Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny zaprasza na seminarium

ADVERTISEMENT

Wystąpienia publiczne to dla wielu osób koszmar, śniący się po nocach. Nie jest prostym zadaniem patrzenie na publiczność i mówienie tak, aby odbiorców zainteresować. W nabyciu tej umiejętności lub jej udoskonaleniu pomoże seminarium i warsztaty, organizowane przez Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny.

„Mów komunikatywnie, oryginalnie, przekonująco” takie założenia ma seminarium z tematyki wystąpień publicznych z elementami storytelling, które zaplanowano w dniach 3-5 kwietnia w Płocku.

Marek Stączek

Obydwie części szkolenia poprowadzi Marek Stączek – autor wielu książek, trener specjalizujący się w doradztwie oraz szkoleniach z zakresu sztuki storytellingu, prezentacji publicznej i kreatywności. Współpracuje m.in. z: Asseco, Oracle, HP, Netia, Orange, Saatchi & Saatchi, T-Mobile, Philips, TVN, Onet.pl, ITI, Wirtualna Polska, Medicover, Radio Zet, Bayer, Novartis, Pfizer, Polpharma, GSK, Roche, Sandoz, Universal McCann, DDB Warszawa, PZU, Warta, Ergo Hestia, MetLife, Generali, Ernst&Young, Deloitte, Skanska, Echo Investment, Coca-Cola, Mondelez, P&G.

PowiązaneTematy

Seminarium zaplanowano na 3 kwietnia br. w godz. 17-20.30, natomiast dwudniowe warsztaty w dniach 4-5 kwietnia br. w godz. 9-15.30.

PROGRAM SEMINARIUM:

  • Wizerunek – autoprezentacja, komunikacja niewerbalna w wystąpieniach.
  • Skuteczna argumentacja – jak przygotować argumentację do prezentacji i budować kontrargumenty?
  • Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia oddziaływania na ludzi.
  • Dlaczego warto stosować story?
  • Wprowadzenie liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii.
  • Wykorzystanie historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.

Seminarium ma pomóc w rozwinięciu umiejętności konstruowania oryginalnych prezentacji, w oparciu o strukturę wykorzystującą szereg technik retorycznych, ale i rozwinięciu zdolności prezentacyjnych – zasad przemawiania do większej grupy odbiorców, umiejętności komunikatywnego i skutecznego przemawiania do słuchaczy, myślenia w fazie przygotowania koncepcji wystąpienia, poprzez wykorzystanie technik retorycznych i technik kreatywnego myślenia oraz wprowadzeniu liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii czy wykorzystania historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.

Seminarium odbędzie się w sali konferencyjnej na parterze w siedzibie Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Koszt uczestnictwa to 86 zł brutto.

PROGRAM WARSZTATÓW

Wizerunek – autoprezentacja, komunikacja niewerbalna w wystąpieniach.

  • Zasady kreowania wizerunku podczas prezentacji/konferencji.
  • Wizerunki wykorzystywane w spotkaniach biznesowych.
  • Główne elementy komunikacji niewerbalnej w prezentacji publicznej.
  • Gestykulacja jako sposób oddziaływania na słuchacza.
  • Trening nawyków gestykulacyjnych.
  • Dramaturgia – recepta na dynamikę i rytm wypowiedzi.
  • Postawa ciała, pozycja podczas prezentacji.
  • Reguły komunikacji z większą grupą słuchaczy.

Skuteczna argumentacja – jak przygotować argumentację do prezentacji i budować kontrargumenty?

  • Techniki kreatywnej komunikacji i ich funkcje w prezentacji.
  • Zasady skutecznej argumentacji.
  • Klasyfikacja sofizmatów (błędów logicznych) stosowana w biznesie.
  • Środki perswazji stosowane w prezentacjach.
  • Perswazyjny Model Prezentacji – zasady mówienia o konkurencji, opozycji.
  • Sposoby budowania napięcia u słuchaczy (elementy kształtujące motywację i zaangażowanie słuchaczy).

Struktura wystąpienia

  • Wstęp do wystąpienia – jak dobrze rozpocząć prezentację?
  • Trzy cele, jakie należy osiągnąć podczas pierwszych dwóch minut prezentacji (zasada 3xZ).
  • Siedem technik rozpoczęcia prezentacji – jak uzyskać efekt zainteresowania i pozyskać
    uwagę publiczności?
  • Sposoby budowania swojego autorytetu u osób słuchających wypowiedzi.
  • Właściwa część wystąpienia – jak skutecznie przedstawiać główne tezy?
  • Zasady budowania właściwej części wystąpienia: jasno sformułowany cel, określenie trzech punktów, czytelna struktura części właściwej.
  • Techniki łączenia głównych punktów wystąpienia – rola ilustracji, pytań łączących.
  • Układ treści wypowiedzi publicznej, cztery rodzaje scenariusza.
  • Zakończenie wystąpienia – jak zamknąć prezentację?
  • Cel główny w zakończeniu prezentacji: zasada PS – podsumuj i spointuj.
  • Metody pracy nad ostatnią fazą prezentacji: zdanie klamra, podsumowanie, pointa etc.
  • Sposoby przygotowania się do sesji pytań.
  • Odpowiedzi na pytania, strategie reagowania w sytuacjach kryzysowych.

Nieprzychylna i niezainteresowana publiczność – jak prowadzić prezentację dla sceptyków?

  • Technika przygotowania materiału dla sceptyków – „Analiza pola siły” K. Lewina.
  • Strategie panowania nad grupą.
  • Reguły budowania przekazu skierowanego do słuchaczy nastawionych nieprzychylnie do głoszonych przez prezentera tez.
  • Pewność siebie w sytuacji konfrontacji i ataku.
  • Strategie reagowania na manipulację, techniki erystyczne.
  • Zasady argumentacji dwustronnej – „to są minusy propozycji, ale plusy przeważają ponieważ…”.

Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia oddziaływania na ludzi

  • Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia.
  • Obszary i techniki stosowane w rozmowach biznesowych.
  • Skuteczne wywieranie wpływu w kontakcie z pracownikiem – zasady.

Dlaczego warto stosować story?

  • Wprowadzenie liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii.
  • Wykorzystanie historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.

Te zajęcia również odbędą się w sali konferencyjnej na parterze w siedzibie Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny. Koszt dwudniowych warsztatów to 1.170 zł brutto.

Dane do przelewu: Tytuł wpłaty: imię i nazwisko; tytuł szkolenia; Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny S.A., ul. Łukasiewicza 39, 09-400 Płock: PKO Bank Polski SA Oddział 1 w Ciechanowie: 26 1020 1592 0000 2102 0225 5875.