REKLAMA

Prezydent Płocka pisze do premiera. Chce m.in. szerszej drogi

REKLAMA

W czwartek prezydent Andrzej Nowakowski przedstawił wątpliwości w kwestii sposobu realizacji przebudowy ul. Wyszogrodzkiej. Władze miasta chcą większej inwestycji, niż planuje to GDDKiA.

14 stycznia, podczas spotkania z mediami, prezydent Andrzej Nowakowski wraz z wiceprezydentem Jackiem Terebusem wyrazili swoje obawy w kwestii przebudowy ul. Wyszogrodzkiej. Zdaniem władz miasta projekt, który planuje realizować Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie spełnia potrzeb Płocka.

Prezydent Andrzej Nowakowski skierował list do premiera Mateusza Morawieckiego z apelem o rozwiązanie problemów komunikacyjnych Płocka, nawiązując także do planów powstania drogi ekspresowej S10.

– Oczekuję, iż włączenie Płocka w komunikacyjny szkielet drogowy Polski, poprzez budowę drogi S10 w obowiązującym przebiegu, odbędzie się w bezpośrednim sąsiedztwie miasta. Wstępne, określone w Studium Korytarzowym potencjalne przebiegi, wskazują na lokalizację trasy po północnej stronie miasta. Zasadne jest zatem, uwzględniając usytuowanie zakładu PKN ORLEN wraz z otoczeniem, budowanie powyższej drogi w możliwie najbliższym mu miejscu dla sprawnego wyprowadzeniu transportu, w tym transportu materiałów niebezpiecznych, w system dróg ruchu bezkolizyjnego – napisał prezydent Andrzej Nowakowski w liście do premiera.

Poza sprawą drogi krajowej S10, prezydent w liście poruszył również kwestię przebudowy ul. Wyszogrodzkiej. Zdaniem władz Płocka, prace przy inwestycji są pozorne, a sam projekt nie spełnia potrzeb miasta.

– Porozumienie zakłada realizację inwestycji w latach 2018-2022, tymczasem na początku 2021 roku trwają dopiero prace nad Opisem Przedmiotu Zamówienia dla zadania, będącego tylko częścią przedsięwzięcia. Opracowania mają wyłącznie charakter koncepcyjny i określają wytyczne dla projektu budowlanego. Dla pozostałego zakresu inwestycji, mimo wysokiego stopnia zaangażowania prac (w tym m.in. posiadania przez inwestora przekazanej przez Miasto dokumentacji projektowej dla odcinka ulicy Wyszogrodzkiej) wszelkie czynności wydają się mieć charakter pozornych działań, nieprzybliżających nas do budowy drogi wylotowej z miasta o standardzie zapewniającym płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego – argumentuje prezydent.

W piśmie do premiera prezydent Andrzej Nowakowski zwraca uwagę, że na wymienionym odcinku ul. Wyszogrodzkiej ruch wzrósł od 2012 roku o 40 proc. i sięgnął 17 tysięcy pojazdów na dobę. Dane na ten temat ma posiadać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Miasto odrzuca propozycję, aby inwestycja objęła utrzymanie dotychczasowego układu trasy, przebudowanie skrzyżowań oraz stworzenie lewo i prawoskrętów. To jednak opóźnia prace nad Opisem Przedmiotu Zamówienia, o którym wspominał w swoim liście prezydent Andrzej Nowakowski. Zdaniem władz Płocka, droga powinna powstać zgodnie z koncepcjami zawartymi w planie zagospodarowania miejscowego w formie 2+2.



Remont wylotówki w stronę Warszawy – co z odcinkiem miejskim?

Przypomnijmy, że GDDKiA planuje ogłoszenie przetargu na rozbudowę DK62 Płock – Wyszogród na listopad 2021 roku. Aktualnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szacuje, że przebudowaną trasą będzie można pojechać w drugiej połowie 2024 roku.

– Na odcinku od alei Armii Krajowej do ul. Harcerskiej wykonywane są uzupełniające badania podłoża gruntowego, których wyniki zostaną dołączone do materiałów przetargowych w trybie „projektuj i buduj”. Natomiast na odcinku ul. Harcerskiej do granic Płocka trwają uzgodnienia z Miastem Płock, dotyczące Opisu Przedmiotu Zamówienia i przekroju drogi – przekazała nam Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Przypomnijmy, że w przypadku obwodnicy Płocka, prezydent Nowakowski argumentował, że budowa po jednym pasie w obie strony jest wystarczająca, a dodatkowe pasy zostaną wybudowane zależnie od potrzeb. Ruch na DK 62 nie jest większy, mimo tego władze miasta opóźniają prace koncepcyjne, upierając się przy konieczności budowy w formacie 2+2.

Podkreślmy, że w nowoczesnych koncepcjach transportowych odchodzi się od transportu autami osobowymi i kołowego tranzytu towarów. Obecnie uznawane jest, że powinno się dążyć do wykorzystania bardziej bezpiecznych i ekologicznych rozwiązań, z wykorzystaniem kolei oraz żeglugi śródlądowej. Takie stanowisko można znaleźć w dokumentach opracowywanych między innymi przez Unię Europejską.

Dodatkowo miasto obstaje przy znacznie droższym rozwiązaniu, którego koszty musiałoby ponieść – GDDKiA prowadzi prace, ale to miasto ponosi koszty inwestycji na odcinku w granicach Płocka. W sytuacji, gdy budżet Płocka ma być obciążony takimi ogromnymi inwestycjami, jak budowa stadionu i filharmonii, a wiele innych ważnych dla płocczan inwestycji stoi pod znakiem zapytania w związku z potrzebą znalezienia na nie środków, może warto jednak przemyśleć, czy jest sens opóźniania tak ważnej dla miasta inwestycji.

fot. Wiktor Pleczyński

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 38

  1. Fajnie jest says:

    Będzie rządził pis to będzie po 5 pasów w każdą stronę i jeszcze przekop Wisły i centralny port na Wiśle. Takich mamy fachowców w pisie. Zobaczcie co Orlen i obajtek zrobił dla Płocka. Zwiększył emisję smrodu. Żeby ludziom żyło się lepiej i dostatniej.

  2. Michal says:

    Chyba te tępe zlozziejskie wory takie pomysły donoszą, pffffUuu ale wzięły sfynie nieroby

  3. Lysy says:

    A łitam za wunska, może wystarczy ju foliu wymoscic …i będzie dobra

  4. eh andrzej says:

    ta obwodnica to kest smiechu warte! jedzie jeden 30 km/h i sie ciaaaaagnie korek za nim… ale obok wybudowano rowy na kilkadziesiat metrow odwodnienia jak na autostradzie ale zapomniano o drugim pasie XD

  5. Wazne says:

    Wyszogrodza 2+2, trasa S10, obwodnica dwupasmowa to najważniejsze inwestycje dla Płocka. Jeżeli to nie powstanie, miasto stanie sie jeszcze większą prowincją bez perspektyw rozwoju. Ludzie będą stąd wyjeżdżać. W tej sprawie wszyscy powinni mówić jednym głosem dla ludzi dla Płocka. I tego od Was oczekujemy szanowni prezydenci, radni, posłowie: PO, PiS, PSL itd. Do roboty!

    • To jest kółko zmknięte : trasy prowadzi się tam gdzie są fabryki, miejsca pracy says:

      bo pracujący w nich ludzie oraz przepływ towarów muszą się jakoś przemieszczać, z kolei miejsca pracy powstaja tam, gdzie są dobre uczelnie, wykwalifikowana siła robocza.
      A tymczasem u nas nie ma ani wartościowych uczelni, kadry naukowej ani zakładów ( bo Orlen i CNH to jednak troche chyba za mało na 120 tys. miasto), wartościowi ludzie po maturze wyjeżdżaja stąd i nie wracają

    • Andzejowi says:

      Nie zależy na miszkancach Plocka ci zrobił z mieszkańcami z ul Żyznej są bez aktów notarialnych endriu kiedy będzie ponowny odbiór bloków na ul.Żyznej razem z kolegą powiatowym inspektorem budowlonym nic nie robią żeby pomóc mieszkańcom. Tak się rządzi w mieście komuny PO PSL SLD.

