poniedziałek, 4 sierpnia, 2025
  • Reklama na portalu i w gazecie
  • Kontakt z redakcją
  • Polityka Prywatności
#PetroNews
Reklama
  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
#PetroNews
Reklama
#PetroNews
Reklama
Home Informacje Biznes i Gospodarka

Ogłoszono przetargi do największej inwestycji drogowej w regionie płockim. Co z salonami samochodowymi przy DK62?

by Agnieszka Stachurska
7 września 2022
40
SHARES
575
VIEWS
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Choć na poszerzenie wylotu ul. Wyszogrodzkiej z Płocka w kierunku Słupna przyjdzie jeszcze poczekać kilka lat, pierwszy ważny krok w tym kierunku został już zrobiony. Zarówno miasto, jak i GDDKiA ogłosiły przetargi na wybór projektanta inwestycji.

Dzięki porozumieniu, zawartemu pomiędzy samorządem Płocka a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), rozpoczęły się przygotowywania do jednej z największych inwestycji drogowych w naszym regionie. Miasto Płock i GDDKiA ogłosiły przetarg na rozbudowę ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62, a konkretnie na przygotowanie dokumentacji projektowej, koniecznej do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi.

Reklama

Miasto – odcinek 1

Do władz Płocka należy realizacja odcinka drogi krajowej nr 62 o długości ok. 1,3 km, tj. od ulicy Armii Krajowej do ul. Harcerskiej (wraz ze skrzyżowaniem).

Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, wykonawca ma stworzyć kompletną dokumentację projektową oraz uzyskać wszelkie niezbędne przepisami prawa warunki, opracowania, uzgodnienia, opinie, prawomocne decyzje oraz decyzję na realizację inwestycji drogowej, na podstawie której zostanie wybudowany prawidłowo funkcjonujący obiekt budowlany.

Remont ten nie będzie prosty, ponieważ ten odcinek DK62 jest położony częściowo na terenie Gminy-Miasta
Płocka, a częściowo poza jej granicami administracyjnymi, na obszarze Gminy Słupno. Dodatkowo, ma być realizowany przy współpracy z GDDKiA w Warszawie.

Cała inwestycja została podzielona na dwa etapy:

  • Etap I – obejmuje odcinek od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej w Płocku wraz ze skrzyżowaniem, którego projektowanie zleca Gmina Miasto Płock,
  • Etap II – obejmuje odcinek od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka, którego projektowanie zleca GDDKiA.

Projektowana jezdnia północna na terenie Płocka zajmie tereny niezabudowane przeznaczone w miejscowym
planie zagospodarowania miasta Płocka pod drugą jezdnię ul. Wyszogrodzkiej, zaś na terenie gminy Słupno
zajmie tereny hurtowni budowlanych oraz salonów samochodowych. Oznacza to, że właściciele tych firm będą musieli przenieść swoje biznesy w inne miejsca.

Na terenie inwestycji znajduje się też jar rzeki Rosicy, który funkcjonuje jako Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy. I, choć projekt nie przewiduje wyburzeń obiektów kubaturowych trwale związanych z gruntem, to projektowana ulica koliduje z drzewami. Dlatego niska i wysoka zieleń kolidująca z inwestycją zostanie przeznaczona do wycięcia. W pasie drogowym istnieje natomiast możliwość uzupełnienia nasadzeń.

Ingerencja w dolinę rzeczną będzie polegała na:

  • przebudowie obiektu inżynierskiego na rzece Rosicy (rozbiórka istniejącego przepustu i wybudowanie w
    jego miejscu pod dwiema jezdniami drogi krajowej obiektu mostowego);
  • regulacji skarp rzeki w celu dostosowania do zaprojektowanego obiektu mostowego;
  • zrzucie ścieków pochodzących z odwodnienia ulicy do rzeki Rosicy oraz związaną z tym budową
    separatorów i osadników;
  • wycince drzew i krzewów w dolinie rzeki.

Szczegółowe opracowania i dokumenty w zakresie wszystkich elementów kolidujących z formą ochrony przyrody będą musiały uzyskać zgodę Rady Miasta Płocka.

