- To wtedy wykonano wstępne prace terenowe w okolicach Jaktorowa, a w 2012 r. w rejonie Warszawy oddano do użytku wiadukt autostrady A2 nad planowaną linią. To właśnie ten przepust pod A2 wykorzystamy niebawem do przeprowadzenia Kolei Dużych Prędkości - wyjaśnia spółka.W tej chwili trwają analizy dla pięciu wariantów tego odcinka. Celem STEŚ jest opracowanie rekomendowanego przebiegu dla linii kolejowej CPK. Spotkania z mieszkańcami każdej z gmin, przez których teren przechodzą warianty kolejowe CPK, ruszyły 3 października i potrwają do 24 listopada. Ich szczegółowy wykaz wraz z datami, godzinami i miejscami konsultacji można znaleźć na stronie internetowej CPK w zakładce "Dla Mieszkańców".
- Mają one na celu prezentację proponowanych rozwiązań planowanej linii kolejowej, udzielenie odpowiedzi na pytania mieszkańców, a także uzyskanie w postaci ankiet ocen, uwag i propozycji zmian - informuje spółka.Każdy z wariantów zakłada obsługę Włocławka i Płocka:
- Jej uzyskanie to ważny etap poprzedzający kolejne kroki inwestycyjne: wnioski o decyzję lokalizacyjną i o pozwolenie na budowę, a potem właściwą realizację - zaznacza spółka.Zgodnie z harmonogramem rozpoczęcie prac budowlanych na linii CPK - Płock - Włocławek nastąpi w III kwartale 2028 roku. Inwestycja ma być zakończona do końca 2032 roku. Wykonawcą studium jest konsorcjum firm: IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo (lider), BBF i Arcadis. Prace studialne realizowane są od końca 2021 roku. W I kwartale 2022 roku odbyły się wstępne konsultacje samorządowe obejmujące omówienie 9 przygotowawczych wariantów przebiegu planowanych linii kolejowych. W lutym i marcu odbyło się 25 spotkań w każdej gminie, przez którą przechodzi projektowana linia kolejowa. Debaty odbyły się w miejscowościach:
- Dzięki spotkaniom konsultacyjnym i analizie wielokryterialnej zmniejszyliśmy liczbę wariantów z dziewięciu do pięciu i opracowaliśmy korekty oraz szczegółowe rozwiązania techniczne, na przykład lokalizacje skrzyżowań bezkolizyjnych. Spotkania konsultacyjne mają na celu uzyskanie wiedzy na temat koniecznych korekt wariantów. Wnioski zostaną uwzględnione wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe od strony technicznej, ekonomicznej, społecznej i środowiskowej - relacjonuje spółka.Centralny Port Komunikacyjny zaznacza, że konsultacje w ramach STEŚ, czyli spotkania z samorządowcami i mieszkańcami, nie są wymagane prawem i wynikają z przejrzystości procedury inwestycyjnej oraz z chęci podzielenia się z mieszkańcami wiedzą o projekcie już na wstępnym etapie przygotowań. Dopiero na etapie procedury uzyskiwania decyzji środowiskowej w RDOŚ ten podmiot udostępni zainteresowanym dokumentację do wglądu i składania uwag. Z Płocka do Warszawy pociągiem w około 50 minut Docelowo kolejowa "szprycha" CPK nr 1 zapewni skrócenie czasów przejazdu. Z Płocka do Warszawy Centralnej przejedziemy pociągiem w około 50 min (dziś taka podróż trwa około 2 godz. 30 min). Pociągi kategorii Regio Express, które również będą jeździły tą linią, umożliwią także atrakcyjne przejazdy w krótszych relacjach, korzystnych w przypadku codziennych dojazdów do pracy. Początkowo, na głównym ciągu planowanej linii kolejowej pociągi pasażerskie poruszać się będą z prędkością do 250 km/h (lekkie pociągi towarowe: do 120 km/h). Docelowa prędkość, jaką w przyszłości będą mogły osiągnąć najszybsze pociągi, to 350 km/h. Dzięki inwestycji na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych.
- Liczne powiązania z istniejącą siecią kolejową otworzą szanse dla przedsiębiorców na korzystanie z transportu kolejowego. W pobliżu Płocka planowany jest terminal intermodalny, którego ostateczna lokalizacja nie jest jeszcze potwierdzona. W toku studium rozmawiamy też z przedsiębiorcami na temat możliwości wykorzystania nowej infrastruktury na potrzeby transportu towarów - odnotowuje spółka.Program kolejowy CPK Spółka CPK przygotowuje budowę 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych, prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i Portu Solidarność. W sumie jest to 30 zadań inwestycyjnych i prawie 2.000 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 r. W tej chwili CPK opracowuje 10 studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) w różnych częściach Polski. Dotyczą one kolejowych odcinków:
- Wczoraj w Sejmie RP razem z Wicemarszałkiem Sejmu RP Piotrem Zgorzelskim mówiliśmy stanowcze NIE, w imieniu mieszkańców nie tylko powiatu płockiego, ale także krasnostawskiego. Byli z nami rolnicy przedsiębiorcy, którzy boją się utraty miejsc pracy, które budowali latami, często przez wiele pokoleń. Jednym głosem mówimy stanowcze NIE, dla gospodarowania przez Rząd mieniem Polaków - zaznacza Sylwester Ziemkiewicz.
