal bardzo popularne. W Internecie chętnie kupowane są nie tylko same ubrania, ale także dodatki i suplementy diety. W dalszej kolejności buty, kosmetyki, perfumy, a dopiero potem kultura – książki, płyty, bilety na imprezy. Jednak to wszystko zależy od wieku, płci i upodobań. Mężczyźni często kupują sprzęt RTV, akcesoria samochodowe czy gry komputerowe. Interesujące jest to, że mężczyźni również decydują się na zakup produktów ubezpieczeniowych online.

Wzrasta patriotyzm gospodarczy Polaków

Bardzo dobrą nowiną dla osób prowadzących biznes, w internecie jest fakt, że połowa respondentów planuje utrzymać ten sam poziom wydatków na zakupy w sieci w przyszłym roku, a jedna trzecia z nich twierdzi, że planuje wydać na zakupy w sieci jeszcze więcej niż obecnie. Według Promocodius Polska, kupony rabatowe generują o 13% większe zainteresowanie niż w 2019 roku, dlatego powinniśmy nie tylko szukać rzeczy, które nas interesują, ale również zwracać uwagę na ich obniżone ceny.

Z raportu Gemius wynika, że najbardziej aktywnymi klientami e-commerce są Polacy w wieku 35-49 lat (stanowią oni 32% klientów e-commerce). Warto zwrócić uwagę, że 40% konsumentów wybierających zakupy w sieci ma: wykształcenie średnie, wyższe 33%, a podstawowe 28%. Nie jest zaskakujące, że więcej ludzi mieszka w dużych miastach. 30% ludności mieszka w miastach liczących 200.000 lub więcej mieszkańców. Zaskakujące jest jednak to, że mieszkańcy wsi stanowią 25% wszystkich internautów robiących zakupy online wyprzedzając w statystykach mieszkańców miast o liczbie ludności 20-49 tys. mieszkańców (23%) oraz 50-200 tys. mieszkańców (22%).



Jest to z pewnością dobra wiadomość dla krajowych przedsiębiorców – 72% respondentów zadeklarowało, że zwraca uwagę na to, aby kupowany produkt był od lokalnego producenta. To bardzo ważne. W szczególności teraz, gdy wielu polskich przedsiębiorców boryka się z problemami. Takie zachowania na pewno pomogą nam szybciej odbudować naszą gospodarkę. Mimo rosnącego zainteresowania usługami zagranicznymi (wyrażonego przez ok. 30% respondentów), nie ma powodów do obaw, gdyż to całkiem normalny i pożądany wskaźnik na rynku. Dodatkowo, zagraniczna konkurencja zachęca polskich producentów, to ciągłej pracy nad jakością oferowanych produktów. Zdrowa konkurencja, zawsze dobrze wpływa na zadowolenie konsumentów.

Nie wiadomo, jak długo potrwa epidemia – być może jej rozprzestrzenianie się zmusi ludzi do innego planowania wydatków, ale z pewnością spowoduje też większy wzrost zainteresowania zakupami w sieci. Kolejne miesiące epidemii mogły utwierdzić wielu konsumentów w przekonaniu, że zakupy online mogą być równie, jeśli nie bardziej, atrakcyjne. Szczególnie w czasach niepewności. Niektóre zachowania konsumenckie zainicjowane przez pandemię, na pewno pozostaną już z nami na zawsze. W tym cyfryzacja e-handlu i coraz to nowocześniejsze rozwiązania. Jedną z ostatnich ciekawostek, są wirtualne przymierzalnie, w którym za pomocą naszego modelu w 3D, możemy sprawdzić, jak będą leżały na nas konkretne produkty znanej marki odzieżowej.

artykuł sponsorowany

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Reklama

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU