REKLAMA

REKLAMA

Audyt SEO – czym jest i jak go wykonać?

REKLAMA

Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie lub w innej miejscowości bądź posiadasz biznes online działający na terenie całej Polski – na przykład sklep internetowy – z pewnością udało Ci się już natrafić na oferty wykonania audytu SEO. Czym jest i jak się go przeprowadza?

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to raport, który ukazuje kondycję witryny pod kątem optymalizacji pod silnik wyszukiwarki oraz użytkowników. Podczas jego przeprowadzania szuka się błędów, które mają znaczenie w kontekście pozycjonowania witryny w Google. Charakterystyczną cechą audytu SEO jest brak schematyczności – to zabieg, który każdy specjalista zajmujący się pozycjonowaniem wykonuje wedle indywidualnych preferencji. Co więcej, nawet strony internetowe podobne do siebie mogą być audytowane na inne sposoby, zależnie od tego, z jakiego systemu CMS korzystają. Wynikiem audytu jest raport, w którym znajdują się najważniejsze informacje z przeprowadzonej analizy. W oparciu o tę dokumentację tworzy się strategię SEO, która ma być skuteczna. Za przeprowadzenie audytu SEO odpowiada agencja lub freelancer, zależnie od tego, z kim dokładnie będziesz współpracować. Możesz także przeprowadzić go samodzielnie, o ile dysponujesz wiedzą w tym zakresie.

Przeczytajrównież

Narzędzia do audytu SEO

Wykonanie audytu SEO byłoby niemożliwe bez wykorzystania specjalistycznych narzędzi. Dodatkowo wiele z nich znacznie upłynnia pracę oraz pozwala analizować konkurencję pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google. Podstawowymi narzędziami stosowanymi podczas wykonywania audytu SEO są:

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.
  • Google Search Console i Google Analytics – dwie podstawowe i darmowe usługi od Google, które pozwalają analizować sytuację strony w wyszukiwarce. Dane z nich zebrane pozwalają określić najpopularniejsze adresy URL, widoczność, ruch oraz wiele innych przydatnych informacji.
  • Ahrefs – narzędzie SEO przydatne do analizy własnej domeny oraz konkurencji. Choć domyślnie Ahrefs stosuje się podczas audytowania linków zewnętrznych, przydaje się także do monitorowania pozycji oraz wyszukiwania fraz kluczowych. Poszczególne funkcjonalności tego narzędzia mogą być zastąpione przez Senuto, SEMSTORM oraz SEMrush.
  • Screaming Frog – to crawler pomocny w technicznej części audytu SEO. Pozwala lepiej zobrazować strukturę serwisu, atrybuty i znaczniki na stronie, a także umieszczone w serwisie meta dane. Może być zastąpiony innego crawlera, na przykład SiteBulb lub DeepCrawl.

Nie przeprowadzisz audytu SEO bez dostępu do narzędzi. Poszczególne aplikacje są płatne, więc dostęp do nich wymaga subskrypcji. Z tego względu warto zlecić taki zabieg specjalistom, najlepiej tym, którzy następnie zajmą się pozycjonowaniem audytowanej strony.

Jak wykonać audyt SEO?

Podczas wykonywania audytu SEO skup się na kluczowych aspektach swojej witryny. Warto odpowiednio wcześniej zebrać informacje, które pozwolą Ci odpowiednio przeanalizować domenę. Na co zwrócić szczególną uwagę? Na tapetę weź takie kwestie jak:




  • Techniczne błędy na stronie
  • Indeksowanie (crawl budget)
  • Strukturę, menu, nawigację
  • UX design
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Wygląd strony w wyszukiwarce
  • Schema
  • Mapę witryny
  • Meta dane
  • Przekierowania
  • Kanibalizację
  • Duplikację
  • Strony kanoniczne
  • Paginację
  • Treści (i ich brak na stronach)
  • Frazy kluczowe.

Audyt SEO powinien zawierać także analizę konkurencji. Wyniki notowane przez stronę warto porównać do innych domen z tej samej branży. Gdy wykonasz audyt, w oparciu o informacje opracuj strategię. Realizowane przez Ciebie czynności powinny opierać się na danych, a nie intuicji. Tylko w ten sposób sprawisz, że strategia SEO ostatecznie będzie efektywna. Podczas pozycjonowania ważna jest ciągła analiza wraz z monitorowanie skuteczności. Wraz ze zmianami sprawdzaj wyniki i wdrażaj poprawki, jeżeli to konieczne.

Darmowy audyt SEO – https://semcore.pl/audyt-seo.

Efekty pozycjonowania nie są natychmiastowe. Zanim Google zaindeksuje kolejne zmiany, mija nieco czasu. Wyszukiwarka może być porównana do nieufnej osoby, która ostrożnie podchodzi do wdrażanych przez Ciebie czynności. Z tego względu zaopatrz się w cierpliwość i systematycznie dbaj o SEO swojej strony. Wyniki pojawią się prędzej czy później.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny
REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU