REKLAMA

Ile media dostają z powiatu?

REKLAMA

Portal Płock pokusił się o porównanie środków finansowych, jakie otrzymały płockie media ze Starostwa Powiatowego. Zaznaczył przy tym, że on sam nic nie zarobił w latach 2014-2015 z tego źródła oraz, że właściciel PetroNews zarobił najwięcej. Potwierdzamy – tak, to do nas wpłynęła największa kwota. Którą w większości przekazaliśmy do… drukarni.

W 2015 roku zawarliśmy ze Starostwem Powiatowym w Płocku umowę, która polegała na przygotowaniu do wydruku, samym wydruku i dystrybucji pisma „Powiat Płocki”. Zgodnie z postanowieniami tej umowy, pismo miało być dystrybuowane jako wkładka do gazety PetroNews.

PowiązaneTematy

PetroNews_57Zalety odczuli mieszkańcy powiatu, którzy wreszcie co dwa tygodnie (a nie jak dotychczas 2-3 razy w roku) otrzymywali bieżące informacje z życia powiatu, działalności starostwa czy podległych mu jednostek. Zgodnie z tym co napisał Portal Płock, za tę pracę otrzymaliśmy przez 9 miesięcy 48.600 zł netto (VAT nie należy do nas, lecz do urzędu skarbowego), co daje kwotę 59.778 zł brutto.

Umowa wykonywana była przez firmę PR-image ze względu na ułatwienia techniczne – prościej i taniej było przygotowywać skład gazety łącznie, niż drukować oddzielnie wkładkę „Powiat Płocki” i insertować ją do gazety. Więc owszem, kwota wystawiona na nas była spora, ale też i sporą z tego część przekazywaliśmy dalej do drukarni.

PetroNews gazeta PłockWyjaśniam ten fakt tylko dla precyzji, bo nie ma to większego znaczenia. Natomiast mają znaczenie komentarze, pojawiające się pod przytaczanym artykułem, a sugerujące nam jakąś zależność polityczną. Na profilu facebookowym pewnego pana, który przytacza ów artykuł, a prywatnie twierdzi, że jest dziennikarzem, pojawiają się wobec nas określenia o „opłacie za przychylność”, pan pisze też o tym, iż jesteśmy „organem PSL” (argumentuje takie oskarżenia wolnością słowa…). Ci, którzy czytali nas w tamtym czasie wiedzą, że na łamach PetroNews pojawiali się politycy różnych opcji. Przeprowadzaliśmy z nimi wywiady, ale i zamieszczaliśmy płatne reklamy wyborcze. Wystarczy sięgnąć do archiwum i poczytać artykuły z politykami: Albertem Kołodziejskim (PiS), Włodzimierzem Czarzastym (SLD), Piotrem Zgorzelskim (PSL), Wojciechem Jasińskim (PiS), Tomaszem Korgą (PiS), Tomaszem Kominkiem (PSL), Elżbietą Gapińską (PO), Ewą Szymańską (PiS)… Można naprawdę wymieniać długo.



Starostwo Powiatowe w Płocku poprzez współpracę z nami zadecydowało o szerszym dotarciu do mieszkańców powiatu. Sposób ten sprawdził się świetnie, czego dowodem były zarówno listy od czytelników do nas, jak i opinie mieszkańców w bezpośrednich rozmowach.

PetroNews Gazeta 50Niezmiernie cieszymy się, że doceniono nasz zasięg i możliwości. O tym pisaliśmy przy informacji, dotyczącej wydatków na media z płockiego ratusza – żeby równoważyć środki, biorąc pod uwagę zasięg mediów, realną liczbę czytelników, możliwości techniczne.

Ale ci, którym nie podobała się nasza ciężka praca, mogą odetchnąć – gdyby Portal Płock uwzględnił środki wydawane na media ze starostwa w tym roku, mógłby umieścić nas na równi ze sobą. Niestety, druk jest dużo droższy niż pisanie na portalu, więc ze względów finansowych Starostwo Powiatowe w Płocku nie przedłużyło z nami umowy, która wygasła z dniem 31 grudnia 2015.

Być może, idąc za swoistą modą, powinniśmy poprosić teraz o dane z poszczególnych partii na temat wydatków w mediach, ale… Chyba wolimy robić swoje. Z dala od polityki ;)