Zamknij

Rentgen: Autko - Jak u nas czegoś nie ma, to nie kupi się tego nigdzie

16:25, 25.03.2015 Aktualizacja: 23:26, 02.06.2015 ok. 6 min. czytania
2
W Płocku niemal każdy mieszkaniec ma swój własny samochód. Według statystyk, jesteśmy jednym z najbardziej zmotoryzowanych miast w Polsce. Widać to szczególnie o godzinie 14 w okolicach... ponad połowy miasta. Wiele samochodów, to wiele części, a jeżeli chodzi o nie, to istnieje jedno miejsce, w którym ich nie brakuje.

Kontynuujemy nasz Rentgen w płockich firmach. Tym razem odwiedziliśmy sklep Autko, gdzie przywitała nas naprawdę serdeczna i profesjonalna ekipa. Zespół musi włożyć wiele pracy w to, aby części samochodowe docierały do klientów na czas. Na czele drużyny Autka stoi Arkadiusz Pietruszewski, założyciel i prezes firmy. - Początki były takie, że działałem na powierzchni trzydziestu metrów kwadratowych, pracując jednocześnie w MPK - zdradził.

Firma powstała z obserwacji rynku. - Stwierdziłem, że będzie rynek na części samochodowe - powiedział Arkadiusz Pietruszewski. - Przez sześć lat pracowałem w komunikacji miejskiej i jednocześnie prowadziłem sklep. Doszło do momentu, w którym powiedziałem sobie "dosyć", bo uważałem też, że jest to na tyle stabilne, że mogłem rzucić prace etatową - dodał.

Praca w branży części samochodowych ewoluowała przez 15 lat działalności. Dziś szczególnie pomocna jest technika. Dzięki niej, pracownicy mogą z łatwością składać zamówienia, nawet 10 razy dziennie. Pietruszewski wyznał, że w tym momencie łatwiej jest dopasować cześć do najnowszego BMW, niż kiedyś jakąkolwiek część do popularnego Malucha, Poloneza czy Fiata Uno. Osoby pracujące w sklepie Autko, ze względu na specyfikę działalności, muszą mieć ponadprzeciętne umiejętności wyszukiwania części u dostawców. - W tej chwili większość firm tworzy filie, gdzie pracownik dostaje określony towar. My jesteśmy firmą niezależną, pomimo przynależności do sieci. Ja mogę kupować sobie gdzie chcę i co chcę, bo nasz patron nie narzuca nam źródeł. Więc mój pracownik musi poznać nie tylko ofertę patrona, ale także innych dostawców, którzy oferują rozmaite części do samochodów. Zanim nowy pracownik pozna te wszystkie oferty, mijają dwa, a nawet trzy lata - zdradza szef firmy. - Wygrywamy z konkurencją tym, że znajdujemy rzeczy, których inni nie mają. Więc jeśli jakiejś części nie będzie w naszym sklepie, to nigdzie jej nie będzie - dodaje.

W sklepie Autko pracuje 13 osób. Pracownicy sklepu rozpoczynają dzień kilka minut po godzinie 7. Wtedy to dwóch kierowców przywozi z magazynu partie potrzebnego asortymentu, zaś sprzedawcy przygotowują swoje stanowiska. - Pierwszy klient przychodzi już o 7.30 - mówi nam jeden ze sprzedawców. Pomimo tego, że sklep oficjalnie czynny jest od godziny 8, pracownicy Autka nie wyganiają nikogo, gdy przyjdzie nieco wcześniej. - Doskonale wiemy, że czasem załatwienie ważnych spraw jest możliwe tylko bladym świtem - wyjaśniają.

Zapytaliśmy sprzedawców, jaki rodzaj klientów ich najbardziej denerwuje. - Najgorsi są forumowicze - śmiało mówi jeden z pracowników. - Oni wiedzą najlepiej, że ta część jest najlepsza, bo tak mu ktoś powiedział na forum i nic go nie przekona. W większości przypadków jest niestety tak, że te forumowe teorie są dalekie od prawdy, bo my zawsze proponujemy części takie, które fabryka przewidziała na tak zwany pierwszy montaż. Oczywiście, zawsze w zanadrzu mamy różne propozycje, tak, aby dopasować się do oczekiwań naszego klienta - dodał. A jaki jest zatem najlepszy klient? - Taki, który zdaje się na nasze doświadczenie i wiedzę oraz wybiera jedną z trzech propozycji, którą przedstawię mu przy biurku - uśmiecha się.

Gdy magazynierzy rozstawią towar na półki, sprzedawcy mają już gotową listę części, które trzeba rozwieźć do warsztatów. - Nasze działania są podobne do pizzerii. Gdy klient zamawia u nas część, to może liczyć na jej dowóz do warsztatu - powiedział Arkadiusz Pietruszewski. Około godziny 8.30 jeden z kierowców otrzymuje długą listę części, które należy rozwieźć do warsztatów na terenie Płocka i okolic. Procedura jest naprawdę prosta. Kierowca, zabiera potrzebne części z półek magazynowych, pakuje je do samochodu i wyrusza w trasę po mieście. Postanowiliśmy zobaczyć, jak wygląda praca dostawcy i ruszyliśmy z jednym z nich w podróż.