  6. Lysy says:

    Nie wiem tego nie wiem po co łysemu grzebień…

  7. beffet says:

    Końcówka artykułu brzmi jakby pisana pod dyktando GDDKiA. Jeszcze o… żegludze… :D poważnie? Co to ma znaczyć, że Płock niech dalej pozostanie najbardziej zacofaną drogowo mieściną powyżej 50tyś mieszkańców w Polsce, bo… ma Wisłę obok? Wisłę po której praktycznie nie idzie pływać, która jest mocno niedoinwestowana, którą latem można przejść w poprzek? Ludzie mają przerzucić się na motorówki? Co to jest za logika?

    Nie będę wyrokował ile pasów powinna mieć Wyszogrodzka w rejonie imielnicy. Nie ulega za to wątpliwości, że po Płocku jeździe się TRAGICZNIE w porównaniu do wielu innych miast o podobnej wielkości (np Koszalin, Słupsk) nawet mniejszych (Nowy Sącz, Ciechanów itp). U nas droga 2×2 jest uznawana za jakąś fanaberię, dlatego jazda po Płocku jest wyjątkowo irytująca. W takim Słupsku od razu po 2 pasy i później nie wleką się za koparką przez całe miasto. Osobiście każdy dodatkowy kawałek asfaltu przyjmę z ulgą.

    • Wąskie ulice says:

      Tak to prawda, że w podobnych miastach jak Płock jest wiecej 2×2 np. Kalisz, Konin, Piła czy nawet Włocławek. Władze miasta przez lata nie nie budowy szerszych ulic. obwodnica, wyszogrodzka, czy kilinskiego powinny być dwu pasmowe bez dwóch zdań.

    • Malik says:

      10 lat temu, za poprzedniego prezydenta mieliśmy 4x mniejszy budżet. A mimo to zbudowano most i szeroką trase i 3 pasmową wyszogrodzką.
      Wystarczy nie kraść.

      • Anonim says:

        Ale sie uśmiałem. Kto kradnie to kradnie.

      • prezydent rezydent says:

        wiedzialem ze to jest tylko kwestia czasu jak ktos wspomni o Prezydencie Milewskim. ile on zrobil to jest sztos! oprocze tych ww. przebudowa calej tumskiej, hala nowa,molo, 3 galerie, o remontach biezacych i ulicach nie wspomne- zreszta m9zna sprawdzic jak wygladalo bezrobocie wtedy…

      • Jesteście idiotami czy rodziną Milesia? says:

        Upadek Tumskiej od czasów „remontu”, molo wzdłuż rzeki słynne na cały kraj , w dodatku spartolone, amfiteatr przykryty szmatą , w którym nic się nie dzieje, planowanie dziwoląga trolejbuso-tramwaju, żadnej nowej inwestycji tworzącej miejsca pracy, żadnej znaczącej inwestycji w infrastrukturę transportową… Możnaby dłuo wyliczać.
        Absolutnie nie jestem zwolennikiem polonisty Nowaka, ale jeszcze troche Mileś by porządził a wogóle nie byłoby co ratować…

  8. Wyszogrodzka says:

    Panie Prezydencie i Panie Terebus to głównie Wy jestescie odpowiedzialni za inwestycje drogowe w Płocku. Przez te wszystkie lata przyjeliscie koncepcję zwezania dróg i utrudniania ruchu, budując szerokie chodniki i ścieżki rowerowe. Wydaliscie na to miliony, zbudowaliscie jednopasmową, powiatową obwodnicę, mając przestrzeń do 2 pasów, mnóstwo rondek, a teraz wystepujecie do rządu PIS o poszerzenie Wyszogrodzkiej? Jesteście zwyklymi politykami nie gospodarzami miasta, nic więcej. Krytykujecie ich na każdym kroku, wyśmiewacie a teraz co? Było prosić o szerokie drogi do i z Płocka jak rządziło PO i Tusk. Nikt się nie zdziwi jak odrzuca wasze prośby.

