- Od samego początku wymienialiśmy się pismami z firmą IDOM, która jest odpowiedzialna za konsultacje społeczne w ramach tego projektu - mówił podczas konferencji prasowej prezydent Płocka. - Wnioskowaliśmy jako Płock o realizację linii kolejowej, która będzie biegła po zachodniej stronie miasta, na schemacie ujęta kolorem czerwonym, V3. Każdy z tych projektów wymusza budowę kolejnej przeprawy mostowej, kolejowej, przez Wisłę - wyjaśniał Andrzej Nowakowski.Kilka dni temu do urzędu miasta wpłynęła jednak informacja, że do dalszych prac został wybrany wariant V2 (pomarańczowy), który będzie wymuszał budowę nowego mostu kolejowego wzdłuż Mostu Solidarności i wprowadza linię kolejową w dużej mierze po śladzie obwodnicy.
- Przeniesie to jedynie ruch z osiedla Wyszogrodzka między Podolszyce a centrum miasta. Stara linia kolejowa ma być zlikwidowana. Jak widać, tego typu rozwiązanie nie tylko przecina nam tereny zielone Pradoliny Wisły, ale też nie rozwiązuje problemu, jakim dzisiaj jest transport materiałów niebezpiecznych przez centrum miasta - argumentował prezydent Płocka.Trasa kolejowa będzie musiała przebiegać przez:
- Mówiliśmy, że nie zgadzamy się na ten wariant. Wnioskowaliśmy o wyprowadzenie transportu materiałów niebezpiecznych poza granice administracyjne miasta i tereny silnie zurbanizowane, a PKP PLK wprowadza mieszkańcom miasta nowe rejony zagrożenia transportem materiałów niebezpiecznych. Ten wariant będzie przecinał jedno z najważniejszych skrzyżowań, które i bez tej linii kolejowej powoduje różnego rodzaju komplikacje komunikacyjne - mówił prezydent Płocka.Jak podkreślał, jest to niedopuszczalne rozwiązanie, chociażby ze względu na gęstą zabudowę Podolszyc w rejonie oddziaływania 800 metrów od linii kolejowej oraz zwiększenia emisji hałasu. źródło: Urząd Miasta Płocka Zgodnie z przedstawionymi przez prezydenta informacjami, decydujący argument w otrzymanym z PKP PLK piśmie brzmi: "Linia kolejowa 33 stanowi istotny korytarz transportowy dla pociągów towarowych, dlatego należy mieć na uwadze również potrzeby podmiotów gospodarczych prowadzących przewozy na tej linii, w tym m.in. PKN ORLEN".
- Zgadzamy się z tym argumentem, ale dla mieszkańców Płocka jedynym akceptowalnym wariantem jest V2. Każdy z wariantów uwzględnia obsługę PKN ORLEN. Absolutnie naszej zgody na wariant V3 nie ma - podkreślał Andrzej Nowakowski.Przypomniał też, że w planach CPK jest również szprycha, przechodząca przez Płock. Wiceprezydent Jacek Terebus zaznaczał natomiast, że nie wiadomo w jaki sposób miałyby zostać poprowadzone tory, a na pewno ich wprowadzenie w tym miejscu zwiększy poziom hałasu. Jak dodał, realizacja tego wariantu obwodnicy kolejowej oznacza też zablokowanie tych terenów pod kątem inwestycyjnym. Z tych powodów Urząd Miasta Płocka przygotował petycję, którą można podpisać online. Prezydent zapowiedział też wysłanie pisma do ministra infrastruktury, premiera i parlamentarzystów. źródło: Urząd Miasta Płocka
dobrze20:11, 27.02.2021
niech podole założą swoje miasto hehe, ale w końcu w mieście spokój z czekaniem aż beczki przejadą z tymi trującymi świat chemikaliami, pewnie realizacja za pisu i tak potrwa 20 lat jak cpk i elektrownia ostrołeka, ale trzymam wszystkie małpie 4 kciuki, bo ja nie od booga jestem
Same plusy21:27, 27.02.2021
To jakaś bzdura... Jak może być zlikwidowana stara linia ? To i dworca PKP nie będzie ?
Ratownik23:40, 27.02.2021
Kasować starą linie kolejową jest działaniem bez sensu. Uważam że powinna zostać jako linia osobowa do dworca , oraz jako linia rezerwowa na skutek różnych przypadków lodowych. Poza tym niedawno wpompowano pieniądze podatników na wiadukt kolejowy na międzytorzu , który okazał się tym razem trafną inwestycją dla Płocka.
kolo22:26, 27.02.2021
Pod rozwagę decydentom.
Są przecież plany połączenia Płocka z siecią dróg i kolei zwiazanych z nową wielka inwestycją kraową- CPK. Te rozpatrywane propozycje jak się do tego mają? Myślę, że powinno to się rozpatrywać kompleksowo. Ale tak czy inaczej szlabanów na ulicach być nie powinno. I prawdopodobnie potrzebny będzie nowy most.
berek joselewicz01:19, 28.02.2021
Popieram PIS ale pan prezydent Nowakowski ma rację i dużo dobrego zrobił dla naszego miasta tylko proszę nigdy więcej tęczowych
KORYTO+08:05, 28.02.2021
A co złodzieju pisowy wolisz księży pedofili i księży homoseksualnych ? Oni też są tęczowi.
Thanos02:26, 28.02.2021
Jak zawsze orlen i pkp ma mieszkańców głęboko w dupie... Najważniejsze to wybudować po najmniejszej linii oporu i najtańszym kosztem. A najważniejszy cel, czyli wyprowadzić torowisko poza teren miasta dla bezpieczeństwa mieszkańców, chyba nie jest brany pod uwagę, bo........ jak najtaniej.
Leon08:32, 28.02.2021
No i proszę jak tory mogą podzielić miasto. Tylko w jedności siła.
Paweł08:53, 28.02.2021
Nie jestem mieszkańcem Płocka ale przyjeżdżam tu od lat. Patrząc na dotychczasowe beznadziejne rozwiązania komunikacyjne w tym mieście, korki, tragiczne połączenia z Warszawa cieszyłbym się z jakiejkolwiek dodatkowej linii kolejowej. Nawet gdyby miała biec przez katedrę i rynek starego miasta.
Stef11:22, 28.02.2021
Jesteś właśnie takim samym leszczem, jak Polacy którzy nie mieszkają w Polsce, ale głosują za granicą na kretynów, żeby reszta Polaków miała gorzej. Jak nie jesteś mieszkańcem Płocka to po co się w ogóle wypowiadasz z pomysłami wyjętymi z d..y ?
GB111:31, 28.02.2021
Kto nie jest mieszkańcem niech nie pisze głupot.
Twain19:08, 28.02.2021
Właśnie nie jesteś mieszkańcem
R2314:09, 28.02.2021
Jaka linia kolejowa. Drogi do W-wy przez Słupno nie potrafią zrobić a tu ktoś myśli że tory położą. Na obwodnice kolejową Plocka to nawet 50 lat nie starczy.
?16:22, 28.02.2021
Chyba ich po....ło!!!!! ?
X16:45, 28.02.2021
Myślę, że to wspaniały pomysł (pod warunkiem, że będą wiadukty, zwłaszcza na rondzie). W końcu pociągi nie będą przejeżdżały ludziom przez ogródki, jak to obecnie jest na osiedlu Wyszogrodzka. Dziękuję za uwagę.
Obiektywny18:28, 28.02.2021
Myślę że to jedyne rozsądne rozwiązanie. Linia musi gdzieś przebiegać, zawsze będzie ktoś niezadowolony. .
Mieszkaniec18:37, 28.02.2021
Bardzo dobra wiadomość, nareszcie Płock nie będzie wykluczony komunikacyjnie.
Oki15:21, 01.03.2021
To puszczamy pociąg przez naszego i białą
Mięso Wyborcze18:38, 28.02.2021
Moim zdaniem jeżeli jakaś inwestycja nie podoba się spółce Nowakowski-Terebus-to jest to na pewno dobra inwestycja dla ogółu ,dla ludzi spoza tego p......nego płockiego układu-pewnie nie zdążyli kopić gruntów przez które będzie biegła nowa linia-stawiali na tę zachodnią
Nie kompromituj się19:08, 28.02.2021
Pociąg z Orlenu przez Podolszyce normalny ty jesteś i jeszcze bredziesz o układzie
Batonik19:06, 28.02.2021
Tak, zazwyczaj tak jest, ale tutaj widzę odstępstwo, które potwierdza regułę.
Zresztą, kto się interesuje historią Płocka wie, że czerwony ślad był w planach poprzedniego prezydenta. Z pisu ;) Więc Nowakowski chce tego co Milewski
robert19:21, 28.02.2021
Uważam,że to dobra lokalizacja.
Romeo15:09, 01.03.2021
Ty to chyba gównem jesteś
km19:59, 28.02.2021
No zaraz przecież trasa będzie przy "obwodnicy" miasta. A obwodnice są za miastem ;p Ja też jestem za tym wariantem.
Młody20:04, 28.02.2021
Przede wszystkim nikt nie mówi póki co o poziomie na jakim będzie ta krzyżówka. Pociąg może być puszczony nad lub pod i w sumie w niczym nie będzie przeszkadzał. Zobaczymy
Najważniejsze jest to aby zrobic drugi pas obwodnicy, a to trzeba chyba odwołac tego minimaliste co teraz jest.
Joanna20:24, 28.02.2021
To absurdalny pomysł i najgorsza trasa! Ludzie pomyślcie o hałasie. Pociąg mial być na obrzeżach. Ewidentnie nie liczą się z mieszkańcami.
Kaziu15:18, 01.03.2021
Bo nie chodzi tu o mBo jakiś przygłupie hij mieszkańców Płocka maiesz głęboko w dupie bo mieszka gdzieś tam daleko od płocka.
Ludzie, nie podnieca21:33, 28.02.2021
Gdzie tory przez Podolszyce? Już MM planował tramwaj do ilmielnicy i gowno wyszło ( na całe szczęście !).
i niby za co? Ten rząd bankrutuje, niedługo zabraknie farby na dodruk pustego pieniadza a co dopiero mówić o linii kolejowej od podstaw :-D I niby dokąd ona by miała biec przez te Podolszyce? Nawet dwupasmówki nie sa w stanie pociągnąć dalej niż do Zlelonego Jaru. Puścili wam jakąś kaczke dla odwrócenia uwagi od bezrobocia i inflacji a wy łykacie jak młode czaple i gardłujecie :-D
Płoc12:37, 01.03.2021
Najlepszy wariant byłby gdyby linia przechodziła na północy od płocka, wymusiłaby budowę 3-go mostu dla kolei i tamtędy wypchnąłbym z Płocka tranzyt z Orlenu i PPT, trasa krajobrazowa przez las do łącka
Chaplin15:13, 01.03.2021
Mądry pomysł
Ewr15:34, 01.03.2021
Myślę, że już czas ustalić drabinę wartości -Człowiek a po nim mrówki pod ochroną. Też jestem za opcją północną
Lysy15:14, 01.03.2021
Każda lokalizacja jest dobra no i grunt to się poklucic co będzie za 30 lat
Nr.x15:20, 01.03.2021
Łysy węż se grzywkę przeczesz bo piszesz jak na chaju
Ewr15:44, 01.03.2021
Proszę nie zapominać, że mowa o klei TRANSPORTOWEJ nie osobowej. Czyli znowu cysterny nie przez Międzygórze a Podolszyce czyli "metr" dalej będą zagrażać mieszkańcom. :( o korkach nie wspomnę - bo nie chcę się denerwować.