- Jazda samochodem to coś, co chyba każdy lubi - powiedział Radek Szatkowski, kierowca w firmie Autko. - Bardzo przyjemny jest kontakt z ludźmi. Po kilku latach pracy w tej branży, znam się z mechanikami warsztatów, do których jeżdżę, więc przyjemnie jest zamienić kilka słów ze znajomą osoba przy okazji dostawy - dodał. Dostawca przyznał, że nie zdarzają mu się stereotypowe sytuacje, związane z tak zwanym samochodem firmowym, czyli na przykład zajeżdżanie dróg przez innych uczestników ruchu. Problem w jeździe po Płocku jest inny. - Bardzo często starsi kierowcy zachowują się tak, jakby byli najważniejsi na drodze i nie dotyczyły ich żadne przepisy czy zasady - przyznał.

Radek podczas porannej dostawy przemierzył niemal pół Płocka. W tym czasie odwiedziliśmy razem z nim około 10 punktów dystrybucyjnych. Klienci swoje części dostają bardzo szybko, od nawet kilkunastu minut od zamówienia do maksymalnie jednego dnia. Wszystko jest uzależnione od pory złożonego zamówienia, a sklep jest nastawiony na dobro klienta. - Konkurencja próbowała to podłapać, ale nie potrafili do końca skopiować naszego stylu - powiedział prezes Autka.

W płockim sklepie dostaniemy pełen zakres części samochodowych. Od elementów karoserii, przez elektronikę, po najbardziej skomplikowane i wyszukane elementy mechaniczne. Jednak Autko to nie tylko sklep, to także handel w Internecie. Miesięcznie aż tysiąc paczek opuszcza internetowy dział sprzedaży tej firmy.

Szczyt pracy sklepu zaczyna się około godziny 10, gdy wszyscy kierowcy są w terenie, a mury sklepu dosłownie pękają w szwach od natłoku klientów. Ekipa tworząca ten sklep to prawdziwi fachowcy i każdy, jak w dobrze skonstruowanej maszynie, ma przydzielone swoje zadania. Maszyna działa sprawnie już od 15 lat i dokładnie od tylu Autko jest jednym z czołowych dostawców na płockim rynku. Atmosfera wśród pracowników wydaje się być przyjazna. Właściciel przyznaje, że najtrudniejsze w jego roli jest to, że musi cały czas wymyślać coś nowego, na co nie wpadła jeszcze konkurencja. Jego innowacyjne pomysły są często podchwytywane przez kolegów z branży, dlatego często w takim przypadku porzuca swoje pomysły i znów zaskakuje rynek czymś nowym. - Najprzyjemniejsze jest dla mnie, gdy sprzedam klientowi taką część, której nigdzie nie dostał i gdy wychodzi zadowolony z mojego sklepu. Gdy mówi: Objechałem cały Płock, a u Pana to załatwiłem - wyznał. Autko to rodzinny biznes. Spory wkład w działanie firmy ma żona prezesa, która zajmuje się sprawami papierkowymi.

Autko to bardzo innowacyjna firma, która ciągle się rozwija. Już dziś możemy zdradzić, że wiosną powstanie sklep internetowy, przeznaczony dla klientów z Płocka. Inicjatywa będzie inna niż wszystkie, jednak trwają jeszcze ostatnie ustalenia w tej sprawie.

(Dominik)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze [2]

komentarz(2)

klientklient

0 0

Często kupuje części w Autku a dodam, że mam samochód do którego części ciężko jest kupić i to w przystepnej cenie a tam nigdy nie miałam problemu z ich zakupem i zawsze dostałam rabat! znam sporo sklepów z zaopatrzeniem motoryzacyjnym i Autko to zdecydowany lider na płockim rynku, BEZKONKURENCYJNY, a co do obsługi to pracują tam naprawdę świetni doradcy, którzy zawsze chętnie służą pomocą. więc radze się zastanowić nad takimi komentarzami jak moi poprzednicy bo to chyba nie rzekomi "mechanicy" tylko zawistna konkurencja!!!!

13:04, 26.03.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Auto Klima Płock- AuAuto Klima Płock- Au

0 0

A ja biorę części z Autka od 7 lat,

ceny są dobre, nawet w detalu są w dobrych cenach, dostępność części jest b. dobra a wiedza sprzedawców na najwyższym poziomie, nie mam problemu co do części jak w innych hurtowniach, zamawiam daną część po nr. vin lub po danych i praktycznie zawsze wszystko pasuje.
W innych hurtowniach jak brałem to ciągle coś nie pasowało - jeżdzenie odmienianie itp.
Ja jestem zadowolony z tej hurtowni a dostępność części jest naprawdę duża.
Obsługa też jest ok, szybko dowożą części nawet drobne typu filtr kabinowy.

14:35, 26.03.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz
Przeczytaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@petronews.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%