Zamknij

Podwyżki za śmieci stały się faktem. Rada Miasta Płocka podjęła decyzję

22:03, 28.11.2019 Agnieszka Stachurska Aktualizacja: 10:28, 29.11.2019
Skomentuj

Płoccy radni podjęli podczas listopadowej sesji rady miasta decyzję o wprowadzeniu od stycznia podwyżek za odbiór odpadów komunalnych. Poważne zmiany dotkną również przedsiębiorców, którzy będą musieli samodzielnie podpisać umowę z firmą wywożącą odpady i wypełniać odpowiednią dokumentację.
Głosami 13 za i 9 przeciw oraz 2 wstrzymujących się i jednej nieobecnej (w sesji nie wzięła udziału radna Wioletta Kulpa, która - jak się dowiedzieliśmy - jest chora), Rada Miasta Płocka przyjęła szereg uchwał, które wprowadzają poważne zmiany w systemie gospodarowania odpadami. Już od 1 stycznia 2020 roku zapłacimy 26 zł od osoby za śmieci segregowane. W okresie od stycznia do czerwca będzie obowiązywał okres przejściowy - w tym czasie mieszkaniec będzie mógł jeszcze wybrać opcję "nie segreguję odpadów", co będzie związane z wyższą stawką opłaty. Od 1 lipca 2020 w ogóle nie będzie możliwości wyrzucania śmieci niesegregowanych - obowiązkowa będzie selektywna zbiórka odpadów. Jeśli ktoś się nie zastosuje - zapłaci karę, która wyniesie 52 zł od osoby.
Zgodnie z ustawą jednak, władze miasta będą mogły w przyszłości podnieść tę karę nawet do czterokrotności kwoty podstawowej, czyli 104 zł od osoby. Ustawodawca dopuszcza bowiem możliwość ustalenia kary na poziomie dwu-, trzy- lub czterokrotności kwoty podstawowej i, jak na razie, płocki urząd zastosuje tę pierwszą, najniższą stawkę.
Nie kończy się jednak na podwyżkach. Dodatkowo, właściciele nieruchomości muszą na własny koszt zapewnić pojemnik na odpady zmieszane (pojemnik na odpady 240 l to koszt około 150 zł, a o pojemności 1100 l - od 700 zł w górę), a także kolorowe worki do selektywnej zbiórki odpadów (żółte, zielone, niebieskie i brązowe). Zacznie też obowiązywać limit bezpłatnego odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych (w ramach opłaty będzie przysługiwał jeden tzw. big-bag na rok na lokal mieszkalny lub domek jednorodzinny) oraz opon. Przypomnijmy, że segregowanie odpadów obejmuje:
  • szkło (worki i pojemniki w kolorze zielonym)
  • metale, tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe (worki i pojemniki w kolorze żółtym)
  • papier (worki i pojemniki w kolorze niebieskim)
  • bioodpady (worki i pojemniki w kolorze brązowym).
Pozostałe odpady zaliczamy jako zmieszane i wrzucamy do pojemnika przeznaczonego na tego typu śmieci lub do worków, najlepiej w kolorze czarnym (żeby odróżniały się od selektywnych). Podjęte 28 listopada uchwały ustalają też częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, które mogą być zabierane raz na dwa tygodnie, oraz niebezpiecznych - zabierane będą raz w miesiącu. Zmiany wymuszają na gminie obowiązek selektywnej zbiórki odpadów - już w przyszłym roku odzyskiwanie odpadów typu szkło, metal, papier czy plastik ma być na poziomie 50 procent. W przeciwnym przypadku gmina zapłaci wysokie kary, około 2-3,5 mln zł. Zupełnie z systemu miejskiego zostaną wyłączone nieruchomości niezamieszkałe, a więc m.in. siedziby firm - na tych terenach obowiązkowa będzie indywidualna umowa z firmą zajmującą się odbiorem odpadów. http://petronews.pl/propozycja-wladz-plocka-ponad-trzykrotnie-wieksza-oplata-za-smieci/

(Agnieszka Stachurska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

ZdruzgotanyZdruzgotany

0 0

Człowiek zarabia nie całe tysiąc złotych miesięcznie w moim przypadku jak tu żyć w tym głupim kraju zarobić ci uczciwie nie dadzą tylko gnoja jak mogą. 22:23, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Czy Polska to jeszcze moja ojczyzna? 22:38, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

0 0

niech teraz wyprodukują worki w różnych kolorach, dadzą mi pojemniki i dodatkowe pomieszczenie w kawalerce, żeby było gdzie stawiać te pojemniki. dlaczego kosztów utylizacji nie ponoszą np. "producenci" wody mineralnej, którzy nie mogą zrobić kaucji na szklane butelki? czemu znów ja mam płacić za śmieci, którymi jestem bombardowany - czekoladki są w plastikowej wytłaczance, opakowane w papier pokryty plastikiem, a to jeszcze ofoliowane. i to ja produkuję śmieci?! 22:59, 28.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie kupuję wody w buNie kupuję wody w bu

0 0

To głównie wina producentów, ale po części i tych, którzy to kupują. Jest popyt, jest podaż.
W różnych krajach świata ludzie decydują się na różne rozwiązania. Polsce daleko jeszcze do sensownych rozwiązań w tej sprawie. 19:38, 15.12.2019


XX

0 0

No szkoda ze nie 1000... :/ 23:29, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GosiaGosia

0 0

Skoro brak reakcji tzw. ekologów, aby wszystkie produkty żywnościowe nie były zapakowane w opakowanie "wielokrotne" czytaj - dodatkowe drogie śmieci, zacznijmy kupować produkty na wagę. Może miesiąc wystarczy na zatrzymanie produkcji śmieci przez producentów? Jak myślicie? Z nostalgią wspominam czasy , kiedy żywność była w większości na wagę i w papierowych torebkach lub papierze pergaminowym. Ile rzadziej trzeba było opróżniać kosz ze śmieciami...... 23:42, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

Po grzalo kogoś 23:58, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takaprawdatakaprawda

0 0

Ja zwracam uwagę producentom worów foliowych na śmieci! przeciez teraz w dobie tzw segregacji produkuje sie tony folii ,ktora ląduje na śmieci. Cieszcie się tymi kolorowymi foliowymi worami,nakladajcie na ludzi kary,udupiajcjie ich coraz wiekszymi kwotami za smieci,ktorych przecietny obywatel nie produkuje lecz placi za nie juz przy zakupach chocby marchewki w folii i myślcie, że pozjadaliscie wszystkie rozumy i, ze ,,chronicie matkę ziemię,,
A ja wam mowię ,,gó...o z tego wyjdzie bo forma przerasta treść,, 06:05, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To waszkoniecTo waszkoniec

0 0

W sumie to się cieszę. To tak dotknie ludzi że was zaj#&ją ostatecznie. Mamy kupować pojemniki, worki, a czemu nie dostarczać osobiście na wysypisko? A co z ludźmi w blokach, oni też poniosą koszty zakupu worków i smietnikow? 06:31, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aa

0 0

w blokach to ludzi juz dawno sami worki kupują, a pojemniki kupi spoldzielnia/wspolnota i obciązy mieszkańców 22:20, 29.11.2019


babciababcia

0 0

Im wiecej każecie placic ludziom za wasze smieci( tak,wasze! bo najmniejsze g... sprzedajecie w folii) tym wiecej smieci bedzie w lasach,rowach,rzekach itp .To jest tak jak z płatnymi wc! kiedy byly platne to kazdy szukal ustronnego miejsca, a teraz ludzie chodzą kulturalnie i robią to w toaletach bo wlasnie tak powinno byc w cywilizowanym kraju. 06:40, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

On1986On1986

0 0

Cisną w ludzi ike wlezie ku..a 06:42, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Precz z ŁysymPrecz z Łysym

0 0

Bardzo dziękuję. Będę o tym pamiętał przy najbliższych wyborach , podobnie jak o podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej. 07:23, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BorysBorys

0 0

Bedzie ci zapamiętane... 10:50, 29.11.2019


JaJa

0 0

Brawo WY!
W końcu lasy, rowy i nieużytki zostaną zagospodarowane.
Baaardzo mądre posunięcie. 07:30, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość mGość m

0 0

Jak sobie wyobrażają remonty bez worków big bag? Myślą że jak nie dadzą to ludzie miesiącami będą sie remontować bo nie beda mieli gdzie trzymać gruz? Wiadomo co będzie jedni machną ręką i zapłacą 300zł za kontener do ktorego przy okazji sąsiedzi sie dorzucą a inni co nie maja skrupułów załatwią to inaczej. Poza tym nie każdy ma garaż by prowadzić zbiórkę śmieci na 4 kosze. Do tego brak możliwości wyrzucania zmieszanych (rozumiem ze wymóg UE) to też będą wpadać do różnych worków czy pojemników. A przy domach będą grzebać w workach czy dobrze posegregowane? Bo już dochodzi do patologii gdzie np styropian po meblach nie jest odbierany jako tworzywo bo Pan od śmieci twierdzi, że to są budowlane!!!
Poza tym wszystkim o ile jestem za segregacją to uważam, że trzeba dać możliwość dostępu i ułatwiać co spowoduje wiekszą chęć to robić a nie utrudniać bo w końcu ktoś powie a pie... mam dość i bedzie robił swoje a płacił za segregacje. Większe opłaty i podatki nie powodują ogólnej poprawy tylko zwiększenie patologii. 07:57, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Potem będą się dziwić że w lasach tyle worków leży, 07:59, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

0 0

A te kubły z tymi wzorami to gdzie mamy trzymać na klatce schodowej i Jeszce kupywać tyle worków. A państwo bierze odpady z innych państw. Chory kraj 08:36, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koralekkoralek

0 0

No chyba poupadali na głowę co oni myślą że będę na działce tworzył wysypisko śmieci ?. Trzeba być chorym na pewną część ciała żeby takie głupoty uskuteczniać !!!!. Będę wiedział komu podziękować na najbliższych wyborach. 09:59, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Co za kr...yn to wymyślił? Zamiast kupić dzieciom prezenty na święta pojadę do Leroy i wydam 600 zł na kubły na śmieci. Gratuluję głupota radnych sięgnęła zenitu. 10:13, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

To wcześniej śmieci nie miales bo paliles w kominku? 07:13, 01.12.2019


zapamiętamzapamiętam

0 0

No to sobie ustrzelą cwaniaczki teraz to będzie się walać po lasach śmieci gratulacje dla mistrzów !!. 10:21, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

No to teraz wszyscy w blokach będą płacić kary za cwaniakow zarabiam najniższą krajowa mnie nie stać na takie coś radnych napewno gratulacje dla radnych przy wyborach też nie zapomnimy złodziejstwo w biały dzień 10:47, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

t56t56

0 0

to ja proszę o "Przewodnik po śmieciach" czyli - gdzie wyrzucać żwirek po kocie, gdzie os...ne pieluchy lub podkłady urologiczne, gdzie podarte np. majtki a gdzie zużyte baterie lub żarówki?! Przeczyta najgrubsze nawet "dzieło"! 11:03, 29.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CcCc

0 0

Popieram, też taki przewodnik przeczytam 17:36, 29.11.2019


0 0

Tutaj się zgadzam. Część d a się posegregowac ale wiele jest zagadek co zrobić z nimi 07:12, 01.12.2019


I po co ta segregacjI po co ta segregacj

0 0

I po co ta segregacja skoro śmieciarze plastik, metal, papier wszystko razem na jednej przyczepie mieszają i w ten sposób wywożą , wydaje mi się że to wszystko jest zrobione po to aby wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy od obywateli ? 11:17, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

Nie, nie, nie. Na terenach poza Płockiem dostajemy worki na właśnie papier, metal i tworzywa sztuczne i dajemy wszystko do jednego. Kiedyś był worek na metal/tworzywa. Wiesz czemu wprowadzono zmianę? Bo ludzie to....(wstaw odpowiedni epitet). Większość przerasta segregowane śmieci albo lecą w C... Dlatego tak jest... Nie będą szukać poszczególnych jednostek tylko obciąża ogół. 07:10, 01.12.2019


WojtekWojtek

0 0

Jestem zadowilony z decyzji radnych koszty rosną a ludzie myślę ze można smiecic ile się da do bólu za darmo . Jeżeli chodzi o bloku monitorować i zwracać uwagę cwaniaków co podrzucaja śmieci . Brawo dla Rady Miasta Płock 11:25, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pracownica hipermarkPracownica hipermark

0 0

Płockie bezmózgi bez opamiętania zabierają z supermarketów foliowe woreczki, bo są za darmo. Wszystko to po powrocie do domu ląduje w śmieciach. Zwykłe egoistyczne eko-bydło z klapkami na oczach i wężem w kieszeni. Wolą robić syf niż wydać 1,99 za solidną, wielobranżową siatkę na zakupy. Niech płacą! Nawet 100zł miesięcznie! 19:03, 15.12.2019


czarny_murzynczarny_murzyn

0 0

Genialny przekręt. Dwie firmy składają ofertę na wywóz śmieci, oczywiście cana ustalona. Otwarcie kopert - co za pech, za drogo, nie mamy kasy. Trzeba podnieść opłaty. Cena pozostaje stara a reszta kasy... 11:39, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokalnyPatriotaLokalnyPatriota

0 0

Przecież Płock wybrał najlepszych radnych, łącznie z Prezydentem, aby uchronili mieszkańców przed "złym PiSem". Trzeba chodzić na wybory i myśleć. Płock wymiera, ludzie wyjeżdżają za pracą. Wszędzie spada bezrobocie tylko nie w Płocku, brak jakichkolwiek perspektyw na stabilną pracę bez znajomości Politycznych. 13:29, 29.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CcCc

0 0

Puknij się w czoło 17:34, 29.11.2019


0 0

Napisz do rządzących w Chinach żeby zniesli zakaz importu śmieci. Bo to przez właśnie ten zakaz cała Europa tonie w śmieciach,a kraje zamiast tworzyć jakieś centra utylizacji/recyklingu to wywozily do Chin bo taniej. 07:06, 01.12.2019


AnetaAneta

0 0

Wnioskuję, by koszty wywozu śmieci obliczać na podstawie ich wagi, przecież koszty ich utylizacji są obliczane na podstawie ich wagi. 15:07, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CrisCris

0 0

Ale znając naszych rodaków to 90% śmieci wywiozą do lasu, żeby tylko wykazać jakieś minimalne odpady. To by nie było głupie, ale nie ta mentalność narodu 18:27, 29.11.2019


Płocczanin.Płocczanin.

0 0

Ale ja nie chcę w ogóle produkować śmieci. Teraz na 1 kg jakiegokolwiek kupionego towaru mam 0.5 kg zbędnego plastiku. Pozwólcie mi ten śmieć zostawić w sklepie. Dlaczego mnie karzecie za chciwość producenta i sprzedawcy? 15:17, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jesteśmy w..wieniJesteśmy w..wieni

0 0

Bardzo słuszna uwaga, żeby zjeść dwie kromki chleba z wędliną, kupuję 30g zbędnego plastiku! 18:52, 15.12.2019


EmerytEmeryt

0 0

Proponuję wprowadzić opłaty za oddychanie w Płocku świeżym powietrzem... 15:51, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzysztofkrzysztof

0 0

Na dobry początek należy wysłać kontrolę do owych radnych i ich rodzin w celu sprawdzenia ile mają koszy i jak skutecznie segregują swoje śmieci. To jest skandal, że 4 osobowa rodzina ma zapłacić 104zł/m-c za wywóz śmieci.
Najlepiej gdyby mieszkańcy w proteście przywieźli swoje śmieci pod ratusz dla Pana Prezydenta 20:42, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

piotrpiotr

0 0

popieram 08:45, 13.12.2019


0 0

Smieszne .Mieszkam na osieslu gdzie każdy hu...na swój strój. Przychodzą ludzie z innych bloków oraz przyjeżdżają i wyzwalają swoje śmieci.A my mamy ponosić za nich konsekwencje.Niech martwi się o to administracja i ona placi karę za zły nadzur a nie obciążać ludzi którzy segreguja.Ja za swoje smieci będę płacić jako segregowane jak do tej pory .A jeśli dostanę jakąś karę to dam ją dyrektorowi spółdzielni żeby zapłacił z własnej kieszeni i niechbmi udowodni ze to moje.DLA RADY MIASTA PODZIW ZA WIELKO GŁUPOTĘ ZA TE ŚMIESZNE.KARY. 23:11, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomuchKomuch

0 0

Tak narzekacie na komuna A za tych wspaniałych czasów nikt nawet nie słyszał o smieciach. A teraz to wielki problem i do tego jeszcze jak kosztowny. 10:20, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

Bo jesteś tempy jak kaczyniak. Kiedyś paliles w piecu opony a teraz krzyczysz że z Orlenu ci śmierdzi. 06:58, 01.12.2019


t56t56

0 0

jeszcze jedna uwaga. Dlaczego samotny/a emeryt/ka ma płacić za wywóz nieczystości tyle samo co młodzi ludzie? Np. starsza, samotna osoba wyrzuca raz w tygodniu małą reklamówkę z papierkiem po kilku plasterkach wędliny, małym kartonikiem po mleku, opakowaniem po lekach a trzydziestolatek urządzający prawie co tydzień imprezy wyrzuca wielkie wory pełne kartonów po sokach, butelek, papierów itp.. I to ma być "sprawiedliwość społeczna"? Myśleć!!!!!!!!! 12:20, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NN

0 0

Chce mi się napisać to samo... 6 osobowa rodzina dostaje 3 worki na odpady segregowane, czyli tyle samo gdzie mieszka jedna osoba. 06:57, 01.12.2019


0 0

Te podwyżki śmieci są nie legalne panie Nowakowski 16:39, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Miasto Piła poczytajcie reportaż tam podwyżek takich nie będzie bo to jest złodziejstwo urzędu miasta 16:44, 30.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

0 0

Ludzie w internecie się burzą ale nie zrobią nic żeby się temu przeciwstawić. Może by się przydał jakiś strajk pod urzędem lub marsz ulicami miasta???? 18:30, 30.11.2019


0 0

Ludzie zacznijmy wrescie strajkowac bo ta Polska to zginie a nasze dzieci będą jadly kit z okna to jest jakaś masakra 20:53, 30.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpóldzielcaSpóldzielca

0 0

A ja myślę że Spółdzielnia powinna utworzyć stanowisko segregacji śmieci, zatrudnić osoby, które by śmieci lokatorów segregowali do pojemników. Kosztami obciążyć lokatorów danego bloku by starczyło na pensję segregatora i po temacie. Na pewno wyjdzie taniej i bez konfliktów pomiędzy lokatorami. 17:30, 01.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PluszaczekPluszaczek

0 0

Pomysł wart rozważenia. 17:35, 01.12.2019


takitamtakitam

0 0

a co z jednoosobową działalnością? przecież ja nie generuję śmieci jako konsultant ds. ubezpieczeń. Umowy podpisuję w tablecie, a opakowanie po kawie wyrzucam przy kolejnym tankowaniu na Orlenie, tam kupiłem tam zostawiam.... panie prezydencie coś czuję, że pożegnamy moją firmę w Płocku!!! i podatki także :) 18:48, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aneta W.Aneta W.

0 0

Mafia śmieciowa z P0 ma się dobrze, masakra. 00:08, 15.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sam@samsam@sam

0 0

Najlepiej koszty cwaniaków biznesowych zrzucić na Kowalskiego. Za śmieci powinni płacić ci którzy je wyprodukowali a nie babcia, która kupiła bułkę i zapakowała w torebkę żeby ją zanieść do domu. 10:42, 06.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%