REKLAMA

REKLAMA

Nauka w czasach koronawirusa: Szkołę skończyli już uczniowie ostatnich klas liceów i techników

REKLAMA

24 kwietnia zajęcia dydaktyczne zakończyło ponad 2,9 tys. uczniów z ostatnich klas liceów i techników z terenu rejonu płockiego, w tym ponad 2 tys. uczniów z Płocka. Dyrektorzy płockich szkół nie sygnalizowali żadnych problemów z przeprowadzeniem rad klasyfikacyjnych.

Jak poinformowało Kuratorium Oświaty w Warszawie, zgodnie z nowymi przepisami, w roku szkolnym 2019/2020 Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej otrzymał upoważnienie do zmiany harmonogramu przeprowadzania egzaminów zewnętrznych.

Przeczytajrównież

Od 25 marca br. w polskich szkołach prowadzone jest kształcenie na odległość.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– Z monitoringu przeprowadzonego przez Kuratorium Oświaty w Warszawie wynika, że wszystkie szkoły i placówki oświatowe na terenie województwa mazowieckiego realizują tego typu kształcenie. Dyrektorzy szkół poinformowali rodziców m.in. o trybie i zasadach prowadzenia zajęć oraz o sposobach konsultacji uczniów i rodziców z nauczycielami. Każdy zgłoszony do Kuratorium problem rozwiązywany jest na bieżąco w ramach nadzoru pedagogicznego – zapewnia kuratorium.

Do dyspozycji nauczycieli przygotowano m.in.: platformę edukacyjną epodreczniki.pl, serwis gov.pl/zdalnelekcje oraz pasmo edukacyjne w Telewizji Polskiej. Rekomendowane są również strony internetowe, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli do zdalnej pracy z uczniami. Są to m.in.: portal lektury.gov.pl, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia, Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji, strona Centrum Nauki Kopernik. Ponadto MEN udostępnił poradniki dla dyrektorów i nauczycieli z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prowadzenia kształcenia na odległość.

– W rzeczywistości, na którą nie mieliśmy wpływu nauczyciele szybko musieli nauczyć się inaczej pracować z uczniami, a uczniowie uczyć się w inny sposób. I za to obie grupy należy pochwalić – mówi Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty. – Część nauczycieli już wcześniej wykorzystywała różne formy nauki zdalnej, ale na pewno nie w takim zakresie jak obecnie. Zdobyte doświadczenie i umiejętności zarówno przez nauczycieli, jak i przez uczniów będzie można wykorzystać w przyszłości, choć nauka zdalna nie zastąpi szkoły stacjonarnej – dodaje Aurelia Michałowska.

Ministerstwo edukacji przygotowało również rekomendacje, dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami, w tym tymi objętymi kształceniem specjalnym i pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

– Z informacji zebranych w ramach nadzoru pedagogicznego wynika, że 100 proc. szkół specjalnych prowadzi nauczanie zdalne. Sposób organizacji tego kształcenia dostosowany jest do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych – przekazało kuratorium.




W poradniku „Kształcenie na odległość”, przygotowanym przez MEN, zawarte są również informacje o metodach pracy z uczniem z niepełnosprawnościami, które mogą być podpowiedzią dla rodziców do samodzielnej pracy z dzieckiem w domu.

Wiadomo już, kiedy odbędą się egzaminy. Na razie uczniowie nie wrócą do szkół

Dla nauczycieli uruchomiono bezpłatne szkolenia on-line „Lekcja:Enter”, podczas których dowiadują się, jak mogą kreatywnie i efektywnie wykorzystać e-zasoby i urządzenia mobilne na lekcjach. Kuratorium Oświaty w Warszawie zorganizowało wspólnie z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie webinaria dla nauczycieli, poświęcone m.in. dostępnym dla nauczycieli narzędziom umożliwiającym naukę zdalną. Wspieraliśmy również realizację części zajęć edukacyjnych, przygotowywanych przez nauczycieli z Mazowsza dla Telewizji Polskiej.

Na prośbę Mazowieckiego Kuratora Oświaty poradnie psychologiczno-pedagogiczne uruchomiły dla osób potrzebujących wsparcia konsultacje doświadczonych specjalistów. Inicjatywa ta skierowana jest zarówno do dzieci i młodzieży, jak również do wszystkich osób przeżywających kryzys emocjonalny. Na stronie internetowej Kuratorium opublikowany został wykaz poradni, zawierający m.in.: dane teleadresowe, godziny dyżurów.

Samorządy i szkoły otrzymują wsparcie finansowe na zakup sprzętu dla uczniów i nauczycieli w ramach programu „Zdalna szkoła”. Najwięcej wniosków wpłynęło dotychczas z województwa mazowieckiego – 324 (dane na dzień 20 kwietnia 2020 r.). Oznacza to, że ponad 92 proc. samorządów z Mazowsza złożyło aplikacje w ramach tego programu. O pieniądze na zakup sprzętu może wnioskować każda gmina i powiat, a co istotne, nie jest wymagany wkład własny. Do rozdysponowania jest ogółem 186 mln zł. Otrzymane środki samorządy mogą przeznaczyć na kupno: komputerów, laptopów, tabletów, niezbędnego oprogramowania, ubezpieczenia sprzętu, mobilnego dostępu do internetu lub innych akcesoriów potrzebnych w zdalnym nauczaniu.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU