Jak informowaliśmy, władze Płocka chcą wystosować petycję w sprawie planowanej trasy obwodnicy kolejowej Płocka. PKP zapewnia, że przedstawiona propozycja nie jest ostateczną.
Przypomnijmy – w ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły konsultacje w sprawie przebiegu przyszłej obwodnicy kolejowej Płocka. Przedstawiono wówczas cztery propozycje towarowej obwodnicy kolejowej, która ma połączyć Kutno z PKN ORLEN.
Dwie z nich (na mapie niebieska i zielona) miałyby przebiegać po wschodniej stronie Płocka, w rejonie Kępy Ośnickiej oraz Borowiczek. Jedna miałaby przebiegać po zachodniej stronie miasta i w dużym stopniu poza granicami miasta (kolor czerwony). Kolejny wariant to trasa biegnąca przez Tokary, a następnie wzdłuż mostu Solidarności i dalej między Podolszycami a osiedlem Wyszogrodzka i Międzytorze do węzła kolejowego pod kombinatem. Byłaby najkrótszą trasą, ale przebiegałaby przez środek miasta (na mapie kolor pomarańczowy).
Miasto proponowało wariant czerwony, jednak pod koniec lutego do urzędu miasta wpłynęła informacja, że do dalszych prac został wybrany wariant V2 (pomarańczowy), który będzie wymuszał budowę nowego mostu kolejowego wzdłuż Mostu Solidarności i wprowadza linię kolejową w dużej mierze po śladzie obwodnicy.
Z tą propozycją władze miasta stanowczo się nie zgadzają, tłumacząc, że przeniesie to jedynie ruch z osiedla Wyszogrodzka, między Podolszyce a centrum miasta. Nie rozwiąże natomiast problemu, jakim dzisiaj jest transport materiałów niebezpiecznych przez centrum miasta. Postanowiono złożyć w tej sprawie petycję oraz interweniować u parlamentarzystów z okręgu płockiego.
Pociągi pojadą przez rondo dzwon? Płock protestuje – przygotowano petycję
W związku z protestem, jaki wystosowały władze miasta Płocka w sprawie projektu obwodnicy kolejowej Płocka, poprosiliśmy o wyjaśnienie Polskie Linie Kolejowe, czy zaproponowany projekt obwodnicy, przebiegający m.in. wzdłuż mostu Solidarności i dalej między Podolszycami a osiedlem Wyszogrodzka i Międzytorze do węzła kolejowego pod kombinatem, jest ostateczny oraz jakie są szanse, że zostanie wybrany i zrealizowany jednak inny wariant.
Jak przekazał nam Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., obecnie na zlecenie PKP opracowywana jest dokumentacja przedprojektowa „Modernizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc”.
– Wykonawca SW jest na etapie prac koncepcyjnych, dotyczących możliwych do wprowadzenia zmian, zapewniających wyprowadzenie z centrum miasta ruchu towarowego i oddzielenie przewozów pasażerskich od towarowych. Ostateczny wariant do dalszego opracowania projektu wybrany zostanie w drugiej połowie tego roku. Obecnie analizowane są złożone wnioski i uwagi – wyjaśnił Karol Jakubowski.
Dodał również, że zaprezentowane korytarze przebiegu linii kolejowych należy traktować jako punkt wyjścia do wypracowania optymalnego efektu, który będzie uzyskany dzięki przygotowanemu projektowi.
A komu miałyby przeszkadzać tory koło Leroya? Pracownikom? Dalej wzdłuż obwodnicy. Tam mają przeszkadzać kierowcom w ryczących samochodach? Przecież to najlepszy wariant z możliwych!
Mariowyrębkowski…………..Liczne autobusy z zaprzyjaźnionych fabryk wożą z sobą dziesiątki tysięcy kg akumulatorów bardzo toksycznych w utylizacji. Jedynie linia tramwajowa rozwiązuje komunikację w Płocku.
Oczywiście konkurs kolejowa przez miasto nie ma szans powstać.. to tylko gra partyjna..
..
Co do ruchu w mieście.. tramwaj jest póki co zbyteczny. Wystarczy w jego miejsce puścić zwykły autobus. Chodzi tylko o to żeby dość szybko pokonywał trasę od imielnicy do Maszewa. Najlepiej w miejscu zielonego pasa między jezdniami. Efekt będzie niemal taki sam jakby to był tramwaj a z dodatkowego prasa mogłyby korzystać taksówki czy auta elektryczne..
..