A co w zakresie samej drogi? Remont ma obejmować:

  • Przebudowę istniejącej drogi krajowej nr 62, poprzez jej dostosowanie do kategorii drogi GP i dostosowanie (konstrukcyjnie i wysokościowo) do projektowanej drugiej jezdni i nowego obiektu
    inżynierskiego nad rzeką Rosicą.
  • Za wybudowanym w ramach opisywanej inwestycji skrzyżowaniem z ul. Harcerską, ma zostać połączony z planowaną przez GDDKiA w Warszawie rozbudową drogi krajowej nr 62 od ul. Harcerskiej do granicy miasta Płocka.
  • Rozbudowę drogi krajowej nr 62, poprzez dobudowanie drugiej jezdni po stronie północnej dwupasowej.
  • Przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z przedmiotowym odcinkiem drogi krajowej wraz ze skrzyżowaniem ulic: Wyszogrodzkiej, Harcerskiej i Rogozińskiej.
  • Przebudowę skrzyżowania ulic Wyszogrodzka, Szlachecka i Morelowa – preferowane rondo turbinowe,
    jeśli będzie to potwierdzać analiza wyboru typu skrzyżowania.
  • Budowę dodatkowych jezdni (oddzielonych od jezdni głównej bocznym pasem dzielącym), zlokalizowanych po obydwu stronach odcinka drogi krajowej nr 62 pomiędzy ulicami Szlachecką i Rogozińską, jednokierunkowych o jednym pasie ruchu z miejscami postojowymi (jeśli pozwolą na to uwarunkowania terenowe), dla obsługi przyległych posesji.
  • Budowę i przebudowę ciągów dla pieszych i rowerzystów wraz z przejściami i przejazdami przez jezdnię.
  • Przebudowę ciągów dla pieszych zlokalizowanych wzdłuż istniejącej DK 62, w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę lub uzyskanie odstępstw od warunków technicznych, które umożliwią
    pozostawienie układu w stanie istniejącym.
  • Drogi technologiczne do urządzeń istniejących i projektowanych odwadniających (osadnika i seperatora) zlokalizowanych przy rzece Rosicy.
  • Przebudowę obiektu inżynierskiego nad rzeką Rosicą w ciągu istniejącego i rozbudowywanego układu drogi krajowej nr 62, wraz z rozbiórką istniejącego przepustu dwukomorowego oraz innych obiektów w zależności od potrzeb w ciągu DK 62 i dróg krzyżujących się z przedmiotowym odcinkiem drogi krajowej.
  • Budowę lub przebudowę zjazdów.
  • Budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Przebudowę (dostosowanie do wymagań) istniejących zatok przystankowych dla autobusów. Budowę
    nowych zatok wraz z peronami, wiatami przystankowymi i przyłączami energetycznymi do wiat.
  • Budowę lub przebudowę pozostałych obiektów inżynierskich, w tym przepustów oraz regulacja cieków w
    ich rejonie.
  • Budowę albo przebudowę niezbędnej infrastruktury i architektury, m.in.: murki oporowe, ogrodzenia, konstrukcje wsporcze itd. w zakresie zapewniającym poprawne rozwiązanie zarówno nowoprojektowanych jak i przebudowywanych elementów.
  • Budowę kanalizacji deszczowej odwadniającej korpus drogowy wraz z urządzeniami podczyszczającymi i wylotem lub wylotami do rzeki Rosicy, oraz w zależności od potrzeb system odwodnienia terenu odprowadzającego wody do kanalizacji deszczowej.
  • Budowę urządzeń ochrony środowiska w zależności od potrzeb, w szczególności: zabezpieczeń akustycznych terenów przyległych, ekranów akustycznych (fakultatywnie), przeciwolśnieniowych, dostosowanie nowobudowanego obiektu inżynierskiego nad rzeką Rosicą do pełnienia funkcji przejścia
    dla zwierząt i ciągu pieszo-rowerowego, zagospodarowanie terenów przebudowywanych DK 62 zielenią
    niską i wysoką.
  • Przebudowę i zabezpieczenie kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej:
    urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych i innych.
  • Wyburzenia budynków i obiektów budowlanych w zależności od potrzeb, rozbiórkę elementów dróg,
    przepustów i innych obiektów i elementów.
  • Budowę oświetlenia drogowego wraz z przyłączami ze stacji TRAFO i połączeniem z istniejącym
    oświetleniem w ulicach bocznych (przylegających).
  • Budowę lub przebudowę sygnalizacji świetlnej (w razie potrzeby).
  • Zaprojektowanie stałej organizacji ruchu wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przedmiotowej inwestycji.
  • Budowę lub przebudowę, w zależności od potrzeb, istniejących urządzeń wodnych i odbiorników w
    zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego.

Skrzyżowanie Rogozińskiej i Harcerskiej

Droga powiatowa nr 2901W (ulica Rogozińska) i droga powiatowa nr 5221W (ul. Harcerska) mają krzyżować się z
ulicą Wyszogrodzką przy pomocy ronda (miasto preferuje rondo turbinowe), z azylami dla pieszych i rowerzystów. Zarówno ul. Rogozińska, jak i Harcerska zostaną poszerzone na długości, zapewniającej właściwą organizację ruchu przed rondem.

Skrzyżowanie Szlacheckiej i Morelowej

Podobne plany miasto ma w zakresie ul. Szlacheckiej (gm. Słupno) i ul. Morelowej (m. Płock). Skrzyżowanie tych dróg z ul. Wyszogrodzką ma być zaprojektowane, jako skrzyżowanie skanalizowane (i tu preferowane jest rondo turbinowe, jeśli będą to potwierdzać wyniki przeprowadzonej analizy wyboru typu skrzyżowania).

Przepust mostowy na Rosicy

Projektant ma uwzględnić w dokumentacji rozbiórkę istniejącego przepustu na rzece Rosicy oraz budowę nowego obiektu inżynierskiego (mostowego, np. mostu łukowego o konstrukcji z blach stalowych karbowanych). Ze względu na bardzo wysokie skarpy, projektant musi też szczegółowo przedstawić projekt wzmocnienia lub zabezpieczenia skarp przed rozmywaniem. Jeśli wzmocnienie skarp będzie niewystarczające, konieczne będzie wykonanie projektu ścian oporowych.

Zgodnie z zaleceniami urzędu miasta, roboty prowadzone na obiekcie mostowym mają odbywać się przy utrzymaniu ruchu drogowego. Jeżeli inżynierska analiza możliwości wykorzystania istniejącego obiektu uniemożliwi utrzymanie na drodze krajowej co najmniej ruchu wahadłowego, i konieczne będzie jej zamknięcie na czas robót, wówczas zaprojektowany zostanie obiekt tymczasowy wraz z dojazdami, możliwy do wybudowania w ramach obowiązującej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (lub projektant uzyska nową decyzję).

Dokumentacja projektowa dla tego odcinka ma powstać w ciągu 16 miesięcy od daty zawarcia umowy. Oferty można składać do 12 września, do godz. 10. Na realizację inwestycji w kolejnych budżetach miasto zabezpieczyło łącznie 51 mln zł.

GDDKiA – odcinek 2

Również GDDKiA ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania: „Rozbudowa ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ulicy Harcerskiej do granicy miasta Płocka”.

W zakres tej inwestycji wchodzi rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ul. Harcerskiej do granicy Płocka, poprzez:

  • dobudowanie drugiej jezdni po stronie północnej,
  • dostosowanie ciągu drogowego do klasy technicznej GP,
  • budowa dróg dojazdowych po obu jej stronach,
  • budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Parcele,
  • budowa ścieżki pieszo-rowerowej,
  • modernizacja punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów,
  • wykonanie zatok autobusowych.

Druga jezdnia ma zostać zaprojektowana po północnej stronie istniejącej jezdni, obie będą rozdzielone pasem obsianym trawą. Po południowej stronie istniejącej jezdni na całej długości odcinka ma powstać ścieżka pieszo-rowerowa. Projektant ma uwzględnić drogi dojazdowe – po północnej stronie projektowanej nowej jezdni ma zostać zaprojektowana na całej długości rozbudowywanego odcinka, a po stronie południowej trzeba zaprojektować drogę dojazdową oraz wprowadzić rozwiązania do już istniejącego układu drogowego, które umożliwią komunikację działek przylegających do ul. Wyszogrodzkiej.

GDDKiA potwierdza w swojej dokumentacji projektowej, że ronda mają powstać w skrzyżowaniu z ul. Harcerską (turbinowe) i z ul. Parcele (zwykłe). Ze względu na nowy układ drogi, konieczne będzie stworzenie projektu nowego punktu preselekcyjnego ważenia pojazdów, na wysokości osiedla „Parcele”.

O tym, w jaki sposób przebiega inwestycja, wykonawca ma informować na stworzonej w tym celu stronie internetowej, która będzie prowadzona w okresie trwania umowy. Zgodnie z w wymogami GDDKiA, stronę należy aktualizować przy zaistnieniu kluczowych zdarzeń, w uzgodnieniu z GDDKiA.

Składanie ofert w tym przypadku jest możliwe do 6 października br. GDDKiA wymaga, aby dokumentacja projektowa została wykonana w terminie nie dłuższym, niż 55 miesięcy od daty zawarcia umowy, z uwzględnieniem terminów pośrednich wskazanych w dokumentacji przetargowej.

Share249Tweet156

Reklama

Aktualności

Policjanci odnaleźli porwanego mężczyznę w polu kukurydzy

Wystawa „Przebłyski” rozświetli płockie muzeum

Samotny mężczyzna umarł, pies został w mieszkaniu

Tłumy na zlocie pojazdów militarnych i terenowych w Płocku [FILM, ZDJĘCIA]

To było widowisko napędzane benzyną i adrenaliną. I Rajd Płock za nami [FILM, ZDJĘCIA]

Strażacy z pasją i historią. Wyjątkowy film o jednostce OSP

Polityka

Manifestacja „Migranci mile widziani” w Płocku. Przyszło niewiele osób

„Migranci mile widziani” – wydarzenie w Płocku. Lewica również odpowiada na protesty Konfederacji

Konfederacja protestuje przeciwko imigracji. Demonstracja również w Płocku [FILM, FOTO]

Wioletta Kulpa: „Najważniejsze jest bezpieczeństwo mieszkańców” [PODCAST]

Maciej Krajewski: Swoje życie związałem z Lewicą [PODCAST]

Wicepremier w Płocku. Wojsko wraca na teren powiatu płockiego

Bezpieczeństwo

Policjanci odnaleźli porwanego mężczyznę w polu kukurydzy

Samotny mężczyzna umarł, pies został w mieszkaniu

Strażacy z pasją i historią. Wyjątkowy film o jednostce OSP

Pożar składowiska śmieci. Spłonęła część hałdy [FOTO]

Zderzenie osobówki z szynobusem. Przejazd zablokowany

Pijany przyjechał na płocką komendę. Jak to się skończyło? [FILM]

Sport

Międzynarodowy turniej piłki ręcznej w ORLEN Arenie!

Żeglarze ruszą do rywalizacji na Wiśle w Płocku. Czas na Omega ORLEN Cup

Wisła Płock zaskakuje w Częstochowie. Zwycięstwo z Rakowem

ORLEN Wisła Płock i Puma łączą siły. Są też mocne transfery

Płocczanie będą mieli zmodernizowane boisko do tenisa i nową bieżnię

Boisko powstaje przed płockim ratuszem. Finał mistrzostw już w weekend

  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

Nasza strona używa plików cookies. Zaakceptuj przez kliknięcie lub przewiń stronę. Akceptuje
Polityka plików Cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona Główna
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka i Politycy
  • Rozrywka i Wydarzenia
  • Sport
  • Tylko u Nas
  • Warto przeczytać!
  • Reklama w mediach
  • Kontakt

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

Powiadomienia