Dwie gminy powiatu płockiego otrzymają dopłatę z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Umowy na 2021 rok zostały już podpisane.
Jak przekazał Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł, podpisano już pierwsze umowy z przedstawicielami mazowieckich samorządów, których wnioski o dopłaty z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na 2021 roku zostały rozpatrzone pozytywnie. Podpisane dotychczas umowy umożliwią uruchomienie 58 lokalnych połączeń, o łącznej długości blisko 1,5 tys. km. Dla województwa mazowieckiego na 2021 rok została przyznana kwota ze środków funduszu w wysokości ponad 64 mln zł.
– Umowy o dopłatę zadań organizatora w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych podpisali przedstawiciele 5 samorządów; z powiatu grodziskiego oraz gmin: Nadarzyn, Słupno, Staroźreby i Żabia Wola – informuje mazowiecki urząd wojewódzki. – Łączna dopłata udzielona organizatorom publicznego transportu zbiorowego w ramach podpisanych umów opiewa na kwotę 12.137.281,53 zł – czytamy w komunikacie prasowym.
O objęcie dopłatą w 2021 roku publicznych przewozów autobusowych wpłynęły 84 wnioski na łączną kwotę ponad 62 mln zł. Dotychczas wojewoda rozpatrzył pozytywnie 46 wniosków, na podstawie których w najbliższych dniach umowy zostaną przekazane do podpisu kolejnym samorządom. Pozostałe wnioski złożone przez organizatorów wymagają kolejnych uzupełnień. Nabór uruchomiony został 4 listopada 2020 r.
W ubiegłym roku w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych przekazano dopłaty o łącznej wysokości 24,25 mln zł na uruchomienie połączeń lokalnych. Dofinansowanych zostało 440 linii komunikacyjnych.
Przypomnijmy, że Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Pozwala na dofinansowanie przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z mniejszych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.