Sporty motorowe nieodłącznie kojarzą się z paliwem, a paliwo z PKN ORLEN. Nic więc dziwnego, że płocki koncern został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Martini Racing. Znane logo ORLEN-u znajdzie się na bolidach i kombinezonach zawodników, którzy występują w tych prestiżowych i najbardziej popularnych wyścigach świata.
– Współpraca PKN ORLEN i Williams Martini Racing otwiera nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
– Warto pamiętać, że Grupa ORLEN ma dziś aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt – wyjaśnił Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Znany profil orła pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych, ale i na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników czy odzieży personelu zespołu.
– Cieszymy się, że mogliśmy związać się z firmą czującą ducha motorsportów, z którą mamy wiele wspólnego – powiedziała Claire Williams, Zastępca Szefa Zespołu Williams Martini Racing. – Williams Martini Racing to zaawansowane technologie, innowacje i przede wszystkim najwyższej klasy inżynieria. Wiemy, że dla PKN ORLEN te wartości są równie ważne, dlatego wspólnie będziemy walczyć o najwyższe cele – podsumowała Claire Williams.
O podpisanej umowie wypowiedział się również najbardziej znany kierowca rajdowy z naszego kraju.
– Współpraca między PKN ORLEN, a Williams Martini Racing to świetna wiadomość. Nie mogę doczekać się powrotu do F1, jestem dumny, że będę reprezentować Polskę na torach Formuły 1, jeżdżąc bolidem z logotypem naszego narodowego koncernu – powiedział Robert Kubica.
Przypomnijmy, że Robert Kubica to pierwszy w historii Polak startujący w Formule 1, w której zadebiutował podczas Grand Prix Węgier 2006. Stanął także na najwyższym stopniu podium podczas Grand Prix Kanady 2008. Laureat Trofeum Lorenzo Bandiniego za rok 2007, wybrany Najlepszym Sportowcem Polski 2008, założyciel zespołu kartingowego RK Kart Team. W latach 2013–2016 startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w debiutanckim sezonie, za kierownicą Citroena DS3 RRC, został mistrzem świata klasy WRC 2. Pierwsze kilometry Robert Kubica jako kierowca testowy zespołu F1 przejechał podczas testów na torze Catalunya w Barcelonie 25 stycznia 2006 roku. Wykonał 92 okrążenia, a jego najlepszym osiągniętym czasem była 1 minuta 18,017 s.
Williams Racing Prix Engineering Limited – koncentruje się na projektowaniu i rozwoju samochodów wyścigowych rywalizujących w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Od czasu powstania w 1977 roku, zdobył 16 tytułów mistrzowskich FIA Formuły 1, będąc jedną z wiodących na świecie ekip Formuły 1. Zespół dziewięć razy triumfował w klasyfikacji konstruktorów, we współpracy z Cosworth, Hondą i Renault. Siedmiokrotnie kierowcy Williamsa zdobywali tytuły indywidualne, byli to Alan Jones, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve. Williams Grand Prix Engineering Limited, jako Williams Advanced Engineering, nadal się rozwija, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie także w projektach spoza Formuły 1.
PKN ORLEN to największa firma w Europie Środkowo-Wschodniej, notowana w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci blisko 2800 nowoczesnych i stacji paliw w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł, PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już piąty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.