    • twój ból says:

      Przyganiał kocioł garnkowi… Śmiesznie brzmią te zarzuty pod adresem władz miasta (słuszne, czy nie), jeśli spojrzy się na wydźwięk Twojego wpisu – niech i mazowiecki odddział GDDKiA ma jeszcze głębiej Płock, byle tylko politykom akurat z Twojej ukochanej partii włos z głowy nie spadł. Dopóki do władzy nie wróci nieśmiertelny (przynajmniej w takich komentarzach) Tusk, to i nawet 5mln wydanych na drogi w okolicach miasta nie ośmielisz się domagać. Pfff…

      • Jeden pas says:

        Ale fakt, ze Andrzej u swoich dla Plocka nic nie załatwił to teraz tym bardziej nie będą go sluchac. Jest słaby, a opozycja w Płocku tym bardziej.

  9. Nikt ważny says:

    Zobaczcie na starym rynku Ile jest kamienic – ruin
    Przejdźcie się od Starego Rynku do Jachowicza, Zobaczcie ,domy wyglądają jak po II wojnie światowej rudery. Płock to jedno z najbardziej obrzydliwych miast jakiej kiedykolwiek widziałem ale jeśli się wybiera takiego włodarza to tak się ma.
    Nie mówiąc o nędznych zarobkach w Urzędzie Miasta i spółkach. Pracując kilkanaście lat są na poziomie najniższej krajowej… dno!

  10. Yyyyyyyy says:

    Jak zwykle PiS tylko ujada i wszystko co ktoś powie jest źle. PiS może mówić pisać itd na wszystkich ale na PiS nie wolno. Co człowiek by zorb8l źle. PiS zrobiłby najlepiej itd. Także Pinokio niech pokaże na co go stać. Ciekawe co byborlenik i inne spółki skarbu państwa i sam PiS zrobiłby dla Płocka gdyby miastem rządził jeden z ich marionetek. Pewnie nic wiecek

  11. Wodniak says:

    Ty PO kundlu, kiedy wybudujesz ul Wodną?Budujesz przed każdymi wyborami. Jesteś kanalia jak całe P O.

  12. Snow says:

    Marzyciel większy od marzyciela. Prezydent i Z-ca jaka fachura. Żaden nie ma pojęcia o drogach a tym bardziej inwestycjach. Chyba że na kredyt. Ale to każdy potrafi robić za kredyty. List do Premiera ciekawe czy w takim samym tonie jak do Obajtka? Chca inwestować a zrobili dwa lodowiska które nie działają bo są obostrzenia i tylko stoją. To jest przedsiębiorczość. Gratulacje. A w innych sektorach budżetu ucinaja.

  13. Jaca says:

    Ruch na DK 62 nie jest większy, mimo tego władze miasta opóźniają prace koncepcyjne, upierając się przy konieczności budowy w formacie 2+2.

    Kto takie bzdury pisze ? Wystarczy zobaczyć jakie korki są w godzinach szczytu ! Przez lewoskręt na Gulczewo i światła na Harcerskiej jest korek aż do Obi, a z drugiej strony nawet do Ponzio !

    Każde duże miasto ma dobre tzw. wylotówki z miast…czy naprawdę – nie daj Boże – musi dojść do tragedii byśmy wszyscy zrozumieli, ze ta główna droga do Wawy jako 2+2 jest nam NIEZBĘDNA !?!?!?!?!?

