Wystąpienia publiczne to dla wielu osób koszmar, śniący się po nocach. Nie jest prostym zadaniem patrzenie na publiczność i mówienie tak, aby odbiorców zainteresować. W nabyciu tej umiejętności lub jej udoskonaleniu pomoże seminarium i warsztaty, organizowane przez Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny.
„Mów komunikatywnie, oryginalnie, przekonująco” takie założenia ma seminarium z tematyki wystąpień publicznych z elementami storytelling, które zaplanowano w dniach 3-5 kwietnia w Płocku.
Obydwie części szkolenia poprowadzi Marek Stączek – autor wielu książek, trener specjalizujący się w doradztwie oraz szkoleniach z zakresu sztuki storytellingu, prezentacji publicznej i kreatywności. Współpracuje m.in. z: Asseco, Oracle, HP, Netia, Orange, Saatchi & Saatchi, T-Mobile, Philips, TVN, Onet.pl, ITI, Wirtualna Polska, Medicover, Radio Zet, Bayer, Novartis, Pfizer, Polpharma, GSK, Roche, Sandoz, Universal McCann, DDB Warszawa, PZU, Warta, Ergo Hestia, MetLife, Generali, Ernst&Young, Deloitte, Skanska, Echo Investment, Coca-Cola, Mondelez, P&G.
Seminarium zaplanowano na 3 kwietnia br. w godz. 17-20.30, natomiast dwudniowe warsztaty w dniach 4-5 kwietnia br. w godz. 9-15.30.
PROGRAM SEMINARIUM:
- Wizerunek – autoprezentacja, komunikacja niewerbalna w wystąpieniach.
- Skuteczna argumentacja – jak przygotować argumentację do prezentacji i budować kontrargumenty?
- Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia oddziaływania na ludzi.
- Dlaczego warto stosować story?
- Wprowadzenie liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii.
- Wykorzystanie historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.
Seminarium ma pomóc w rozwinięciu umiejętności konstruowania oryginalnych prezentacji, w oparciu o strukturę wykorzystującą szereg technik retorycznych, ale i rozwinięciu zdolności prezentacyjnych – zasad przemawiania do większej grupy odbiorców, umiejętności komunikatywnego i skutecznego przemawiania do słuchaczy, myślenia w fazie przygotowania koncepcji wystąpienia, poprzez wykorzystanie technik retorycznych i technik kreatywnego myślenia oraz wprowadzeniu liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii czy wykorzystania historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.
Seminarium odbędzie się w sali konferencyjnej na parterze w siedzibie Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Koszt uczestnictwa to 86 zł brutto.
PROGRAM WARSZTATÓW
Wizerunek – autoprezentacja, komunikacja niewerbalna w wystąpieniach.
- Zasady kreowania wizerunku podczas prezentacji/konferencji.
- Wizerunki wykorzystywane w spotkaniach biznesowych.
- Główne elementy komunikacji niewerbalnej w prezentacji publicznej.
- Gestykulacja jako sposób oddziaływania na słuchacza.
- Trening nawyków gestykulacyjnych.
- Dramaturgia – recepta na dynamikę i rytm wypowiedzi.
- Postawa ciała, pozycja podczas prezentacji.
- Reguły komunikacji z większą grupą słuchaczy.
Skuteczna argumentacja – jak przygotować argumentację do prezentacji i budować kontrargumenty?
- Techniki kreatywnej komunikacji i ich funkcje w prezentacji.
- Zasady skutecznej argumentacji.
- Klasyfikacja sofizmatów (błędów logicznych) stosowana w biznesie.
- Środki perswazji stosowane w prezentacjach.
- Perswazyjny Model Prezentacji – zasady mówienia o konkurencji, opozycji.
- Sposoby budowania napięcia u słuchaczy (elementy kształtujące motywację i zaangażowanie słuchaczy).
Struktura wystąpienia
- Wstęp do wystąpienia – jak dobrze rozpocząć prezentację?
- Trzy cele, jakie należy osiągnąć podczas pierwszych dwóch minut prezentacji (zasada 3xZ).
- Siedem technik rozpoczęcia prezentacji – jak uzyskać efekt zainteresowania i pozyskać
uwagę publiczności? - Sposoby budowania swojego autorytetu u osób słuchających wypowiedzi.
- Właściwa część wystąpienia – jak skutecznie przedstawiać główne tezy?
- Zasady budowania właściwej części wystąpienia: jasno sformułowany cel, określenie trzech punktów, czytelna struktura części właściwej.
- Techniki łączenia głównych punktów wystąpienia – rola ilustracji, pytań łączących.
- Układ treści wypowiedzi publicznej, cztery rodzaje scenariusza.
- Zakończenie wystąpienia – jak zamknąć prezentację?
- Cel główny w zakończeniu prezentacji: zasada PS – podsumuj i spointuj.
- Metody pracy nad ostatnią fazą prezentacji: zdanie klamra, podsumowanie, pointa etc.
- Sposoby przygotowania się do sesji pytań.
- Odpowiedzi na pytania, strategie reagowania w sytuacjach kryzysowych.
Nieprzychylna i niezainteresowana publiczność – jak prowadzić prezentację dla sceptyków?
- Technika przygotowania materiału dla sceptyków – „Analiza pola siły” K. Lewina.
- Strategie panowania nad grupą.
- Reguły budowania przekazu skierowanego do słuchaczy nastawionych nieprzychylnie do głoszonych przez prezentera tez.
- Pewność siebie w sytuacji konfrontacji i ataku.
- Strategie reagowania na manipulację, techniki erystyczne.
- Zasady argumentacji dwustronnej – „to są minusy propozycji, ale plusy przeważają ponieważ…”.
Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia oddziaływania na ludzi
- Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia.
- Obszary i techniki stosowane w rozmowach biznesowych.
- Skuteczne wywieranie wpływu w kontakcie z pracownikiem – zasady.
Dlaczego warto stosować story?
- Wprowadzenie liderów do mówienia inspirujących i perswazyjnych historii.
- Wykorzystanie historii w praktyce menedżerskiej – zarządzanie przez story.
Te zajęcia również odbędą się w sali konferencyjnej na parterze w siedzibie Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny. Koszt dwudniowych warsztatów to 1.170 zł brutto.
Dane do przelewu: Tytuł wpłaty: imię i nazwisko; tytuł szkolenia; Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny S.A., ul. Łukasiewicza 39, 09-400 Płock: PKO Bank Polski SA Oddział 1 w Ciechanowie: 26 1020 1592 0000 2102 0225 5875.