To już 6. edycja Płockampu – tzw. „spotkań na luzie”, podczas których spotyka się branża nowych technologii, social media, startupów.
We wtorkowy wieczór, 15 listopada, w obiekcie przy Synagogalnej 4 rozmawiano o nowinkach technologicznych, ciekawych rozwiązaniach biznesowych, dawano użyteczne porady jak skutecznie rozwinąć własny biznes i dzielono się doświadczeniem. Nowością tej edycji było wprowadzenie panelu dyskusyjnego.
Jako pierwszy wystąpił Mirek Manelski z Neurodio. Zaciekawił słuchaczy opowieścią o wyboistej drodze do sukcesu. Mówił z wielką pasją o swojej pracy nad zgłębianiem działania mózgu, która zaprowadziła go do opracowania gry komputerowej, mającej działanie terapeutyczne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się.
– To mit, że wykorzystujemy 10% swojego mózgu – podkreślił Mirek Manelski. – Wykorzystujemy 100%, inaczej mózg by obumarł – wyjaśnił.
Mimo tej optymistycznej wiedzy, wykazał, że około 20-25% dzieci w wieku szkolnym ma dyskalkulię (zaburzenie zdolności wykonywania działań arytmetycznych) i trzeba temu zaradzić. Dyskalkulia objawia się problemami z nauką matematyki. Nie są to jednak trudności z opanowaniem tabliczki mnożenia, ale z określaniem liczby obiektów czy nazwaniem cyfr i numerów.
Z tej potrzeby powstała gra, którą – nie bez trudności – Mirek Manelski próbuje obecnie wprowadzić na polski rynek.
Na temat działalności w obszarze nowego oprogramowania przekazywał swoje spostrzeżenia Emil Sienkiewicz z Optize. Żeby stworzyć dobrze działającą firmę w branży programowania, trzeba trzymać się żelaznych zasad, opartych na etyce i rzetelności.
– Nie doi się klienta – podkreślał Emil Sienkiewicz. – Znać się na czymś dobrze, utrzymywać jakość, działać spokojnie, ustalić obowiązki, kto i czym ma się zająć, mieć przejrzystość finansową i na końcu dać rozsądną cenę, taką samą dla każdego – kontynuował. – Jeśli przychodzi ktoś z dużej firmy, nie wolno ulegać pokusie i napierać, by zapłacił dwukrotną, a nawet parokrotną cenę pierwotną. To liczba spędzonych godzin, opłaty biura niech będą wyznacznikiem ceny – takiej samej dla wszystkich – puentował.
W drugiej części spotkania miał miejsce panel dyskusyjny, w którym wystąpili przedstawiciele uczelni, instytucji, środowisk biznesowych. Uczestnicy podejmowali tematy związane z nowymi technologiami, wpływającymi na rozwój przedsiębiorczości w regionie.
PetroNews był patronem medialnym wydarzenia.