Lysy16:25, 01.03.2021
Kto wybudował obwodnicę i przyłączył do ronda,,dzwon,,?
pomysłowy dobromil19:23, 01.03.2021
Pociąg powinien zaiwaniać alejami żeby było ciekawiej
TemuMisiu09:50, 02.03.2021
Wypadałoby zapytać o zdanie mieszkańców, podobno jest demokracja, więc niech się wypowiedzą i przyjąć wersję większości, nie ważne czy będą za czy przeciw.
zz15:40, 02.03.2021
jak tu pytać kogokolwiek, to jest celowo zaprojektowane, podobnie jak nicnierobienie ze spiętrzeniem kry - celowo na złośc Płockowi i jego mieszkańcom bo za mało włażą w tyłek kaczoresku
Obiektywny00:20, 03.03.2021
Tym tokiemt myślenia to tory nigdy by nie powstały., Gdy byśmy za każdym razem pytali mieszkańców okolicznych miejscowości o zgodę, nie sądzę żeby ktoś był z tego powodu szczęśliwy. Dla tego tak musi być. To jedyna rozsądną opcja . Szansą rozwoju dla miasta i jego mieszkańców. Nareszcie miasto nie będzie wykluczone komunikacyjnie. Brawo!
.
cynamon20:56, 02.03.2021
Ma środku tego szamba wystarczy kościółek pobudować , a wszyscy radni zapieją z zachwytu baranim głosem : ore re, ore re !
Tom12:02, 03.03.2021
Już widzę te korki ;)
Lysy18:03, 03.03.2021
Władze miasta złożą Patrycje ?????
Net10:05, 11.03.2021
Nawet autor artykułu zwraca uwagę na aktualne problemy komunikacyjne z rondem "dzwon". Nie bez powodu nosi ono już teraz taką nazwę. Dołożenie na nim torów kolejowych spododuje nie tylko przemianowanie go na rondo "DZWONNICA", ale spowoduje zanczne zwiększenie już obecnie upiornych korków w godzinach szczytu.
Net-Walker10:07, 11.03.2021
Nawet autor artykułu zwraca uwagę na aktualne problemy z rondem "dzwon". Nie bez powodu nosi ono już teraz taką nazwę. Dołożenie na nim torów kolejowych spododuje nie tylko przemianowanie go na rondo "DZWONNICA", ale powiększy tylko i tak upiorne korki w godzinach szczytu.
Remont Klasztoru Mariawitów będzie kontynuowany
Może czas otworzyć się chociaż częściowo na turystów......
Rodowity
19:49, 2025-05-15
Z impetem wjechał w ogrodzenie. Jedna osoba ranna
Kolejny *%#)!& który myśli że jest idealnym kierowcą i myśli że drogi publiczne to tor wyścigowy
Rodowity
19:39, 2025-05-15
Bananem po Wiśle i lot spadochronem w Płocku!
Fajna sprawa fajny pomysł....trzymam kciuki żeby pomysł się sprawdził i przyciągnął tłumy chętnych nie tylko od nas ale ze wszystkich okolicznych miast miasteczek wsi i wiosek👍🏻😁
Rodowity
19:37, 2025-05-15
Nowy obowiązek dla właścicieli budynków
Wy tu lepiej napiszcie o dyrektywie ETS2, która zacznie obowiązywać w 2027 roku i wprowadzi opłaty za emisję CO2 w transporcie i ogrzewaniu budynków. Napiszcie, o ile wzrosną rachunki za ciepło, za ciepłą wodę? Napiszcie, ilu ludzi nie będzie stać na opłacenie rachunków a nie pitolcie o jakiś zdalnie odczytywanych licznikach.
do pisowskiej redakc
13:08, 2025-05-15
0 0
Trzymaj se te kciuki i już więcej nic nie pisz. Żenada
0 0
w doope sobie włóż te kciuki i pokręć parę razy, może ci ulży