    • Też anonim says:

      Jakiej tragedii? Jakie korki? Zwiększony troszkę ruch to oznacza od razu korki? Większych bzdur dawno nie czytałem. Stop bzdurom!!!

      • Anugal says:

        Jakiej tragiedii? Na tym odcinku DK62 notorycznie dochodzi do wypadków, więc są tragedie? Jakie korki? W piątek wieczór wjazd od Słupna do Płocka to istna gehenna w inne dni tygodnia nie jest dużo lepiej. Wyjazd z miasta wcale nie jest lepszy. Jak Pan uważa, że jest to droga bezpieczna i wystarczająca dla rosnących potrzeb miasta to zapraszam ok godz 16 do przejechania odcinka Armii Krajowej – Parcele (jak Pan lubi adrenalinę to najlepiej rowerem)

      • Jaca says:

        Anugal dzięki za wsparcie !

        Jak widać „Też anonim” zatrzymał się w czasie i pewnie mieszka na Gulczewie, stąd ten lewoskręt jest mu na rękę pewnie :)

        A swoją drogą…pandemia pandemią (kiedyś minie) więc zapraszam pana „Też anonima” do wjazdu do miasta w poniedziałkowy szczyt (okolice 7.30 – 8.00) jak również popołudniowy wyjazd z miasta w kierunku Wawy (ok. 14-17).

        Wtedy zrozumie Pan o czym mówimy…

      • Też anonim says:

        Panowie „Korki” – jedźcie do większego pierwszego dowolnego miasta to zobaczycie, co to są korki, bo wygląda na to, że pojęcia Wam się pomyliły.

      • Jaca says:

        Panie „Też anonim” skoro nie trafiają argumenty wystarczy spróbować przejechać się rowerem na tej trasie…dla przypomnienia obowiązuje tam 60km/h aż do Słupna !

        Przypominam ze mówimy o GŁÓWNEJ drodze w kierunku stolicy z miasta – bądź co bądź – ponad stutysięcznego, gdzie swoją SIEDZIBE i główną rafinerię ma NAJWIĘKSZA od dawna firma w Polsce !!!!!!

        Jeśli zna Pan drugie takie miasto z taką wylotówką na Warszawę to chętnie przeczytam merytorycznego komentarza…

        Tyle w temacie
        Tyle w temacie

  14. Seamoon says:

    Ciekawe ile dróg można by wybudować zamiast stadionu DJ-a garstki kibiców drużyny która nie odnosi zadnych sukcesow….

  15. gość says:

    Widać i czuć, że to Polonista !
    On tylko,pisze i z tego pisania nic nie wynika…
    Pisał, do ” Dopinacza” czyt.Wojta z Pcimia, teraz pisze do Pinokia.
    Jakie ,są efekty…?

  16. Łysy says:

    W telewizji maju wam pokazać szerszu droge :)

  17. Ja says:

    Ten kto pisze że 2+2 jest niepotrzebne na Wyszogrodzkiej to nie ma prawa jazdy o nigdy nie był w Słupnie. :)

  18. Michal says:

    Panie Nowakowski proszę sobie filmik obejrzeć proponuję ring antwerpii chyba jest wystarczająco szeroki :)

  19. Michal says:

    https://youtu.be/iAzt8zFNHso
    Bardzo proszę czy jest wystarczająco szeroka czy poszukać szerszej panie Nowakowski

  20. Mateusz says:

    Przeczytałem. Pierdołami się nie zajmuję

  21. Michal says:

    Tak jest ile razy bym w Płocku nie był to się zmieścić nie mogę, wszystkie drogi w Płocku są dla mnie za wunskie Ja to to muszę po szerokich jeździć

  22. Jacek says:

    I ten zakompleksiony człowiek zarządza miastem…… . Co on jest w stanie załatwić za plecami partyjnego fartucha? Nic ! Bądź gospodarzem a nie aparatczykiem !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU