Organizatorzy do udziału w grze zaprosili przedstawicieli mediów, uczniów płockich szkół średnich, przedstawicieli Rady Miasta oraz uczelni wyższych. W rozgrywkach mogą wziąć udział płocczanie, którzy w oryginalny sposób chcą zapoznać się z problematyką rewitalizacji przestrzeni miejskiej oraz jej zrównoważonym rozwojem, uwzględniającym potrzeby mieszkańców, turystów oraz biznesu.
Gra miejska zaplanowana jest na 20 czerwca (poniedziałek) i jest kontynuacją rozgrywki, w której brała udział młodzież płockich liceów 15 kwietnia br. w Młodzieżowym Domu Kultury. Druga edycja będzie uzupełniona o warsztaty Design Thinking, a odbędzie się w salach i ogrodzie Książnicy Płockiej.
Ze względu na ograniczoną liczbą miejsc oraz koniecznością przygotowania harmonogramu gry (gra rozgrywana będzie w godzinach 10-14, a jedna rozgrywka trwa około godziny), zgłoszenia uczestnictwa można przesyłać do 17 czerwca (piątek), do godziny 13, drogą elektroniczną na adres: [email protected] lub telefonicznie pod numerem 24 367-08-44.
O grze W trakcie rozgrywki uczestnicy podzieleni zostaną na zespoły zarządzające jednym z pięciu obszarów miasta: - Obszar 1 - "Ulica Tumska" - Obszar 2 - "Plac Obrońców Warszawy" - Obszar 3 - "Park na Górkach" - Obszar 4 - "Nabrzeże" - Obszar 5 - "Starówka".
Każda z tych stref opisana jest w grze na interaktywnej mapie za pomocą informacji o: - Znajdujących się w nich obiektach będących w gestii miasta; - Problemach związanych z czynnikami społecznymi, dostępną infrastrukturą i jej stanem technicznym; - 5 parametrach obrazujących kluczowe zmienne używane w urbanistyce do opisu przestrzeni miejskiej:
Uczestnicy dostaną informację o posiadanym wirtualnym "budżecie" oraz "kosztach" dostępnych działań rewitalizacyjnych (sprzątanie, remonty, montaż elementów infrastruktury, działania animacyjne i społeczne), a także inwestycji (tereny zielone, budynki użyteczności publicznej, obiekty rekreacyjne). W toku rozgrywki zespoły o różnorodnym składzie osobowym będą podejmować decyzje, prowadzące do poprawy sytuacji w poszczególnych obszarach, zaś mechanizm gry pozwoli na wskazanie i wyróżnienie najlepszych strategii rewitalizacji i inwestycji, które doprowadzą do poprawy sytuacji i rozwiązania problemów trapiących obszary objęte grą.
Design thinking Metoda twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów oraz projektowania produktów i usług, trafiających w oczekiwania użytkowników, opracowana 30 lat temu na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii w USA. Jest ona z powodzeniem wykorzystywana w Dolinie Krzemowej oraz przez światowych gigantów takich jak Google, Apple czy Intel do kreowania nowych produktów i usług.
Założenia Design Thinking: - Koncentracja na użytkowniku - zrozumienie jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb - Interdyscyplinarny zespół - spojrzenie na problem z wielu perspektyw - Eksperymentowanie i częste testowanie hipotez - budowanie prototypów i zbieranie feedbacku od użytkowników.
Kluczowe elementy pięcioetapowego procesu Design Thinking: 1. Wejście w skórę użytkownika 2. Definiowanie właściwego problemu 3. Generowanie pomysłów 4. Budowanie prototypów 5. Testowanie.
Prowadzącym warsztaty będzie dr hab. inż. Robert Olszewski prof. Politechniki Warszawskiej z Wydziału Geodezji i Kartografii, członek Zespołu Rektorskiego ds. Innowacyjnych Form Kształcenia, który m.in. prowadzi zajęcia dla doktorantów z wykorzystaniem metodyki Design Thinking.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz