czwartek, 23 marzec, 2023
  • Reklama na portalu i w gazecie
  • Kontakt z redakcją
  • Polityka Prywatności
PetroNews
  • Start
  • Płock
    • Bezpieczeństwo
    • Polityka i Politycy
    • Sport
    • Informacje
    • Rozrywka i Wydarzenia
    • Tylko u Nas
  • Powiat
  • Dyskusje
  • Gazety
  • Kontakt
  • Reklama
  • Więcej
    • Ogłoszenia
    • SocialMedia
No Result
View All Result
PetroNews

REKLAMA
Home Informacje Biznes i Gospodarka

Będą zmiany w kursach płockiej Komunikacji Miejskiej. Które linie znikną?

przez Agnieszka Stachurska
5 lutego 2023
508
SHARES
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze
REKLAMA

Jak informowaliśmy, Komunikacja Miejska w Płocku zaplanowała duże zmiany w liczbie linii autobusowych i kursów. Zakończyły się konsultacje w tej sprawie – które uwagi mieszkańców zostały uwzględnione?

Komunikacja Miejska w Płocku przedstawiła 12 stycznia br. propozycję zmian, które miały objąć m.in.: zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3, 19 i 22 w dni powszednie co 15 min i w soboty co 20 min., a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut.

– Przez dwa tygodnie na stronie KM – Płock udostępnialiśmy formularz kontaktowy, przez który można było wysyłać uwagi i sugestie dotyczące proponowanych zmian. Uruchomiliśmy także specjalną infolinię, zorganizowaliśmy dwa spotkania otwarte z mieszkańcami. Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem otrzymaliśmy 397 uwag i wniosków – informuje Kinga Wochowska, kierownik Działu Promocji i Komunikacji Społecznej w KM Płock.

Mieszkańcy apelowali przede wszystkim o zachowanie obecnych tras linii m.in.: 0, 2, 4,10, 26. Chcieli także zmian rozkładów jazdy, w tym m.in. zapewnienia przesiadki na danej trasie lub czasu odjazdu konkretnego kursu w podanej godzinie, zwiększenia liczby kursów na konkretnych trasach, ale zdarzały się też propozycje nowych linii.

Jak zapewnia Komunikacja Miejska w Płocku, po zakończeniu konsultacji wszystkie wnioski i opinie zostały poddane dokładnej analizie. Które zostały uwzględnione?



  • linia 2 – w pierwotnych założeniach trasa została skrócona do odcinka Winiary – Tokary, czyli bez obsługi dalszego odcinka przez most Solidarności na Podolszyce. W odpowiedzi na zgłoszone sugestie wybrane kursy w dni powszednie i soboty zostaną wydłużone. Bezpośrednie autobusy z Radziwia przez Tokary na Podolszyce w dni powszednie będą wykonywały sześć kursów, a w soboty trzy.
  • linia 4 – propozycja przewidywała pozostawienie trasy tej linii na odcinku z pętli Św. Huberta do ul. Sienkiewicza oraz w drodze powrotnej od ul. Kwiatka. Po analizie wniosków mieszkańców, dotyczących uatrakcyjnienia m.in.: obsługi szkół średnich znajdujących się przy ulicach Nowowiejskiego i Łukasiewicza oraz cmentarza w Al. Kobylińskiego, trasa linii 4 zostanie wydłużona z ul. Sienkiewicza jednokierunkowo ulicami Nowowiejskiego i Łukasiewicza, następnie Al. Kobylińskiego i ulicą Bielską z powrotem do Kwiatka.
  • linia 105 – zostanie przekształcona w nową linię 25 i będzie kursowała trasą: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Obrońców Westerplatte – Jachowicza – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Traktowa (wybrane kursy: Szpitalna – Maszewo nad Wisłą – Brwilno, Antoniówka). Nowa linia zapewni bezpośrednie połączenie ul. Mickiewicza z ulicami Tysiąclecia i Miodową, które dotychczas zapewniały linie 0 i 10. Dzięki uruchomieniu nowej linii 25 zwiększy się także liczba kursów ulicą Traktową. Autobusy kursować będą we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co godzinę, w dodatku zapewnią bezpośrednie połączenie ul. Traktowej z ulicą Tysiąclecia, o co również wnioskowali mieszkańcy.
  • linia 20 – proponowane zmiany obejmą również trasę linii 20 przez ul. Łukasiewicza i Al. Kobylińskiego, zamiast ulicami Tysiąclecia i Bielską. Połączenie ul. Tysiąclecia z dworcem kolejowym zapewni nowa linia 25, w dodatku na krótszej trasie. Dzięki tej zmianie, na odcinku od os. Skarpa do ul. Lachmana autobusy linii 20 i 26 kursować będą ze wspólną częstotliwością co 30 minut.