Misiek23:00, 21.10.2022
PSLaki sieją zamęt, a sami lokalnie robią kolesiowską rozpierduchę
Ýxz06:48, 22.10.2022
Dobra. Ziemek niech ma swoje 5 minut. Pokrzyczy poskacze a potem potulnie uwali się na p....de.
Cpk to jest duża szansa dla Płocka!
13:44, 22.10.2022
Robić ja najszybciej CPK może Płock nie będzie wreszcie wykluczony komunikacyjnie i przestrzenie być wiocha:)
Anom01:11, 23.10.2022
Tras kolejowa przez Płock kryje w sobie pozytywne strony jak i negatywne . Najbardziej zastanawiający temat to miejsce , plan przebiegu prac budowlanych tej infrastruktury . Skoro szlaki kolejowe mają wieść przez grunty rolne , tereny zamieszkane , to powinni to przemyśleć i jeśli jest możliwość to ominąć tereny zamieszkane tzn ( nowe domy itp) jeśli nie ma takiej opcji to wykupić ale za dobre pieniądze . Jeśli zaś będą proponować marne stawki bo i tak "mogą " dać co chcą albo ze średniej stawki i budować trasę kolejowa to ludzie nie powinni sobie na to pozwolić . Skoro w naszym państwie istnieje konstytucja , demokracja to wbrew pozorom wydaje się że każdy ma do powiedzenia co myśli oraz ceni to co jego . Państwo to my ludzie nie rząd składający się z " przedstawicieli " .
Prawda20:49, 23.10.2022
Psl dawno powinien zniknąć ze sceny politycznej..
aaaa09:44, 26.10.2022
gdyby faktycznie można byłoby dojechać do stolicy w mniej niż godzinę z pobliskiej stacji to można by pracować w wawie i mieszkać w płocku, daje to duże możliwości.
Interes publiczny.13:10, 26.10.2022
O ile pamiętam, to tym tematem zainteresowany był Struzik(co prawda chodziło o połączenie kolejowe z Modlinem ) , czyż by Zgorzel z Ziemkiewiczem zapomnieli. Szkoda, że nie zaprosili do Sejmu p. Marszałka. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/struzik-walczymy-o-polaczenie-kolejowe-z-modlinem-ten-port-ma-potencjal-486.html
Googels17:50, 27.10.2022
Wyraźnie widać, że cokolwiek dobrego by nie wymyślił w inwestycjach rozwojowych w Polsce, to zaraz pojawia się dość duża grupa ludzi i organizacji w Polsce i zagranicą, którzy głośno krzyczą i protestują przeciwko tym inwestycjom. I jak nie dziwi mnie, że protestują zagranicą, bo z oczywistych i konkurencyjnych względów nie jest w ich interesie rozwój Polski, to bardzo dziwią mnie protesty w Polsce. Wygląda to trochę tak, jakby ci protestujący w Polsce zatrzymali się w rozwoju umysłowym i oprócz swojego umysły, chcieli też zatrzymać rozwój techniczno-technologiczny i infrastrukturalny Polski. Zaraz wymyślają, że trzeba natychmiast wstrzymać te inwestycje, bo przecież lepiej będzie przeznaczyć te pieniądze na remont ulic i chodników albo, że ucierpią jakieś tam żabki, chrząszcze, rybki, itp. Biegną z tym do UE, która z oczywistych względów, wydaje niekorzystne decyzje dla tych inwestycji i - tak jak napisałem - nie dziwi mnie to, ponieważ niektórym krajom UE, nie jest w interesie rozwój Polski. I tak koło się zamyka.
Miki20:53, 27.10.2022
Dobrze, że linia nie przechodzi przez twoje podwórko... Inaczej byś pisał...
MM11:14, 28.10.2022
Ciekawe, czy byłbyś taki mądry gdybyś miał opuścić swój nowy dom bo ktoś wymyślił, że właśnie tam będą biegły tory kolejowe. Nie sądzę....
Ploczczanin21:07, 20.11.2022
Peeselowcy i peeowcy i cała sielanka z SLD …weźcie się w końcu do uczciwej roboty a nie lokujecie posadki w spółkach tramwajowi autobusowych w innych miastach …hańba i wstyd ..a nieróbstwo i kolesiostwo na porządku dziennym…
obserwator20:03, 05.01.2023
Jak nie tak, to powiedzta "chłopy" jak? Gadać bzdury każdy może! Proszę o propozycje lepszych rozwiązań!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@petronews.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Wyszedł z więzienia. Zaczął kraść i podpalać
Szkoda naszych podatków, szkoda że Braun nie wszedł do II tury
Jeszcze śpiom polacy
17:18, 2025-05-19
Wybory - jak głosowano w regionie płockim?
Głosy oddane na Brauna i Menzena to żenada
69+
13:52, 2025-05-19
Wybory - jak głosowano w regionie płockim?
WNIOSEK - ROZBIORY BLISKO
ZIGI
13:36, 2025-05-19
Wybory - jak głosowano w regionie płockim?
Powiat wstydu👎
J60
13:17, 2025-05-19
0 0
Bardzo dobry komentarz :-)