Co do usprawnienia ruchu w mieście to już podawałem propozycje i do gazet i na FB i do urzędu miasta.. ale nikt nie ma chęci po prostu. Na zieloną fale czekamy pod kilkunastu lat i ciągle coś nie wychodzi.. można to zrobić taniej i szybko tylko dobrej woli brak
Co ludzie z tym tramwajem. Nie dość, że skomplikowałoby to skrzyżowania to efekt byłby tylko dla linii, na której kursuje, autobusy są bardziej elastyczne. Nie zmniejszy to też ilość aut na drogach. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na dobudowanie paru dodatkowych połączeń, np. obwodnicy z podolszycami (od strony żyznej) i dalej do gulczewa/imielnicy, czy zjazd na grabówkę z mostu, lub połączenie podolszyc z wyszogrodzką przez most przy decatlonie. Kilka dodatkowych opcji i ludzie sami wybiorą optymalny przejazd, ruch się rozłoży na większy obszar.
Jak dłużej będzie rządził taki gospodarz to nam pas startowy pobudują na tumskiej a on się zorientuje jak pierwszy samolot będzie lądował…. Nie dziwne że nikt poważnie tego miasta nie traktuje ….
Obajtek na prezydenta Płocka !!! Będzie jeszcze więcej KORYT dla pisowych wieprzy. Cysterny pomkną Al. JACHOWICZA , a przez dymy z Orlenu widoczność spadnie do 10 m. Daniel O. na króla Polski !!!
i tak nas ukara pis że prezydent jest z po
Panie Wyrębkowski napisałem dużo .Cenzura nie puściła. Nie ma pan racji. Tramwaje są ratunkiem Płocka. Znikam.
Miasto powinno być bezpieczne. Produkty naftowe koleją poniżej miasta. Kolej przez środek miasta to echo Rosjan i traktowanie nas jako ruskie mięso i widać tkwi głęboko rdzeniu komunizmu zamordyzmu. Natychmiast powrócić do Budowy LINII Tramwajowej.
TRAMWAJ, TROLEJBUS, … i coś podobnego, to nie dla Płocka !!!
Płock ze względu na WIELKIE zagrożenia od zdarzeń związanych tu z lokalizacją zakładów Orlenu powinien rozwijać system dróg aby móc w dowolnym kierunku przeprowadzać ewakuacje lub z dowolnego kierunku przyjmować pomoc w ramach akcji ratowniczych!
Dokładnie ! Każdy będzie się dziwił jak się stanie tragedia , dlaczego nic nie było w tym temacie robione.
Potrwa to jeszcze i wody w Wiśle upłynie zanim położą nowe tory
A ja protestuję przeciwko takiemu funkcjonowaniu „władz Płocka”, które przez ponad 30 lat nie zdiagnozowały problemów oraz uwarunkowań funkcjonowania Płocka i przez ten okres nie potrafiły i nie potrafią stworzyć perspektywicznej wizji funkcjonowania i ukształtowania Płocka!
Miasto nie może być kształtowane z autonomicznych wycinkowych pomysłów, które nie tworzą harmonijnie zaplanowanej całośći z poszanowaniem zasad ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju!
Co z tego Płocka ma powstać gdy złożymy go z ponad 50 Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego, ponad 130 przedsięwzięć wpisanych do wieloletniej prognozy finansowej, lawiny interpelacji z „pomysłami” naszych radnych i corocznie składanych kilkudziesięciu „pomysłów” mieszkańców w ramach Budżetu Obywatelskiego ??? Chaos! Chaos !!!
W chaosie decyzyjnym powstaje WIELKI CHAOS PRZESTRZENNY, który wyniszcza potencjał rozwojowy Płocka! … DRAMAT MIASTA !!!!
Miasto kończy się przy Zakładzie Energetycznym, dalej to tereny wiejskie, więc tory kolejowe mogą tam być.
najpierw cytat – „Wykonawca SW jest na etapie prac koncepcyjnych, dotyczących możliwych do wprowadzenia zmian, zapewniających wyprowadzenie z centrum miasta ruchu towarowego i oddzielenie przewozów pasażerskich od towarowych”.
Teraz pytanie – To w Płocku jest tak duży ruch osobowy, że trzeba go oddzielać od towarowego???
„To w Płocku jest tak duży ruch osobowy”, Chyba nie rozumiesz po co to wszystko. Ta linia ma być docelowo połączona z wybrzeżem.
I po co te nerwy. 50 lat minie i nikt żadnych torów nie polozy. Jeśli kawałek drogi buduje się 20 lat to szlak klejowy 2x dłużej. To tylko POlandia.
Niech napiszą prawdę kto działki wykupił po zachodniej stronie miasta i dlaczego zdecydowano się na trasę po obwodnicy
kto kupił działki, jak wiesz to powiedz aby uświadomić społeczeństwo….
Kolejny sukces PO-PSL.
to pewnie pis te beczki puści po starówce przez tumską