Ulica Zbożowa po wybudowaniu tzw. „małej obwodnicy” Płocka jest bardzo obciążonym dojazdem do ul. Tadeusza Mazowieckiego. Niestety, jej stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Czy płocki urząd miasta uwzględnił tę ulicę w planach remontowych?
O interwencję w tej sprawie poprosił nas czytelnik, który niemal codziennie dojeżdża ulicą Zbożową w Płocku do ul. Tadeusza Mazowieckiego i dalej w kierunku PKN ORLEN.
– Czy możecie coś napisać o ul. Zbożowej i jej stanie technicznym? Prosiłem o interwencję radnych w tej sprawie, ale bez rezultatu – napisał mieszkaniec Płocka.
Zapytaliśmy w Urzędzie Miasta Płocka, czy są jakiekolwiek plany remontowe wobec tej ulicy. Okazuje się, że prace w tym zakresie są już zaawansowane.
– W budżecie miasta na 2023 r. zostały zabezpieczone środki na budowę ulicy Zbożowej w wysokości nieco ponad 800 tys. zł – przekazała nam Marzena Kapuścińska z Referatu Informacji Miejskiej płockiego urzędu miasta. – Dokumentacja na budowę ulicy Zbożowej została opracowana w 2022 roku. Na tej podstawie 8 grudnia 2022 r. został ogłoszony przetarg na „Budowę ulicy Zbożowej” – wyjaśniła.
Zgodnie z zakresem prac, ulica Zbożowa (droga gminna nr 520126W) zostanie rozbudowana w zakresie:
- budowy drogi odwadnianej rowem na odcinku 217 m wraz z przebudową i budową elektroenergetycznej kablowej sieci oświetlenia ulicznego 0,4 kV,
- budowy systemu kanalizacji deszczowej w zakresie 2 wpustów z przykanalikami,
- budowy kanału technologicznego,
- usunięcia kolizji z elektroenergetyczną siecią napowietrzną 15 kV,
- budowy ciągu pieszego i drogi rowerowej.
Harmonogram prac przewiduje rozstrzygnięcie przetargu na styczeń-luty 2023, podpisanie umowy w lutym 2023 roku oraz realizację inwestycji w ciągu 5 miesięcy od daty podpisania umowy.
Dlaczego w budżecie na 2023 rok nie ma wzmianki o dokończeniu remontu ulicy Boryszewakiej? Jak można zrobić 2/3 ulicy, a resztę zostawić na kilka lat w opłakanym stanie?! Proszę gazetę o zapytanienw tej sprawie do UM. Dziękuję.
Na Boryszewską to już brak określenia. Folwark budmatu i wstyd Płocka.j23
Właśnie.
Czy na spółdzielczej przewidziany jest lewoskręt pod wiaduktem dla kierowców wjeżdżających na Piłsudskiego?
Pytanie 2. Czy tenże wjazd oraz zjazd z Piłsudskiego też będzie od razu ogarnięty ?
No cóż, nad ulicami ma nadzór Miejski Nierząd Dróg, a kasa poszła na stadion. A sorry – na głosy kibiców….
to co sie dzieje w kwestii drogowej w Płocku to jest kpina i tragedia.
Jedna z ważniejszych ulic jaką jest Spółdzielcza jest rozpaprana już nie wiem nawet ile i końca nie widać.
Wszędzie gdzie się da zakładane spowalniacze – widać jakaś firma czyjegoś śwagra musi sobie dorabiać.
Te spowalniacze nie dość , że pomontowane w często bezssensownych miejscach to jeszcze są takiej konstrukcji , że trzeba zwalniac praktycznie do zera, żeby nie uszkodzić zawieszenia, popczas gdy w rozumnych samorządach robi sie takie spowalniacze, ze po spowolnieniu do pożądanej prędkości można je pokonać płynnie, bez skakania i niszczenia auta.
I to się dzieje m.in. na jednej z najbardziej zatłoczonych arterii jaką są Kolegialna i równolegle Sienkiewicza.
W wielu miejscach zweżenia pasów do jednego, likwidacja pasów do skrętów , wszystko to powoduje ograniczanie przepustowości i korki w takim zadupiu jak Płock.
Andzej najwyrazniej zatrudnia w magistracie debili , albo i sam nim jest, więc powinien być odwalony w najblizszym możliwym czasie.
Problem jest taki żeby nie przyszedł jeszcze wiekszy debil albo złodziej.
Zbożową w pierwszej kolejności. Panowie wiedzą co tam jest.
Ogólnie to od wiaduktu nad ul. Spółdzielczą Północna nitka al. Piłsudskiego, al Jachowicza do ul. Obrońców Westerplatte to też nadaje się do sfrezowania i ponownego wyasfaltowania.
A sygnalizacja na skrzyżowaniu zbożowej/łączniczek i armii krajowej? Normalne wyjechanie z osiedle w godzinach powrotów do domów mieszkańców Gulczewa i Słupna graniczy z cudem.
Bardziej od sygnalizacji to rondo by się przydało i już nie potrzeba żadnych poduszek berlińskich. Nawet przy mniejszym natężeniu ruchu wymuszałoby na kierowcach aby zwolnili co odbyło by się z korzyścią dla pieszych. I nie trzeba znowu dopasowywać sygnalizacji do natężenia ruchu o różnych porach dnia.
To jeszcze poproszę o uwzględnienie w planach remontu ulicy Przemysłowej. Centrum miasta a nawierzchnia jak na księżycu.
To samo się tyczy ul. Obrońców Westerplatte
A co z ulicą Rogozińska? Przecież tam są takie ubytki, że można zawieszenie stracić