- Wójt gminy Staroźreby chce zamknąć szkołę podstawową im. Ks. Jana Twardowskiego w Smardzewie - tłumaczył powód protestu jeden z mieszkańców.Zapytaliśmy więc Kamila Groszewskiego, wójta gminy Staroźreby, z jakiego powodu rozważana jest likwidacja tej placówki.
- Celem likwidacji Szkoły Podstawowej im. Księdza Jana Twardowskiego w Smardzewie jest konieczność dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Gminę Staroźreby do realnych potrzeb, wynikających z zachodzących zmian demograficznych oraz związaną z tym koniecznością racjonalizacji wydatków budżetowych ponoszonych na realizację zadań oświatowych, a przede wszystkim poprawienie warunków nauki - tłumaczy Kamil Groszewski.Jak dodaje, główna przesłanką, która uzasadnia likwidację szkoły podstawowej w Smardzewie jest mała liczba dzieci w szkole.
- Mała liczebność klas i dane demograficzne na kolejne lata nie rokują możliwości utrzymania placówki w sytuacji, gdy gmina musi bilansować wydatki bieżące z dochodami bieżącymi, co zmusza ją do racjonalnego gospodarowania budżetem - argumentuje wójt.Podkreśla też, że Gmina Staroźreby zapewni dzieciom uczęszczającym do tej szkoły możliwość kontynuowania nauki w Szkole Podstawowej w Staroźrebach. - Uczniowie likwidowanej szkoły będą dowożeni transportem organizowanym przez gminę, gdzie czas dowozu nie wydłuży się znacząco. Odległość od szkół to około 5 km. Część dzieci obecnie korzysta z dowozu do szkoły w Smardzewie, więc analogiczne warunki się nie pogorszą. W trakcie dowozu zapewniona będzie opieka nad uczniami. Ponadto, uczniowie objęci zostaną opieką w świetlicy szkolnej na czas oczekiwania na autobus. Jednocześnie, gmina dołoży wszelkich starań, aby dzieci wracały do domu bezpośrednio po zajęciach. Rezygnacja z nauki w klasach łączonych pozytywnie wpłynie na poziom kształcenia uczniów - przekonuje wójt Groszewski. Wyjaśnia też, że utrzymywanie tak mało licznych oddziałów szkolnych wpływa niekorzystnie na rozwój dziecka. Po ukończeniu ośmiu klas szkoły podstawowej, dzieci będą kontynuować naukę w szkołach ponadpodstawowych w miastach takich jak np. Płock i Płońsk. Wówczas w tych szkołach nie będzie już oddziałów 5- czy 6-osobowych, ale znacznie liczniejsze. Dzieci, które nie są przyzwyczajone do tak licznych klas, zmierzą się z dużymi trudnościami w przystosowaniu się do nowych warunków. Wójt przekonuje także, iż po przeniesieniu uczniów ze Smardzewa wyraźnej poprawie ulegną warunki prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego.
- Szkoła Podstawowa w Staroźrebach dysponuje salą gimnastyczną i halą widowiskowo-sportową. Gmina zamierza również sfinansować lub współfinansować możliwość dowozu oraz biletów wstępu dla uczniów na pływalnie w Płocku. Uczyni to z poczynionych oszczędności - argumentuje Kamil Groszewski.Planowane zamknięcie szkoły w Smardzewie ma nastąpić z końcem roku szkolnego 2018/2019, tj. z dniem 31 sierpnia 2019 r. Jak zaznacza wójt, decyzja o likwidacji jednak jeszcze nie zapadła, wymaga to bowiem podjęcia uchwały Rady Gminy Staroźreby w tej sprawie. Aktualizacja Podczas lutowej Sesji Rady Gminy Staroźreby, radni nie wyrazili zgody na zamknięcie szkoły w Smardzewie. Nie jest jednak wykluczone, że projekt uchwały będzie jeszcze podejmowany podczas kolejnych sesji.
Mieszkaniec gminy18:24, 06.02.2019
No tak, lepiej utrzymywać szkołę, gdzie z 4-5 osobami w klasie... Jeszcze w sytuacji tak ogromnego zadłużenia gminy. Słuszna decyzja wójta.
Wyrocznia19:10, 06.02.2019
A nastepną decyzją będzie sprzedaż budynków po placowkach w Smardzewie i Przeciszewie...
Ola22:04, 06.02.2019
Na palarnie,, hebrajskiego zioła,,
Grosiok19:54, 06.02.2019
Teraz to ja już nie rozumie Likwidacja szkół z powodu oszczędności a za chwilę piszą że za te piniendze dziecioki bedu na basenie pływać buahahaaha masakra Grosiok zlikwidować żeby nie było to nieee Żeby oszczędzac a i owszem więc zastanawiaj się zanim co kolwiek powiesz ponieważ ludzie z poza Starozreb nie biorą poprawki na twoje innowacje :)
ROZA19:57, 06.02.2019
NO I NASUWA SIĘ PYTANIE KTO KUPI TE BUDYNKI Z DZIAŁKAMI I ZA ILE
Gabi19:58, 06.02.2019
Niech wójt nie tłumaczy o poprawie warónków nauki bo akurat w tej szkole są.Niech długi gminy spłaci w inny sposób nie kosztem dzieci .
Rodzic.22:54, 06.02.2019
A ja myślę Drodzy Rodzice, że to z własnej wygodny nie chcecie zamknięcia szkoły. Moje dziecko wstaje o 6, a w domu po zajęciach jest 17-18. Pracę domową odrobiny i czas na naukę też mamy. Wystarczy dobra organizacja i chęci. Dodam, że pracuję na całý etat. Dobry nauczyciel to taki, który potrafi podejść indywidualne do każdego z grupy nawet 20 dzieci. Smardzewo powinno być na pierwszym miejscu egzaminów skoro nauczyciele podchodzą indywidualne do każdego dziecka, Pierwsze na podium są szkoły gdzie klasy liczą średnio po 25.
Antonim22:58, 06.02.2019
WARUNKÓW Szanowna Gabi ukończyłąś szkołę w Smardzewie? Jeśli tak to powinno się ją zamknąć.
Joanna20:12, 06.02.2019
Po pierwsze ten artykuł wydaje się pisany tylko pod argumenty jednej strony mianowicie Wójta, po drugie jeżeli chodzi i warunki w szkole to są odpowiednie, a w wychowaniu fizycznym nie ważniejsza jest wypasiona hala a to kto te zajęcia prowadzi.
