REKLAMA

Organizator wydał oświadczenie w sprawie „podejrzanej aktywności” na najpiękniejszą choinkę, ale konkurs może nie być zgodny z prawem

REKLAMA
Fot. Fundacja Revita Płock

Fundacja Revita, która organizowała konkurs na najpiękniejszą choinkę ustawioną na ul. Tumskiej w Płocku, wydała oświadczenie w sprawie „podejrzanie wysokiej aktywności” pod jednym ze zdjęć konkursowych. Tymczasem wg regulaminu Facebooka, konkurs może nie być zgodny z prawem.

Głosowanie w konkursie „Najpiękniejsza Tumska choinka” rozpoczęło się 9 grudnia, a trwało do 20 grudnia, do godz. 12. Polegało na polubieniu zdjęcia choinki, która podoba się najbardziej. Wygrać miały trzy choinki, które otrzymają najwięcej polubień – dla dzieci, które je dekorowały przewidziano nagrody.

PowiązaneTematy

Według organizatora, Fundacji Revita, w miniony weekend doszło jednak do „podejrzanie” wysokiej aktywności pod zdjęciem jednej z choinek, stąd oświadczenie, jakie pojawiło się na profilu organizatora konkursu.

„Nasza inicjatywa, konkurs „Najpiękniejsza Tumska choinka” w tegorocznej edycji cieszył się ogromną popularnością. Liczba odbiorców – osób, które oglądały nasze piękne tumskie choinki to prawie 180.000!
Dzieci dekorowały choinki przez równy tydzień, w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych – ogromne brawa dla nich za włożony trud. Ogromne podziękowania należą się również opiekunom grup za chęci pracy z dziećmi oraz ogromne zaangażowanie.
Niestety, w ostatni weekend dotarły do nas informacje, dotyczące „podejrzanie” wysokiej aktywności pod jedną z choinek. Natychmiast zbadaliśmy sprawę, błyskawicznie skontaktowała się z nami grupa, której incydent dotyczył – przedstawiając oświadczenie. Jako Organizator konkursu, komisyjnie podliczyliśmy podejrzane „like”, wobec których pojawiły się wątpliwości. Postanowiliśmy odliczyć je od całkowitej liczby polubień. Nie możemy zdyskwalifikować choinki, ani wykluczyć z konkursu dzieci. Nie możemy zniweczyć pracy i trudu maluchów.
Jest nam niezwykle miło, że nasza inicjatywa spotyka się z tak ogromnym zainteresowaniem, ale jednocześnie jest nam bardzo przykro, że osoby dorosłe psują świetną zabawę dzieciom swoimi chybionymi pomysłami. Kochani pamiętajmy, że to tylko dobra zabawa i chęć stworzenia świątecznej atmosfery na ulicach miasto, to ogromne zaangażowanie dzieci i ich opiekunów. Pamiętajmy o tym, bo ewidentnie ktoś źle zrozumiał ideę nasze zabawy i próbował popsuć nam nastroje. Ale my się nie damy i nie pozwolimy na to. Życząc Państwi Wesołych Świąt mamy nadzieję, że takie zdarzenie miało miejsce po raz ostatni.
Prosimy, nie psujmy nigdy więcej zabawy naszym dzieciom! Wszystkim uczestnikom oraz przedsiębiorcom serdecznie dziękujemy za tegoroczną edycję” – napisał zarząd Fundacji Revita, który jest jednocześnie zarządem Agencji Rewitalizacji Starówki, spółki miejskiej.

W oświadczeniu nie przekazano, na jakiej podstawie zweryfikowano „podejrzane” polubienia, ani ile głosów odliczono od polubień choinki.

Ostatecznie, najpiękniejszą Tumską choinką 2022 zostały:



  • 1 miejsce – grupa Biedronki z Miejskiego Przedszkola nr 13 w Płocku, ilość ważnych głosów 1586 – nagroda: lekcja dydaktyczna w płockim ZOO dla całej grupy
  • 2 miejsce – grupa VIII z Miejskiego Przedszkola nr 29 w Płocku, ilość ważnych głosów 1363 – nagroda: vouchery do kina Nove Kino Przedwiośnie dla całej grupy
  • 3 miejsce – klasa 4S ze Szkoły Podstawowej nr 14 w Płocku – ilość ważnych głosów 1346 – nagroda: vouchery na lodowisko na Placu Starego Rynku w Płocku dla całej klasy.

Konkurs niezgodny z prawem?

Zasady organizowanego konkursu mogą jednak budzić wątpliwości pod kątem regulaminu Facebooka. Zgodnie z nim, niedozwolone są konkursy losowe, które na podstawie art. 2 ust 1 Ustawy o grach hazardowych oznaczają „gry, w tym urządzane przez sieć Internet, o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku”.

Dotyczy to właśnie konkursów, w których wzięcie udziału czy – tak jak w tym przypadku – nagroda jest uzależniona tylko i wyłącznie od polubienia danej strony czy postu konkursowego. Ustawa określa tu wyraźnie, że jeśli o wyłonieniu zwycięzcy konkursu decyduje jakikolwiek przypadek, to polskie prawo cały konkurs jednoznacznie traktuje jako grę losową, a jej niezgłoszenie do odpowiednich organów celno-skarbowych traktuje się jako przestępstwo skarbowe i jest obwarowane karą.

Według Naczelnego Sądu Administracyjnego, nabycie losu nie musi być odpłatne, a wystarczającym powodem uznania gry za grę losową w rozumieniu ustawy jest fakt, że promowała ona działalność prowadzoną przez organizatora w powiązaniu z uzyskaniem wygranej rzeczowej, przyznawanej losowo. Co istotne, dla stwierdzenia, że akcja promocyjna jest loterią, nie ma znaczenia nazwa nadana jej przez organizatora, lecz wypełnienie przesłanek z ustawy.

Prawnicy już od kilku lat zalecają, aby – w celu uniknięcia wątpliwości ze strony Urzędu Skarbowego – nie opierać konkursów na Facebooku wyłącznie o polubienia postów konkursowych czy udostępnienia.

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 1

  1. pisarz miejski says:

    rewitalizacja co to takiego?Czy wy wiecie co to jest rewitalizacja .Takimi pomysłami chcecie rewitalizować starówkę?
    Jest przecież Agencja Rewitalizacji Starówki.Albo jedno albo drugie ciało nie jest potrzebne.Może oba te twory są
    nikomu niepotrzebne.Jak tam z pomysłem Galeria Tumska?Jak tam rewitalizacją obiektów na Starym Mieście.
    Jak tam z zarządzaniem Starym Rynkiem.Kiedy zaczniecie remont zniszczonej nawierzchni Starego Rynku.Ponawiam pytanie kiedy remont płyty Starego Rynku i ile to będzie kosztowało?To efekt zarządzania
    Starym Rynkiem przez waszą spółkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej komentowane 7 dni

Reklama


REKLAMA

  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU