Jest praca dla przyszłych policjantów. Wyznaczono terminy naborów, pierwszy z nich już 20 marca.
Na początku 2018 roku Komendant Wojewódzki Policji z siedzibą w Radomiu ogłosił rozpoczęcie procedury rekrutacji kandydatów do służby w Policji, na terenie województwa mazowieckiego, a więc i na terenie Płocka i powiatu płockiego.
Planowane przyjęcia do służby, w tym również do Komendy Miejskiej Policji w Płocku, będą odbywały się w następujących terminach:
- 20 marca 2018 r. – 15 osób
- 2 lipca 2018 r. – 25 osób
- 24 września 2018 r. – 55 osób
- 27 grudnia 2018 r. – 57 osób.
– Służba w Policji to prestiżowe zajęcie dla młodych, sprawnych i wykształconych ludzi – mówi Krzysztof Piasek, rzecznik płockiej policji. – To służba, dzięki której codziennie można nieść pomoc innym ludziom. Osoby, które poszukują ciekawego, pozbawionego monotonności zajęcia – zajęcia, które umożliwia sprawdzanie się w sytuacjach wymagających szybkiego działania i podejmowania szybkich decyzji, powinny bliżej zapoznać się z propozycją składaną przez Policję – zachęca rzecznik.
Jak przekonuje, dzisiejsza Policja to nowoczesna formacja, dysponująca nowoczesnymi narzędziami wykorzystywanymi w codziennej służbie, ciesząca się wysokim poparciem i zaufaniem społecznym.
– Funkcjonariusze Policji mają zapewnioną stabilizację finansową oraz pełen pakiet socjalny, co jest istotne zwłaszcza w przypadku osób młodych, które poważnie myślą o utrzymaniu rodziny lub też o założeniu rodziny – tłumaczy Krzysztof Piasek.
Jak wygląda proces rekrutacji? No cóż, na pewno nie jest to praca dla każdego. Trzeba przejść najpierw:
- test wiedzy
- test sprawności fizycznej
- test psychologiczny
- rozmowę kwalifikacyjną
- badania lekarskie zakończone orzeczeniem komisji lekarskiej
- sprawdzenie prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu
- postępowanie sprawdzające.
Każdy, kto pomyślnie przebrnie przez proces rekrutacji, zostaje umieszczony na liście kandydatów do przyjęcia do Policji i w określonym terminie zostaje przyjęty do służby.
Służbę w Policji może pełnić:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
- nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- korzystający z pełni praw publicznych
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
- dający rękojmię zachowania tajemnicy, stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Ponadto, osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej, tj. odbytą zasadniczą służbę wojskową lub zostać przeniesione do rezerwy.
Osoby zainteresowane przyjęciem do służby w Policji powinny złożyć OSOBIŚCIE w Komendzie Miejskiej Policji w Płocku, al. Kilińskiego 8, w każdy poniedziałek i piątek, w godzinach 8-10, komplet dokumentów, tj.:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) (Kwestionariusz osobowy dla kandydata do służby w Policji do pobrania na:www.praca.policja.pl w zakładce Dokumenty do pobrania lub www.bip.mazowiecka.policja.
gov.pl w zakładce Służba w Policji) - kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe – oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby – oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kserokopie innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów
- pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
UWAGA! Przy składaniu dokumentów należy obowiązkowo posiadać przy sobie dowód osobisty, książeczkę wojskową oraz oryginały dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe. Dowód osobisty i książeczka wojskowa powinny być udostępnione na żądanie pracownika Sekcji ds. Doboru KWP z/s w Radomiu.
Dodatkowym atutem będzie posiadanie umiejętności takich jak:
- tytuł ratownika lub ratownika medycznego,
- uprawnienia instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych,
- uprawnienia ratownika wodnego, uprawnienia w dziedzinie nurkowania wydane przez licencjonowaną organizację nurkową działającą na terenie Polski oraz uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowej,
- prawo jazy kat. „A” lub „C”,
- wykształcenie wyższe magisterskie, o kierunku: prawo, ekonomia, administracja, bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrzne,
- wykształcenie średnie – ukończenie liceum ogólnokształcącego lub technikum w klasie, w której nauczane były przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania.
Szczegóły, dotyczące procedury kwalifikacji znajdziecie na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (www.policja.pl).