- Według specjalistów, odpowiedzi ankietowanych to także cenna wiedza dla pedagogów szkolnych, którzy mogą rozwijać dotychczasowy model pracy w oparciu o zdefiniowane w badaniu potrzeby i rekomendacje. Nadchodzący okres wakacyjny to dla wielu rodziców, opiekunów i pedagogów doskonały czas, aby odpocząć od codziennych wyzwań związanych z edukacją, ale także zapewne dobry czas, aby pogłębić swoją wiedzę i zaplanować efektywne wspomaganie procesu kształcenia młodych ludzi - wyjaśnia biuro prasowe ORLENU.Dodaje także, iż Koncern angażuje się we współpracę z wieloma szkołami, widząc potrzebę zbudowania zaplecza kadrowego w profesjach istotnych dla potrzeb branży. Uczniowie mogą m.in. uczestniczyć w wizytach studyjnych i praktykach zawodowych w spółkach Grupy ORLEN, a uczniowie, studenci i absolwenci uczelni wyższych oraz szkół średnich mogą zdobywać pierwsze doświadczenia zawodowe dzięki uczestnictwu w programach praktyk i staży. Co roku w PKN ORLEN przygotowywanych jest do pracy zawodowej co najmniej kilkudziesięciu absolwentów uczelni wyższych i osób kończących edukację. Jak podkreśla Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w PKN ORLEN, Koncern jest firmą zaangażowaną w projekty społeczne, które służą rozwojowi rynku lokalnego, a szczególnie mieszkańców Płocka i okolic.
- Chętnie dzielimy się doświadczeniem i wiedzą z osobami, które stoją przed wyborem własnej kariery zawodowej. To z myślą o studentach i absolwentach prowadzimy praktyki i programy stażowe. Od wielu lat wspieramy także płockie szkoły podstawowe i licea, finansujemy stypendia oraz wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności. Stąd też powstał pomysł na badanie, którego wyniki, mam nadzieję, pomogą nie tylko w lepszym poznaniu potrzeb młodzieży, ale także w opracowaniu metod współpracy, służącej inspiracji i rozwojowi młodego pokolenia - tłumaczy Agata Górnicka.Wnioski z raportu Z "Badania wartości i potrzeb młodzieży z w powiecie płockim" wynika m.in., że młodzież stojąca u progu dojrzałości, najbardziej u innych ceni:
- Dlatego też proponuję w przemyślany sposób podsuwać młodym inne autorytety. Biorąc pod uwagę znaczenie rodziny, miłości, towarzystwa znajomych, mogą to być tzw. bohaterowie dnia codziennego. Wartości najbardziej cenione u innych to tolerancja, szacunek dla innych, kultura osobista, lojalność, pracowitość - tych cech nie brakuje otaczającym nas ludziom, czego, niestety, nie można powiedzieć o niektórych wskazanych przez młodzież autorytetach - wyjaśnia dr Łukasz Hajduk.W ocenie Oktawii Gorzeńskiej, prowadzącej Akademię Przywództwa Edukacyjnego i analizującej badanie, nauczyciel to inspirator, który pokazuje różne możliwości, wspiera w rozwoju, otwiera uczniów na różnorodność opinii, buduje współpracę w różnych przestrzeniach edukacyjnych - lekcyjnych i pozalekcyjnych. Ale ważnym partnerem nauczyciela powinien być rodzic.
- Badanie pokazuje, że dla młodych ludzi rodzina pełni ważną rolę, zatem nawet na tym etapie edukacyjnym warto zadbać o to, by rodzic rozumiał, jak i dlaczego prowadzone są procesy edukacyjne. Może być również wsparciem w pokazywaniu różnych ścieżek zawodowych na swoim przykładzie. Warto także budować współpracę ze środowiskiem lokalnym, w tym z biznesem, m.in. poprzez realizację wspólnych projektów, nie tylko spotkań czy wykładów, ale przedsięwzięć nastawionych na angażowanie uczniów - uczenie się poprzez doświadczanie i działanie - dodaje Oktawia Gorzeńska.Anonimowy sondaż został zrealizowany po raz pierwszy wśród pełnoletnich uczniów uczęszczających do szkół znajdujących się głównie w Płocku, ale także powiecie płockim - w Gąbinie, Wyszogrodzie i Drobinie. Ankieterzy odwiedzili w minionym roku szkolnym (tj. 2019/2020) jedenaście placówek ogólnokształcących, dwanaście techników, a także szkoły branżowe. W rezultacie odpowiedzi zebrano od niemal 1300 uczniów uczęszczających do klas III i IV, a więc znajdujących się u progu dojrzałości i podejmowania ważnych decyzji, dotyczących przyszłości. Wyniki badania zostały zinterpretowane przez ekspertów Instytutu Badawczego Kantar Polska, Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Przywództwa Edukacyjnego. Raport "Badanie wartości i potrzeb młodzieży z w powiecie płockim" został omówiony przez ekspertów podczas webinarium, w którym uczestniczyła kadra pedagogiczna ze szkół biorących udział w badaniu oraz z innych placówek, które mogłyby być zainteresowane jego treścią. Dokument został udostępniony na stronie www.orlen.pl, w zakładce - Odpowiedzialny Biznes - Aktualności. Jak wynika ze statystyk firmy realizującej transmisję, webinarium cieszyło się dużym zainteresowaniem - oglądalność wyniosła 50-100 osób, czynnych zawodowo pedagogów. Zgodnie z danymi, jakie spłynęły po spotkaniu, w każdej placówce szkolnej transmisja była oglądana przez dwóch, a nawet trzech nauczycieli. Zaproszenie do udziału w webinarium zostało wysłane do 19 placówek, w których przeprowadzono badanie oraz dodatkowo do 10, które potencjalnie mogły być zainteresowane jego wynikami.
19:11, 24.06.2021
A co "Róbta co chceta" nie jest już autorytetem? A może przywódczyni "wyp.....ć?
Serio: Sądzę,że jednak nie są to autorytety dla współczsnych młodych ludzi.
Uważam,że większość młodzieży to ambitni ludzie,nie poddający się indoktrynacjom starszych. 19:11, 24.06.2021
Maja23:40, 24.06.2021
Jak widać młodzi potrzebują autorytetów i wsparcia dorosłych tylko, że ci dorośli mają swoje życie i mówią do młodych - radź sobie sam! Czy szkoła im pomoże? Czy nauczyciel może być aotorytetem? Oj teraz w czasie zdalnych to chyba nie 23:40, 24.06.2021
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Jedraszewski, Gadecki, Putin czy jarkacz ? 22:04, 24.06.2021
0 0
Lepiej żeby autorytetem był "Spieprzaj dziadu" czy jakiś ochroniarz czarnych pedofili? 15:32, 25.06.2021