Ola21:36, 06.02.2019
Wójt nie posiada dostatecznej wiedzy na temat czasu dojazdu autobusy że Smardzewa do Staroźreb. Czas ten to od 30 do 40 minut. A trasa 5 km to i owszem jadąc bezpośrednio do Płocka, ale autobus nie jedzie tą trasą ale skręca na Słomkowo, Przedpelce, Mikolajewo I dopiero Smardzewo w drugim tygodniu najpierw Przedbórz _nie jest to 5 km. Autobus w Smardzewie jest około 6:45. O której mają wstawać dzieci żeby były w Staroźrebach, bo nie wszyscy mieszkają blisko przystanku.
Krzysztof20:19, 06.02.2019
Oszczędzać będzie się zawsze, teraz na zamknięciu szkoły, później na dojazdach(dowozie dzieci do szkół). Bilety na basen będą przez określony czas, często sami zainteresowani z nich zrezygnują za sprawą odległości od Płocka i braku refundacji kosztów dojazdu na basen. Najważniejsze jest to czy jest jakiś pomysł na opuszczone budynki po szkole. Sprzedaż,to nie jest pomysł tylko głupota jego pomysłodawcy, ponieważ szkoły na wsi pełnią jeszcze inne funkcje. Przykład:gdzie odbędzie się Zebranie Wiejskie?
Joanna20:23, 06.02.2019
Po pierwsze odnoszę wrażenie że artykuł jest napisany tylko na korzyść jednej strony mianowicie Wójta, po drugie jeżeli chodzi o warunki do nauki, są odpowiednie, a wychowanie fizyczne to nie wypasiona hala a bardziej podejście i doświadczenie nauczycieli.
rodzic Smardzewo20:25, 06.02.2019
Tu chodzi tylko o pieniądze! Kto przelicza dzieci na złotówki? Czy ktoś zapytał dzieci jakie jest ich zdanie? Czy ktoś inny niż rodzice widzi te nerwy u dzieci i płacz? Codzienne pytania: Mamo czemu? Mamo jak to będzię? Mamo ja nie chcę. Mam powiedzieć dziecko to pieniądze... To że będziesz chodziła do obcej Ci szkoły to wina pieniędzy... W żaden sposób nie patrzy się na dobro dzieci... Co wyjazdami na basen zamydlić oczy dzieciom? Na basen to sobie mogą z rodzicami jechać, Płock nie daleko i Kutno też... Ludzie ze wsi nie są tacy zachukani żeby dziecko basenu nie widziało. Zresztą na swoich działkach w lato nie takie atrakcje jak syfiąca podolanka mają...
N-l11:59, 12.02.2019
Spokojnie. Dzieci odnajdą się w innych szkołach. Za bardzo tragizujecie. Myślę, że najwyższa pora,aby właśnie wypuścić je z tego hermetycznego środowiska w ciut większy świat. Tylko na tym skorzystają.
Deaenkao20:32, 06.02.2019
Myślę że na te szkoły są już chętni i Gmina będzie miała lepsze korzyści nie straty ......
Co tam dzieci i nauczyciele co tam rodzice to nie ważne.......liczy się kasa w tych okropnych czasach gdzie panuje zachłanność i rzerowanie na innych ...... nie zgadzam się z argumentami Wojta .....
Absolwent10:55, 07.02.2019
To najlepiej żeby wszystkie pieniadze płacić nauczycielom .....na co ? Na nowe ubrania i rozkloszowane stroje ? Niektóre panie to lalki Barbie ....rodzice powinni wiedziec o kogo chodzi .....w tej szkole to rewia mody nauczycielce przy przykucnięciu widac miejsce intymne dzieci na to patrzą i chodziłem do tej szkoły pare lat temu i jak Bóg mi miły nigdy nie chciałbym alby moje dziecko tam chodziło sam wspominam ją bardzo źle jestem za zamknięciem tej masakrycznej szkoly !!!!!
RODZIC.20:38, 06.02.2019
Smardzewo! Tu jest nasze miejsce! Tu jest Nasza Szkoła! Nie chcemy aby nasze dzieci poszły do wielkiej szkoły. Kadra nauczycieli w naszej szkole jest bardzo wykfalifikowana, uczniowie osiągają Tu bardzo dobre wyniki w nauce. Wielu uczniów dostaje nagrody za wyniki w nauce. Średnia w końcowych egzaminach jest już kilka lat wyższa niż średnia powiatu Płockiego... Czy ktoś to wie? Czy to nie daje do myślenia? Dzieci od najmłodszych klas mają wspaniałą opiekę i nauczycieli.... Nauczycieli z sercem i podejściem do KAŻDEGO a nie do dzieci jako do grupy.... Nikt tu nie jest gorszy... zawsze pomocni są nauczyciele, którzy wyciągną rękę, pomogą, wytłumaczą... Czy w wielkiej szkole tak będzie? Nie sądzę... DOBRO DZIECI NAJWAŻNIEJSZE!!! ŻADNA ZŁOTÓWKA GO NIE ZASTĄPI!!
Prospołeczna i otwar20:58, 06.02.2019
Jak jest klasa 5-6 osobowa to jest to oczywiste, że nauczyciel może właściwie prowadzić nauczanie indywidualne. To być może klucz do sukcesu do tak wysokich wyników uczniów. Jednak w Polsce realia są inne. Klasy zazwyczaj są 20 kilkuosobowe, nieraz ponad 30. I każdy uczeń powinien się odnaleźć w takiej klasie. Tak jak w artykule mowa - przyjdzie czas liceum - gdzie już nie będzie nauczania indywidualnego, a uczeń będzie właściwie numerem na liście dziennika. Przyjdzie czas studiów - gdzie liczba studentów na auli przekroczy nierzadko setkę. Nauczyciel ma zadanie przekazywać wiedzę i uczyć materiału, uczeń ma tą wiedzę przyswoić i w razie problemów zgłosić się do nauczyciela o wskazówki. Taki jest system i tak wg mnie należy przygotować dziecko, ucznia, później studenta, aż wreszcie pracownika do życia. Poza tym różnorodność uczniów, poszczególnych roczników, społeczności szkoły też jest proedukacyjne jeśli chodzi o życie w społeczności czy społeczeństwie. Proszę spojrzeć na sprawę od tej strony i nie zamykać dzieci w małej, wiejskiej społeczności, która jest wartościowa w swoim jestestwie, ale niezbyt otwarta na większy świat, który przecież na dzieci czeka.
Uczennica21:05, 06.02.2019
Nowy wójt ,pierwsza kadencja i odrazu takie posuniecia .Niech pan szuka oszczędności w innych miejscach nie na oświacie .W to akurat pan powinien inwestować .Najlepiej zamknąć szkołę.Pomyslal Pan o dzieciach ,które o 6 rano będą wstawać żeby dojechać szkolnym autobusem .I o tym że będę później czekać na autobus na świetlicy szkolnej o 18 będą w domu jak będzie popołudniowa zmiana .Kiedy odrobią lekcje .Nie nie pomyślał pan Panie Wójcie .Chodziłam do tej szkoły ,później dojeżdżałam do gimnazjum i wiem co to znaczy. Niech Pan zacznie pozyskiwać środki .Są różnego rodzaju programy EFS .Więc może czas sprostac wyzwaniom i znaleźć rozwiązanie .Inne gminy mogą a pan ???
Staszek10:14, 07.02.2019
Nie przesadzajcie z rannym wstawaniem, moje córki dojeżdżały do szkoły do Płocka przez wiele lat, często zajęcia w szkole zaczynały się o godz. 7.00. Dały radę. Są świetnie wykształcone.
RODZIC22221:13, 06.02.2019
Chyba w każdej gminie dokłada się do oświaty... A to że dzieci odnoszą sukcesy A to że każda dziecko jest dopilnowane i nauczone A to że może nie szukajmy oszczędności w dzieciach które nie sa winne zadłużeniu gminy wogole się nie liczy... Może zacznijmy od tego czemu Pan Wojt nie powiedział o tym podczas kampanii wyborcze
Aga21:34, 06.02.2019
Dzieci to nie rzeczy ktòre można przenosić z miejsca w miejsce..Przecież takie zmiany to ròwnież odbijają się na najmłodszych.a chyba ich dobro jest tu najważniejsze.Bezsensowna decyzja o zamknięciu tak dobrej placòwki.
Też rodzic:)22:11, 06.02.2019
Bardzo słuszna decyzja. Argumentacja że odbije się to na dzieciach jest bez sensu... Już na ten moment duza liczba dzieci uczęszcza do szkół w Radzanowie bądz w Staroźrebach - i nie jest to jakis duzy problem ani dla dzieci ani dla rodziców.....
Plocczanin21:38, 06.02.2019
A gdzie te starozreby są to jeszcze powiat płocki? Co oni tam prądu nie mają czy co?
Taka prawda21:53, 06.02.2019
Toć to metropolia:)
Taka prawda22:01, 06.02.2019
Niech wójt poda się do dymisji, jak nie daje rady. O dlugach wiedział to niech nie struga wariata, a jak nie ma wiedzy ani doświadczenia to po co startował?
Przyjaciel Gminy22:16, 06.02.2019
Brawo Panie Wójcie, poziom nauczania w tej szkole to kataklizm, bez sensu wydane pieniądze, czasem bywa że jest więcej personelu niż dzieci!
Joanna22:20, 06.02.2019
Akurat poziom nauczania jest bardzo wysoki!
Joanna22:25, 06.02.2019
Moje dziecko chodzi do tej szkoły i wśród swoich rówieśników z innych szkół zdecydowanie wyróżnia się większą wiedzą także naprawdę argumentacja z poziomem wiedzy jest błędna, bo to też zależy od dziecka.
Stary22:20, 06.02.2019
Chcą dopiec Stradomskiemu a szkoły dostają rykoszetem
Rombelo22:30, 06.02.2019
Jeśli obecnemu "wojtowi" uda się dotrwać do końca tej kadencji to będzie ona pierwszą i ostatnią. Ludzie chcieli zmian ale chyba idą one w bardzo złym kierunku... Nakręcane są tylko hasła oszczędności, oszczędność.... I nic z tego nie wynika, bo ludzi nie interesuje dług, nikt z własnej kieszeni splacal go nie będzie. To tylko przereklamowane hasło wyborcze. Już nie maja tu znaczenia ludzie a polityka i chęć pokazania tzw. władzy.
22:33, 06.02.2019
Zgadzam się
Stary22:32, 06.02.2019
A może wójt zrezygnuje z tych dyrektorów w komunalne i gopsie co za chwilę mają być i obniży sobie pobory _jak obiecywał
Postronny22:35, 06.02.2019
Wójt w swoim programie wyborczym w pierwszym punkcie mógł uświadomić swoich wyborców że będzie zamykał szkoły, to chyba byłoby uczciwsze, a może i wybory inaczej by się skończyły.
Xyz22:37, 06.02.2019
Dlaczego gmina utrzymuje posterunek policji skoro 100 metrów dalej pod sklepem z
alkocholem roi się od pijakow po za tym każdy robi co mu się podoba, gdzie jest Policja!!!
Rodzic22:42, 06.02.2019
Może to by przeliczyć i się zastanowić czy jest taki potrzeby, może będzie więcej oszczędności, dzieci dostają subwencję...
Absolwent :)22:48, 06.02.2019
To jest z daleka od szkoły. Dzieci wychodzace ze szkoły w Smardzewie widza codziennie meneli i pijaków pod sklepem. To jest przykład? Z kąd tam koncejsa? W Staroźtebach przede wszystkim obok przedszkola nie ma pijaków na przeciw bramy.
Rodzic22:50, 06.02.2019
Co za oszczędnośc na likwidacji jak pieniądze mają być przekazane na wyjazdy na basen ?
Absolwent :)22:55, 06.02.2019
Jestem absolwentem tej "szkoły" i moje dzieci napewno do niej chodziły nie będą. Moje dzieci maja byc nauczone a nie przepuszczane byle dalej aby srednia szkole podniesc. Sa dzieci w klasach 4-9 które nie potrafia dodawac i czytac
Rodzic23:01, 06.02.2019
Ale jeżeli ktoś nie ma potencjału i chęci do nauki to i w szkole w Warszawie na profesora się nie wyuczy.
07:52, 08.02.2019
Pierwsze słyszę że są klasy 4~9. Absolwent :) chyba chodziles nie do tej szkoły ???