Część uwag nie zostało jednak uwzględnionych. Komunikacja Miejska wyjaśnia, że nowa sieć płockiej komunikacji miejskiej nie obejmie m.in.:

  • zachowania trasy linii 26 w Alejach Jachowicza: większość uwag dotyczących trasy linii 26 skierowanej przez Stare Miasto dotyczyła wydłużenia czasu przejazdu (np. ze Skarpy na Międzytorze) lub konieczności zapewnienia połączenia bezpośredniego z przystanku Piękna na Podolszyce Północ. Pozostawienie trasy linii 26 w Al. Jachowicza wiązałoby się jednak ze znacznym ograniczeniem dostępności do usługi dla mieszkańców gęsto zaludnionych osiedli Dworcowa i Międzytorze (ok. 10 tys. mieszkańców). Zarówno z przystanku Piękna, jak i z popularnych przystanków na ul. Kwiatka i Kolegialnej w stronę osiedli Dworcowa i Międzytorze w dzień powszedni i soboty autobusy kursowałyby z nieatrakcyjną częstotliwością co 60 minut, a w niedziele tylko co 120 minut. Obecnie na trasie między ul. Kwiatka i Kolegialną, a osiedlem Dworcowa autobusy kursują co ok. 20-30 minut. Zmiana spowodowałaby więc ograniczenie usługi o połowę.

– Niedogodności wynikające z wydłużenia o ok. 4-7 minut czasu przejazdu nie powinny stanowić podstawy do tak znacznego ograniczenia usługi na tej trasie, tym bardziej, że większość trasy linii 26 pokrywa się lub przebiega w bezpośredniej bliskości linii 14, która zapewnia relatywnie szybki przejazd na trasach wskazywanych w postulatach. Połączenie bezpośrednie z przystanku Piękna na Podolszyce Północ zapewniać będzie linia 35, z częstotliwością równą linii 26 przez większą część dnia powszedniego. Połączenie przystanku Piękna z ulicą Dworcową lub Miodową nadal realizowane będzie liniami podmiejskimi – tłumaczy Komunikacja Miejska w Płocku.

  • zachowania linii A: uwagi mieszkańców dotyczyły utrzymania linii pospiesznej na trasie z Podolszyc do Orlenu. Linia A zostaje wycofana, nadal funkcjonowały będą alternatywne połączenia w postaci pospiesznej linii B i linii 35.

Zmiany mają wejść w życie od 1 marca br.

Share203Tweet127
Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Płocka Drużyna Kusznicza ma już 30 lat!

Płocka Drużyna Kusznicza ma już 30 lat!

21 marca 2023
Szarpany i podduszany piesek został odebrany właścicielowi

Szarpany i podduszany piesek został odebrany właścicielowi

20 marca 2023
Zagłosuj na Wieżę Ciśnień w plebiscycie „Modernizacja Roku 2014”

Kolejny przejazd ulicą zamknięty. Poważne utrudnienia przy płockim szpitalu i uczelni

20 marca 2023
Tym skrótem nie pojedziecie przez kilka miesięcy. Rozpoczyna się remont

Tym skrótem nie pojedziecie przez kilka miesięcy. Rozpoczyna się remont

16 marca 2023
Żegnamy poetę Marka Gralę. „Był sercem Płocka”

Drugi koncert pamięci Marka Grali już wkrótce w Płocku

16 marca 2023
Maltretował psa, podduszał, kopał… Zauważył to pracownik pływalni [FILM]

Maltretował psa, podduszał, kopał… Zauważył to pracownik pływalni [FILM]

16 marca 2023
Pokaż Więcej
Kolejny Artykuł
Płock połączony z Trzebinią rurociągiem. Wspólna inwestycja ORLENU i PERN [FILM, ZDJĘCIA]

Płock połączony z Trzebinią rurociągiem. Wspólna inwestycja ORLENU i PERN [FILM, ZDJĘCIA]

Rubryka Polityka #2 – Sylwester Ziemkiewicz [WYWIAD]

Rubryka Polityka #2 - Sylwester Ziemkiewicz [WYWIAD]

Pożar auta w powiecie płockim. Spłonęło doszczętnie [ZDJĘCIA]

Pożar auta w powiecie płockim. Spłonęło doszczętnie [ZDJĘCIA]

Złodzieje ukradli drona i… klocki Lego. Wartość łupu to blisko 6 tysięcy złotych

Złodzieje ukradli drona i... klocki Lego. Wartość łupu to blisko 6 tysięcy złotych

Komentarze 12

  1. Olo says:
    4 tygodnie temu

    Nie poszczególne linie a UFO powinien zniknąć z KM.