Mówią tu na mnie ten23:00, 06.02.2019
Jeśli jest przerost zatrudnienia zrobić redukcję etatów To że jakieś dziecko ma problemy w nauce nie zawsze jest wina szkoły Jeśli gmina ma długi to dlaczego mieszkańcy Smardzewa i Przeciszewa maja je spłacać, zamykanie czego kolwiek co służy ludziom jest kary godne Trzeba mieć troszkę rozumu i przebojowosci, nie można piętnowac ludzi z powodu gminnych finansów szkoła w Starozrebach również generuje gminne długi Urząd Wójta gminy to przede wszystkim bezstronnosc i dobro mieszkańców, bez podziałów bez uprzedzeń no i przede wszystkim z rozumem
RODZIC22223:45, 06.02.2019
Właśnie słuszne spostrzeżenie... Może powinniśmy najpierw zacząć szukać tych oszczędności w samych STAROŹREBACH..A nie od razu uderzać w dzieci ktorym jest dobrze w tej szkole.
23:09, 06.02.2019
Mam pytanie do Pani która przeprowadzała wywiad. Dlaczego nie ma tam rozmowy z rodzicami, nauczycielami. Dlaczego jest on tak jednostronny?
Joanna23:13, 06.02.2019
Też mam takie wrażenie po przeczytaniu artykułu... O proteście poinformował mieszkaniec gminy...hmm , o rodzicach nic.
Rodzic..!23:12, 06.02.2019
Hmm.. dwie woźne a dzieci sprzataja po obiadkach...?! Oszczędność w tej szkole należy zacząć od zmiany woźnej! Od zaraz. Wchodząc do szkoły ciężko stwierdzić która z Pań to woźna, żadnego fartucha za to szpilki!
Lulo23:17, 06.02.2019
Połowę tych komentarzy Groszewski napisał udowadnia sobie z dyrektorka ze szkoły w Smardzewie kto jest ważniejszy Obydwoje jesteście ważni najważniejsi z ważnych
Rodzic23:17, 06.02.2019
Każdy niech się ubiera jak chce, o ile wiem nie obowiązują żadne uniformy, w szkole jest czysto a to chyba jest ważniejsze czy woźna ma szpilki czy podarte laczki. Najważniejsze żeby strój był przyzwoity bo to szkoła, a rodzaj obuwia to chyba nie problem.
Lulo23:30, 06.02.2019
To ten sam styl i metoda jak w wyborach na wójta, kampania na Facebooku komenty te sprawy pseudo poparcie fama i poszło Metoda z czasów radzieckich, każdy powinien to zapamiętać
23:43, 06.02.2019
Oj nie ma fartuszka... dramat? a o bezpieczeństwo dbają i to bardzo, a obiedki jak zjadł to co tam sprząta _Gary myje? Co tam jest za sprzątanie? To raczej kultura wymaga aby pozostawić po sobie porządek.
Gabi01:25, 07.02.2019
Zazdroscisz to zakładaj szpilki ubierz sie elegancko i bądz tak zadbany jak pani woźna.A co ci ona wadzi powiec jej prosto w oczy co myslisz i tyle w temacie .Ona swoje obowiązki wypełnia a to ze dba o siebie to chyba dobrze...
Dzony23:32, 06.02.2019
Jakie pobory jaka pensje wójt otrzymuje a jakie były obietnice w kampanii na Facebooku!
Mieszkaniec gminy22:51, 09.02.2019
Obejrzyj sobie sesję rady gminy
Rozsądny mieszkaniec23:42, 06.02.2019
Uważam że szkoła to ludzie, przede wszystkim dzieci. W całej tej sprawie to o nie chodzi. Oczywiście zgadzam się ze szkołą jest najważniejsza, sam skończyłem renomowane studia. W dzisiejszych czasach dzieci trzeba powoli przyzwyczajać do odruchów niezbędnych do ciężkiej i rzetelnej pracy. Dziś życie to wyścig szczurów i trzeba walczyć o swoje miejsce w społeczeństwie. Szkoła w Smardzewie nie uczy swoich absolwentów tego czego powinna, to środowisko wzajemnej adoracji i nepotyzmu w zatrudnianiu osób, począwszy od kadry nauczycielskiej jak i pomocy z zewnątrz jak również sprzątaczki, jest ich dzisiaj dwie, na taki obiekt to nigospodarnosc że strony dyrektora. Zgadzam się z przedmówcami że z tego środowiska wywodzi się wiele osób posiadających firmy, odnajdujacych się w realiach tego świata ale to co nauczyli się w tej szkole to za czasów zupełnie innej kadry nauczycielskiej, poza tym każdy wyniósł z domu szacunek do świata, dziś ta szkoła jest inna. Nauczyciele bronią się że są wspaniale przygotowani do nauczania ale jest to nieprawda. Moje dzieci dzięki Bogu skończyły te uczelnię i dziś o tej szkole nie rozmawiamy bo jest to dla nich trauma. Wszystko kręci się wokół klanu rodziny K. a nie wszystkim się to podoba. Drogi rodzice wasze dzieci będą miały wszędzie lepiej niż w tej szkole, gdzie zajęcia będą odbywać się na korytarzu, w-f to spacer po drodze i oglądanie kto jaki samochód kupił na wiosce.
Panie Wojcie życzę wytrwałości i wiele samozaparcia w dążeniu do zaplanowanej i realizowanej powoli decyzji, drodzy Radni decyzja nie jest prosta ale konieczna. Dzieci w innych szkołach już czekają na nowych przyjaciół że szkoły w Smardzewie.
Mieszkaniec23:52, 06.02.2019
Popieram w 100%
Kozioł23:58, 06.02.2019
Jednak to dzięki rodzinie K jest tam asfalt przez całą wioskę, remiza, lampy przy drodze, wiele zawdzięcza też szkoła... Każdy remont był wspierany przez Panią K. Do kogo się udajecie z każdym problemem społecznym czy szkolnym... Czy nie do rodziny K..? A co wy daliście od siebie? Co zrobiliście, w czym pomogliscie?
Gabi01:16, 07.02.2019
Drogi rozsądny mieszkancu piszesz brednie ktorysz szkoda czytac.Mogłes swoje dzieci wysłac do innej szkoły jak było tak źle.A co do klanu rodziny K to chyba zazdrość przez Ciebie przemawia .I z kąd wiesz ze wypatrują samochody na wiosce hehe jesteś w temacie ha sam na nie patrzysz .I żal co ze sąsiad sobie auto zmienił....
Pomyslunku09:32, 07.02.2019
A co ty byś chciał dzieci wyścigu szczurów uczyć p***?
*Redakcja: Komentarz został wyedytowany ze względu na zawarty w nim wulgaryzm.
Ano10:52, 09.02.2019
Przecież zaraz będzie segregacja, tak jak w gimnazjach było z innych wsi niż Staroźreby to wieśniaki. A przecież to taka sama wieś jak inne, czyż nie? Ale mieszkańcy Staroźreb mają się za niwiadomo kogo, a dzieci w szkole też wielokrotnie to odczuwały, więc proszę nie pisać o tym jak to na nich czekają. Niż zajrzy i do Staroźreb, zobaczymy co wtedy zrobią jak odejdą ostatnie klasy gimnazjum i 8 klasa?
00:29, 07.02.2019
A ten tajemniczy rodzic to wujt?
00:30, 07.02.2019
Wójt.
Mieszko01:27, 07.02.2019
Bardzo dobra decyzja, czym prędzej zamknąć ta szkole, tu nue chodzi o dzieci tylko o zatrzymanie stanowisk pracy, ludzie na 50 dzieci 32 nauczycieli, gdzie tak jest ja się pytam?? No ale wygoda uczyć 5 dzieci a pensje brać jakby się uczylo 30, dlaczego mieszkańcy maja dokładać pieniędze publiczne do pensji nauczycieli dyrektorów?? Bo przecież tam nic innego nie ma, ani szatni ani stołówki ani hali więc do czego są te pieniądze ciągle dokładne?? Do waszych pensji niestety.. Jak najszybciej do zamknięcia
Wiesław.01:41, 07.02.2019
Najlepiej zamknąć szkoły,zostawić tylko wójta z jego ogródkiem.
Anonimxd02:41, 07.02.2019
Żałosne jest te strajkowanie!!!! Czy dzieci idą do gorszej szkoły
- NIE
To co rodzice macie do przeniesienia waszych dzieci do Szkoły w Staroźrebach
Rodzic07:52, 07.02.2019
Żałosne to jest oszczędzanie kosztem likwidacji szkół , w oświatę się powinno inwestować.
ania05:23, 07.02.2019
Bardzo słuszna decyzja likwidacji tej szkoły!!!!!
K06:51, 07.02.2019
Pani Doktor wiele razy powtarzała że w Naszej Szkole mamy mądrych, inteligentnych, wspaniałych uczniów. Ja mówię mamy mądrych, inteligentnych, wspaniałych RODZICÓW. W razie potrzeby jesteśmy razem, pomagamy sobie jak możemy. Mamy swoje wady _ale kto ich nie ma? Wierzę w Tych Rodziców i jestem dumna że moje Dzieci chodzą do Tej Szkoły.
Ook08:48, 07.02.2019
Nie ma takiej decyzji i nie będzie to jest tylko propozycja bardzo głupia propozycja
Trojca05:42, 07.02.2019
Dla kogo ma być przeznaczony budynek po szkole nie wiecie? Dla kolegów .
Ook08:46, 07.02.2019
Dla rodziny K.... na metę
Ksiądz17:14, 12.02.2019
Drogi Marsie ,chyba jesteś nowym mieszkańcem tej miejscowości ,bo jak siegne pamięcią nigdy w Smardzewie nie było tyle nienawiści ,pogardy to grzech co tam się dzieje .Ludzie opamiętajcie się i przebudźcie bo będzie za późno .Jeden katolik dla drugiego powinien być bratem ,a nie wrogiem.
Zyx08:10, 07.02.2019
Jak 32 nauczycieli na 50 uczniów kto pozwolił na taki przerost zatrudnienia! Na 50 uczniów 5 nauczycieli wystarczy Sprzątaczke też wymienić jak nie potrafi pracować i ma być jedna Palacz niech dojeżdża z placówki ze Starozreb i wszystko w temacie A dyrektor szkoły jak się nie podporządkuje to niech sobie szuka innej roboty Wszystko w temacie, o to z takimi problemami sobie Groszewski nie radzi, to już dawno powinno być załatwione bez prasy i bez zbędnych krzykow to wszystko jest w mocy wójta trzeba tylko chcieć jak nie daje rady to niech sobie znajdzie pracę w swoim zawodzie i oszczędzi ludziom nerwów i kłopotów
Postronny08:21, 07.02.2019
Racja!!! Jak kandydował to wiedział jak gmina jest zadłużoną a o likwidacji szkół nie było mowy!
Rodzic08:24, 07.02.2019
A Pani woźna jak najbardziej sprzątać potrafi, tylko niektóre matki żal dupę ściska bo zadbana i ładna kobitka ?
Ted22:39, 09.02.2019
Po co ma palacz dojeżdżać jest miejscowy nie rozumiem myślenia ludzi walczcie razem wszyscy o tą szkołę a nie jeden na drugim jedzie tylko co za patologia
Smardzewooo08:51, 07.02.2019
Szkoła do likwidacji, albo dyrektorka do zwolnienia skoro nie umie gospodarzy się pieniędzy publicznymi. Połowa nauczyli do zwolnienia i po problemie jeśli nie chcecie likwidacji szkoły. Dość dokladania pieniędzy publicznych - gminnych do pensji nauczycieli. Jest to skandal, gmina takk zadłużona a oni zatrudniają 30 nauczycieli i ich to nie obchodzi. DYREKTORKA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI DO ZMIANY!!
Kinga ppp10:19, 07.02.2019
Co za warunki w tej szkole . Niema tu saly gimnastycznej ,stołowki ,zajęć dodatkowych dla dobrych uczniow mojm zdaniem słaba ta szkola
Rodzice10:45, 07.02.2019
Zajęcia dodatkowe akurat są
K12:49, 07.02.2019
Ale sądząc po tej wypowiedzi dobrze uczą ortografii
...10:24, 07.02.2019
To wszystko nadaje się do Sprawy dla Reportera. I ta szkoła już dawno powinna być zamknięta.
Mieszkaniec22:49, 09.02.2019
Prawda
Mieszkaniec10:32, 07.02.2019
Szkoła do zamknięcia! Mieszkańcy mają dość dokładania pieniędzy publicznych do tej szkoły a zwałaszcza do pensji nauczycieli i Pani dyrektor!! Nic w tej szkole nie ma, szkoła zatrzymała sie na latach 80, jakie warunki mają tam dzieci?? W dodatku poziom nauczania masakra, co to za nauczyciele.. żal.. Jak tak bardzo chcecie utrzymać szkołę to połowa nauczycieli do zwolnienia a pozostała połowa pensje w dół, a jak nie pasuje to proszę sobie szukać pracy gdzie indziej, gmina nie będzie ciągle płaciła na wasze utrzymanie!! Nic w gminie nie mozna zrobić bo tylko się dokłada do szkół, żadnych nowych inwestycji, atrakcji dla dzieci bo ciągle nie ma pieniędzy bo się dokłada do WASZYCH PENSJI! DOŚĆ TEGO!
Monika10:36, 07.02.2019
Oszczędności? A co nas obchodzą oszczędności? Oszczędzać "pan wójt" będzie na mieszkańcach? Światła wyłączone o 22, zamykanie szkół, brak inwestycji... Co mieszkańcy mają z tego? Same straty. Wiem jedno, gdyby te wybory odbyły się jeszcze raz K.G. nigdy tych wyborów by nie wygrał. Ludzie już żałują swojej pochopnej decyzji. Chcieli zmian, ale nie takich zmian. Gdzie obietnice wyborcze o mniejszej pensji???? Kłamstwo, chwyt wyborczy, obłuda! Z tego co się orientuję, to już kilka głów z gminy poleciało dla "oszczędności" a również dla oszczędności zatrudniło się nową sekretarkę. Stanowiska dyrektorów też się tworzy dla "oszczędności" np. w komunalce , czy GOPSIE ? Przecież wiadomo, że dyrektor zarabia więcej niż kierownik. To jest pierwsza i ostatnia kadencja tego pana. Jeśli go wcześniej nie wywiozą na taczkach.
Black12:14, 07.02.2019
Święte słowa
Mieszkaniec22:49, 09.02.2019
Większej głupoty nie szałyszalem
Wzruszona10:58, 07.02.2019
Drodzy rodzice ...W poniedziałek zrzutka dla państwa K......ch na chusteczki higieniczne dla córki.
Rodzic11:00, 07.02.2019
Dokładnie , damy już po 2 zł będzie miała na cały rok szkolny
12:31, 07.02.2019
Wierzę że są w Tej Szkole wartościowi rodzice, którzy stają w obronie tej placówki. Ponad podziałami, którzy mają inne zajęcia niż debata o rodzinie K. Bo przykro jest czytać, przecież tu nie chodzi o prywatne wojenki. Tyle osób zadeklarowało że ta szkoła jest naszym dobrem. Co się tu dzieje?
Złoto12:35, 07.02.2019
Oświatowiec ty powinieneś na Politechnice wykładać...HaHaHa
12:42, 07.02.2019
Wójt ledwo czyta, a studia ma. ?To my prości ludkowie mamy prawo błędy popełniać ?
Ania11:14, 07.02.2019
No cóż... szkoła zostaje ?. Mam jednak nadzieję że mimo wszystko zajda tam zmiany głównie jeśli chodzi o redukcję osób zatrudnionych!
Absolwentka.11:31, 07.02.2019
Tylko się cieszyć że zostaje a popilki Wójta do Staroźreby się wyprowadzić jak nie umicie żyć z społeczeństwie w pięknej wsi Smardzewie ?.
Black12:12, 07.02.2019
A co bezrobotna jesteś?
Rodzic Smardzewo12:58, 07.02.2019
Proszę bardzo, dziecko za rękę i do Staroźreby. Nie podoba się to po co tu chodzi?
Postronny20:45, 10.02.2019
Nic nie zostaje, to było dopiero jedno posiedzenie i pierwsza propozycja, następna propozycja będzie nie do odrzucenia :)
11:45, 07.02.2019
Co niektórzy ,to dopiero teraz będą srać jak dziecko wróci do szkoły A tak bardzo chciała do Staroźreb chodzić.Haha.....może i będzie składka na pampersy.
Precz rodzinie K !12:06, 07.02.2019
Ciekawy komentarz rodzino K. Wam pampersy nie potrzebne ! Bo wyżej sracie jak dupe macie !!
Łysy11:40, 10.02.2019
Jak chcesz to bardzo szybko te twoje poczucie humoru może sie zmienić Dzieci od nowego roku szkolnego będą chodziły do nowej szkoły Obiecuję ci to :)
Xyz11:42, 10.02.2019
Po tym komentarzu już możesz sobie szukać innej roboty, nie jestem gminnym patalachem inaczej zaśpiewasz za straszenie dzieciaków poczekaj
Karateka12:16, 07.02.2019
Może zróbmy teraz strajk pod szkołą w Smardzewie? Precz rodzinie K!!! Precz rodzinie K!!!! Precz rodzinie K!!!
Ktosiek12:25, 07.02.2019
Przynajmniej kazdy zobaczyłby wasze fałszywe mordy ;)
Black12:54, 07.02.2019
Weź się babo jedna z drugą za robotę a nie tylko ploty i ploty
12:57, 07.02.2019
Precz K.... ALSKI??
Kokos13:04, 07.02.2019
A mi rodzina K pasuje, są spoko XD
Rodzic13:23, 07.02.2019
No z tego co kojarzę po twoich wypowiedziach I łącząc fakty tez się na K nazywasz.....
14:21, 07.02.2019
Ale jazda co za wiocha ???
14:22, 07.02.2019
Ale jazda co za wiocha ?
realnie12:29, 07.02.2019
proszę Państwa,oczywiście chodzi tu o pójście na łatwiznę.Wszystkie deklaracje Wójta dotyczące bankructwa gminy,można między bajki włożyć.Przecież zgodnie z deklaracjami Wójta w kampanii miał on zarabiać 4000zł ,a zarabia tyle co poprzedni Wójt,a inwestorzy z Płocka ,Płońska mieli walić się drzwiami i oknami,więc wójt niech bierze się do roboty i spełnia obietnice, bo bajkopisarz nam nie potrzebny. Pierwszymi z decyzji " tzw. strategicznych " dla gminy były decyzje wydane na sprzedaż alkoholu w barze Wójta "Fidel " oraz w sklepie u Pana Daniela ***. I o czym my dyskutujemy LIczy się tylko kasa. .A co się tyczy szkoły w Smardzewie to kupiec - biznesmen z Radzanowa już przebiera nogami i czeka na zamknięcie szkoły. Pozdrawiam
* Komentarz został wyedytowany ze względu na RODO
Mieszkaniec222:25, 10.02.2019
Fidel koncesje mnial już za czasów starego wojta. Koncesja to pieniądze dla gminy . Ale najlepiej gadać głupoty , że młody już kombinuje. Pozyskuje środki na długi które zostały po starym wójcie.
Plocczanin12:45, 07.02.2019
Pytam po raz kolejny czy Starozreby i te Smardzewo to jeszcze powiat płocki? Chyba tam prądu nie macie
Rodzic.13:01, 07.02.2019
Tak Smardzewo i Starozreby to pow. Płock. Wystarczy poszukać w Google.
Kinga ppp13:14, 07.02.2019
Tak powiad plocki
Ploczanka13:30, 07.02.2019
Ty ploczanin ty chyba z pałacu cudów pochodzisz jak nie wiesz gdzie gmina Staroźreby .
Rodzic...07:48, 08.02.2019
Plocczanin człowieku twoje wypowiedzi są na poziomie 0. Kultura slowa jak i wypowiedzi o wiesniakach świadczą o bardzo niskim poziomie intelektualnym. Z zapewne nie jeden wieśniak mógłby Cię kupić razem z Twoim dobytkiem i nie odczuje tego. Zapewne wiesz doskonale gdzie są Staroźreby jeśli jesteś w wieku 25+ choć i młodzież wiedzieć powinna, bo to nie koniec świata. Chyba że siedzisz cały czas w Płocku i poza granice nie wyjechales. Jeździsz w około komina i oddychasz orlenowska para wodną.
Absolwent13:15, 07.02.2019
Jestem absolwentem tej szkoły i informacja o jej zamknięciu bardzo mnie ucieszyła. Popieram zdanie Wójta o jej likwidacji. Niemożliwością jest utrzymywanie takiej szkoły gdzie jest 30 nauczycieli na 50 uczniów. W Ciółkówku sytuacja była podobna i szkoła została zlikwidowana. Dzieci uczęszczają do innych szkół i mają większe możliwości rozwoju.
Anonim13:25, 07.02.2019
Zgadzam się
Rodzic13:27, 07.02.2019
Ale gdzie tu 30 nauczycieli?? Coś dane się nie zgadzają... A szkoła w Ciółkówku prawie się zawalała, wiec taka decyzja była podjęta. Jeśli u nas byłaby taka sytuacja rodzice by nie protestowali.
14:19, 07.02.2019
Oj zazdrosny, że udało mi się obronić przed zamknieciem?
30 zl13:48, 07.02.2019
Acha tu nie chodzi o szkole i dzieci to jest wojna o teren i wpływy dla tych Pań od loda a nieee to nie ma się co wcinac
14:36, 07.02.2019
O wiedział co Powiedział ?
Lulo14:53, 07.02.2019
Posterunek policji też zlikwidować po co generować koszty skoro i tak policja z Płocka musi przyjeżdżać łapać nietrzeźwych kierowców czy karać mandatami pijakow pod sklepem Miejscowa policja nie reaguje na to że kierowcy z zakazami sądowymi piratuja po wsi nie reaguje kompletnie na nic w zasadzie ich nie ma to po co generować koszty
Zaniepokojony15:08, 07.02.2019
Zgadzam się. A nasza miejscowa policja nie robi nic, bo każdy każdego zna i po co znajomemu robić problem. Niech jeździ pijany bez prawka, niech będą libacje alkoholowe i awantury przy małych dzieciach a nasza policja przyjedzie i jedyne co powie to "spokojniej troche" no bo przecież on ich zna oni od zawsze chlaja i do żadnej tragedii nie doszło wiec może i teraz też nie dojdzie. Tylko potem artykuły w mediach o tragedii i pytania czemu nikt nie reagował.
16:55, 07.02.2019
Policja nie reaguje bo to są ich kumple razem lody kręcą
18:25, 07.02.2019
Poziom nauczania w tej szkole był wysoki a za czasów poprzedniego dyrektora i byłej kadry pedagogicznej a teraz to zwykle kumoterstwo .Panie Wojcie to jest naprawdę dobre rozwiązanie dopłacać do czegos co nie rentowne .Popieram w 100/ Oby się udało .Wielki Szacunek dla Pana Wójta za odwagę że podział Pan wyzwanie wiedząc że Gmina jest tak zadluzona .Życzę Panu Wytrwałości .Pozdrawiam.
Lulo18:48, 07.02.2019
Panie Groszewski Pan już da spokój Pan nie pisze juz więcej my wiemy jaka z Pana zdolniacha uuuuu ale robi
Kazik21:35, 07.02.2019
Niski poziom nauczania?
Czesio21:43, 07.02.2019
A może by tak Gmine zamknać?
Policzmy ile kosztuje nas podatników nieudolna administracja! Ile pieniedzy zostaje wydatkowane z budżetu na organizacje sesji posiedzeń komisji i podkomisji w celu stwierdzenia ze czegoś trzeba następnie powstaje powołana kolejna komisja w celu powołania wlaściwej komisji orzekajacej, że faktycznie nie ma czegoś czego nigdy nie było
Szacuneczek dla wszystkich posiadajacych umiejetność wmówienia, że sa potrzebni a wręcz niezbedni
Lulo08:24, 08.02.2019
Największym obciążeniem dla gminy starozreby jest urząd gminy starozreby
Mieszkaniec222:19, 10.02.2019
Jeśli nie znajdą się środki na pokrycie zadłużenia to ja zamkną i już nic w naszej okolicy się nie wydarzy, podzielą nas . Jedni będą należeć do Bielska inni do Drobina. Więc zamiast jechać 5km coś załatwić trzeba będzie jechać 10-15 km. Zastanawiam się czy ktoś w ogóle myśli pisząc te głupoty.
23:42, 13.02.2019
No to znawco tematu napisz ile to kosztuje te organizowanie sesji i komisji. Radni otrzymują miesięczna zryczałtowaną dietę, której wysokość ustalana jest na początku kadencji Rady, tak samo pensja Wójta sam sobie jej nie dał tylko Rada tak ustaliła. Co do ilości sesji i posiedzeń komisji to bez względu na ich ilość dieta radnych jest taka sama. Także ile kosztują te komisje, napisz? :)
x22:36, 07.02.2019
a ciekawe czy p. Wójt ma maturę....jaką ukończył szkołę?......jestem bardzo ciekawy....
Tekla20:18, 25.02.2019
A Ty mature masz x?A czemu nie zapytasz czy były wójt ma mature, tylko mlodego sie czepiasz. Obserwuj dobrze strony w necie, a wiele się dowiesz.
Postronny10:54, 08.02.2019
Moze zamiast sie klocic, zrobmy cos dla gminy. Z pustego to i Salomon nie naleje. Moznna oddac 1% podatku na rzecz gminy.