    Odpowiedz
  2. Kochająca góry says:
    1 miesiąc temu

    Moze pan prezes wezmie pod uwage moja propozycje odn trasy 26. Autobus powienien bez zmian jechac na dworzec AL JACHOWICZA – po drodze rynek, szkola podstawowa, Jagiellonka, ZUSy KOsciol pw Stanislawa Kostki , Dworzec Ale w powrotnej drodze tak jak proponowano tj Sienkiewicza, Bielska, Kobylinskiego Tysiaclecia. Wiele osob korzysta z PKP a pociagi odjeżdzaja punktualnie I to prosze uwzglednić.
    Najlepiej by pan Uchwal zrobil sobie wycieczke ze Skarpy na dworzec i mierzyl czas i wyciagnął stosowne wnioski.

    Odpowiedz
  3. Kochająca góry says:
    1 miesiąc temu

    Dziwne miasto Dworzec PKP Wolne lokale. Tyle, ze autobusy dalekobiezne odjezdzają w nocy, pociagi to 4,21, 5,23 i 5,41. Zimno a ludzie nieraz z dziećmi marzna. Zadaszenie Dworca jest za krotkie, a lawki na przstankach nie chronia przed opadami Kolejny ABSURD Mimo glosow sprzeciwu linia 26 pojedzie okręzna drogą PO CO ? Ulica Kolegiala, Sienkiewicza sa przeladowane Sprobujcie miedzy godz 14 a 17 przejechac plynnie? Horror RADA DO PANA UCHWALA PROSZE DOSTOSOWAC SIE DO APELI LUDZI A najlepiej wsiasc do autobosow 19, 22, 26 i samemu sprawdzic. Ten apel kieruje do Wladz Miasta moze dostosuja sie do zyczen ludzi

    Odpowiedz
  4. Eh says:
    1 miesiąc temu

    Powinni wydłużyć 20 do winiar i po problemie

    Odpowiedz
  5. Anonim says:
    2 miesiące temu

    Jeśli mniej MPK to więcej samochodów .

    Odpowiedz
  6. Ale says:
    2 miesiące temu

    Dobrze, że Płock jest małym miastem ;)

    Odpowiedz
  7. Rezygnuje z KM says:
    2 miesiące temu

    Według osob podejmujacychbtakie decyzje 26 ma trase podobna do 14. Ciekawi mnie jednak fakt że nie bedzie to nijak przeszkadzalo ze po zmianach od Winiar do centrum będzie jechac po trasie 19.

    Odpowiedz
  8. Rezygnuje z KM says:
    2 miesiące temu

    Ja proponuję zeby osoby odpowiedzialne za tą decyzję przesiadly się na KM. Zaden z dyrektorów ani prezesow ktorzy byli obecni na kosultacjach nie przyjechał na nie komunikacją. Każdy z nich podjechal pod same drzwi prywatnym samochodem. Te osoby tak naprawdę nie wiedza jak jeżdżąautobusy po mieście.

    Odpowiedz
  9. Bez sensu says:
    2 miesiące temu

    Czegoś tu nie rozumiem. Skoro ludzie postulowali o zostawieniu linii 26 w Alejach, to dlaczego i tak została podjęta decyzja za nich tłumacząc to „znacznym ograniczeniem dostępności do usługi dla mieszkańców”. To jakiś dramat.

    Odpowiedz
  10. xx says:
    2 miesiące temu

    Przy takim myśleniu o linii A to po co linia B. Toć też da się 35 dojechać.

    Odpowiedz
  11. Turystka says:
    2 miesiące temu

    Decyzję nie przemyślane Pan Prezes powinien się wycofać lub odejść Ale liczą się tzn plecy By zdążyć na pociąg to taxi inaczej się nie da Przedłużona trasa 26 to głupota Kiedyś by dojechać 20 stałam w korku Szybciej na piechotę BLAGAM PROSZE BYC DLA LUDZI. Prywatnie ta osoba to pomyłka

    Odpowiedz
  12. Bolo says:
    2 miesiące temu

    Ufo to kogel mogel,galimatias,pomieszanie z poplątaniem w jednym.Ktk kumaty zrozumie co tu masz na myśli z tymi autobusami.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama


REKLAMA
  • Start
  • Płock
  • Powiat
  • Dyskusje
  • Gazety
  • Kontakt
  • Reklama
  • Więcej

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka i Politycy
  • Rozrywka i Wydarzenia
  • Sport
  • Tylko u Nas
  • Warto przeczytać!
  • Reklama w mediach
  • Kontakt

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU
  • Nasza strona używa plików cookies. Zaakceptuj przez kliknięcie lub przewiń stronę. Akceptuje