08:32, 09.02.2019
Są osoby pracujące w szkole w Smardzewie, które taką pomoc już zadeklarowały po sesji w czwartek
Xyz12:47, 11.02.2019
Może Owsiak wam pomoże
O gminie11:01, 08.02.2019
Stare wyjadacze nasadzili młodego na muke, zdrowie straci, psycha już siada a nic nie zrobi ~bo pleców nie ma . Po co Ci to, bałagan na głowę brać. Siedział byś sobie spokojnie, a teraz włosy z głowy rwiesz. A doradcy pożal się Boze.
B.14:39, 08.02.2019
A ja bym się cieszyła gdyby rodzina K oskarzyła Was wszystkich o pomówienia;) prawdy nie znacie a głupoty każdy pisze ;) ciekawa jestem wtedy waszych min.
Rodzic20:08, 08.02.2019
Piszą bo anonimowo, na Facebooku by tak nie pisali....
Ted22:53, 09.02.2019
Nie mogę pojąć że gmina staroźreby jest tak zadłużona tyle tam firm market sklepy tam poprostu brak głowy moim zdaniem to za poprzednika się zabrać i jego brudy co narobił i radę wszystko w temacie
16:23, 10.02.2019
Panie Wójcie jestem pełna podziwu i wielkiego Szacunku dla Pana za to że wiedział Pan jak jest zadłużona Gmina podjął Pan wyzwanie żeby wreszcie coś się zmieniło na lepsze .Mam nadzieję że pomimo sprzeciwów Pan da radę Życzę powodzenia . Głowa do góry będzie super.
Anon22:36, 10.02.2019
xD
118:30, 12.02.2019
Ludzie wstyd mi czytać o tym co piszecie.Gdyby nie było długu pewnie wójt by nawet nie pomyślał o zamknięciu szkoły. Długi są przez inwestycje przeprowadzone na terenie Staroźreb i Góry i nieoplacony ZUS za wszystkich nauczycieli na terenie gminy w Staroźrebach.To dotyczy czterech szkół. A szkoła w Smardzewie i w Pszeciszewie ma za to zapłacić.Zrozumiałe jest to że muszą być poczynione wewnątrz szkół zmiany i to od razu, lecz nie tak w wulgarny sposób jak piszą co niektórzy. Za długi powinni zapłacić były wójt skarbnik rada gminy ludzie zwolnieni z podatków i ludzie z terenów gdzie zostały przeprowadzone inwestycje.Jest to trudny czas dla gminy i niestety wszyscy powinniśmy jej pomóc w większym czy mniejszym stopniu.
110:57, 13.02.2019
Do przedmówcy.Błąd wszystkim może się zdarzyć. Pewnie zabolało że ludzie ze Staroźreb i ludzie z Góry powinni za inwestycje zapłacić. Ha ha.
111:26, 13.02.2019
A może by tak zamknąć szkołę w Staroźrebach bądź w Górze i za budynek wziąć grube pieniądze długi by były spłacie.
111:31, 13.02.2019
I długi by były spłacone.Błędy wynikają z telefonu który przekształca automatycznie.
Razem możemy więcej12:06, 13.02.2019
Widzimy dziś że na konto gminy wpłynęło ponad 14 tysięcy! Brawo, ale mam nadzieję że każdy nauczyciel choć w jakimś stopniu wspomaga? Nie zarabiają mało, a jeśli szkoły były by zlikwidowane to nic by nie mieli... Nie mówię że mają wpłacić tylko nauczyciele i pracownicy szkół Smardzewo i Przeciszewo ale wszyscy, choć Ci ze Smardzewa i Przeciszewa powinni zrobić zbiórkę ogólnie w szkole do puszki i wpłacić na konto NP. od Rady pedagogicznej i uczniów ze Smardzewa i tak samo Przeciszewo. To wam zależało najbardziej... Dług jest olbrzymi i Radni powinni jak jeden poczuć się i zrezygnować z diet. Stary wójt zasłania się Gostyninem, ale przyjdzie kryska na matyska i na całą sitwę, bo teraz patrzy przez ,,Zółte" okulary i ma depresję.... Smiech na sali, przy tyłku się gorąco zrobiło! Brawo natomiast dla Kamila Groszewskiego za to że wyłożył kawę na ławę, nie ukrywać nic przed ludźmi a ludzie pomogą. Są różne opinie na temat pomocy finansowej dla gminy, jedni szydzą, śmieją się... Ale Ci którzy mają umorzone podatki Wielcy Panowie, poczują się i wpłacą to co powinni też i to pomoże... Bo jeżeli Gmina się rozpadnie to ich też cieniutko widzę... Więc ludzie nie patrzymy czy sąsiad mówi że nie wpłaci i my też nie bo jak on nie to ja po co mam wpłacać? Każda pomoc zbliża nas a nie oddala od celu :) choć nie jest realne zebrać choć nawet połowy z 2 milionów ale razem możemy więcej :)
112:36, 13.02.2019
Z tego co wiem to nauczyciele, rodzice i mieszkańcy wpłacają.Oby wszyscy tak zrobili.
Xayoo16:17, 30.03.2019
JD
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@petronews.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Nowe przepisy dla starszych kierowców? Temat wraca
po przekroczeniu 55 roku życia. Tak będzie za parę lat jak nie obalimy czerwono-tęczowej-lewackiej zarazy.
Eutanazja
22:00, 2025-06-05
Po burzy: zniszczony cmentarz, ranna jedna osoba
Ale to ludzi bawi i cieszy.... Normalni inaczej
Taaa
18:02, 2025-06-05
Wisła Płock straciła dyrektora sportowego
anszej odejdz z polityki i Płocka
łysy już szykuje eta
10:55, 2025-06-05
Wisła Płock straciła dyrektora sportowego
Andrzej nie masz jakiegoś kolegi …. Wolny etat?!
Marek
21:09, 2025-06-04
0 0
Jest wiele innych możliwości oszczędności dla gminy a nie zamykanie szkoly która istnieje od 1945 roku i nigdy nie wiadomo jak dużych klas w niej nie było, czy organizowanie wyjazdów na basen czy inne atrakcje naprawdę jest ważniejsze od istnienia placówki. Każda gmina w Polsce dokłada do oświaty.
0 0
Też uważam że to słuszna decyzja. Bardzo mała liczba dzieci, łączone klasy, brak sali gimnastycznej, poziom kształcenia - mhh...Czy chodzi o przeliczanie dzieci na złotówki -bardzo słaby argument.Nie dramatyzujmy podejścia dzieci do zmiany szkoły, prędzej czy później i tak każde dziecko to czeka....