REKLAMA

REKLAMA

Płocczanin: Rondo przy zoo powinno nosić nazwę „Porażka”

REKLAMA

Przy Ogrodzie Zoologicznym w Płocku powstało rondo, które wzbudza sporo wątpliwości u kierowców. W tej sprawie napisał do nas płocczanin Jan Wyrębkowski, inżynier budownictwa, który od lat apeluje o uporządkowanie chaosu przestrzennego w mieście.

Inżynier Jan Wyrębkowski zwrócił uwagę na nieprzemyślany projekt nowego ronda w al. Kilińskiego, którym może sprawiać problemy kierowcom.

Przeczytajrównież

– Pomimo, że warunki terenowe pozwalają na stworzenie tam dobrych rozwiązań, to dużym nakładem finansów buduje się tam rondo i wjazdy na nie, które będą wąskim gardłem w wewnętrznym systemie głównych dróg Płocka – pisze płocczanin. – Mamy przykłady dobrych rozwiązań rond w Płocku, np. na ul. Dobrzyńskiej i za mostem na Radziwiu, a tu będzie nowe rondo „porażka”! – podkreśla inżynier budownictwa.

Jak przekonuje, samorząd nie zrobił analiz uwarunkowań i potrzeb dla kreowania rozwoju oraz tworzenia optymalnie bezpiecznego funkcjonowania Płocka, nie ma też stworzonej perspektywicznej wizji miasta.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– A przez tak nieprzemyślane rozwiązania narasta chaos przestrzenny, tak jakby to ktoś robił celowo i jakby na dobrym oraz bezpiecznym funkcjonowania miasta nikomu by nie zależało! Płock jest miastem, którego funkcjonowanie powinno być bardzo staranie zaplanowane. Miasto potrzebuje wewnętrznego i zewnętrznego systemu dróg dojazdowych, ewakuacyjnych i ratowniczych – tłumaczy pan Jan.

Zaznacza, że przez 30 lat funkcjonowania samorządów nie powstała perspektywiczna wizja funkcjonowania Płocka, a miasto jest kształtowane z wielu autonomicznych pomysłów, które nie tworzą jakiejkolwiek zaplanowanej harmonijnie całości, zaplanowanej dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego, rozwiązania problemów, zapewnienia ładu przestrzennego, zrównoważonego rozwoju, kreowania rozwoju, wykorzystania potencjału, dyscypliny finansów publicznych.

Tłumaczy, że aleja Kilińskiego jest ulicą, która wyprowadza ruch z miasta i wprowadza do miasta ruch komunikacyjny z Mostu Legionów J. Piłsudskiego. Budowane rondo powinno mieć zdolność do sprawnego rozprowadzenia ruchu komunikacyjnego na wszystkie kierunki, a szczególnie na kierunek mostu (wyjazd z miasta) i al. Kilińskiego (wjazd do miasta) oraz z kierunku ulicy Warszawskiej (wyjazd ze Starego Miasta) i na kierunek ulicy Warszawskiej (wjazd do Starego Miasta). Mniejsze znaczenie ma ul. Norbertańska.




– Teren, na którym powstało rondo, pozwalał na zbudowanie ronda o dwóch pasach ruchu na rondzie i po dwa pasy ruchu na wjazdach na rondo, a także po dwa pasy na zjazdach z ronda. Zbudowano rondo o jednym pasie ruchu i o promieniach łuków, na których autokary i autobusy, a szczególnie długie autobusy przegubowe, będą miały problemy z wjazdami na rondo, jazdą po rondzie i zjazdami z ronda! – zauważa Jan Wyrębkowski.

Przypomina, że chociaż ruch tranzytowych samochodów ciężarowych przeniesiony jest na Most Solidarności, to również układ komunikacyjny Starego Miasta powinien mieć zdolność do poruszania się nie tylko samochodów osobowych.

– Stare Miasto potrzebuje też odpowiedniego systemu komunikacyjnego prowadzącego na „stary most”, jako awaryjnej przeprawy w przypadku zakłócenia ruchu na Moście Solidarności oraz posiadać system rozwiązań dla zapewnienia bezpieczeństwa w sytuacjach konieczności zarzadzania kryzysowego, jak też dla sprawnego funkcjonowania miasta i zaopatrzenia. Dużym nakładem środków zbudowano kolejny bubel, którego mankamenty będziemy niedługo odczuwać, podobnie jak na rondzie Wojska Polskiego – zdecydowanie podsumowuje inżynier Wyrębkowski.

Przytacza też rozwiązania, które zastosowano w Krakowie.

– Kraków ma na ukończeniu wykształtowanie wewnętrznego i zewnętrznego systemu dróg, a Płock tworzy olbrzymi chaos wewnątrz miasta, a na zewnątrz nic się nie dzieje – wyrokuje Jan Wyrębkowski.

A co nasi czytelnicy sądzą o tym rondzie? Czekamy na Wasze komentarze.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 36

  1. Emilia mieszkanka Maszewa D. says:

    Na każdym rondzie z jednym pasem powinien być taki kopiec. Np na rondzie Skarpa-Maszewo-Szpital-Stacja benz. jadąc z Maszewa kierowcy czekają przed rondem na tych co wjeżdzają od strony skarpy, bo może skręcą do szpitala zamiast jechać bo mają wolne rondo. Wiadomo, że Ci jadący z miasta prosto w strobe Maszewa pojadą szybciej ale jadąc w strone szpitala musza zwolnić żeby pokonać kąt 90° noo chyba, że na ręcznym, to może uda się szybciej :D więc taki kopiec zasłoniłby tym „niedoświadczonym” kierowcom inne wjazdy. Takie zatrzymywanie naprawdę spowalnia ruch i korkuje ulice ahh

  2. Lili says:

    Rondo bubel.Spowalnia ruch ,zjazd z ronda na ul.Kilińskiego powinien być łagodniejszy. Stare było super przynajmniej płynniejszą jazda. Taką kolumbryna.

  3. Zwykły ludek says:

    Lipa to rondo. Zamiast upłynnić, spowalnia ruch drogowy. Stare rozwiązanie „węzła przy zoo” było bardziej efektywne. Chociażby w przypadku ewentualnej ewakuacji nastąpi spowolnienie i blokada( gdyż w Płocku bądź co bądź jest potężny zakład rafineryjny a to jedna z dwóch dróg przez Wisłę) Wystarczyło by ten skwerek odremontować bez żadnej modernizacji. Było by pięknie i z tradycją. I oszczędnie w dodatku a tak- kolejną „słynna” inwestycja tuż po „zakupkowanym” molo. Gratuluję marnacji budżetu. Można było inaczej wydać kaskę na innych dzielnicach chociażby. Swoją drogą nazwa „porażka” już się przyjęła w społeczeństwie.

  4. TP says:

    Aż przejade się tym rondem i sprawdzę o co tyle szumu.

  5. Tomo says:

    Pan Wyrebkowski jak zawsze w punkt. Panie prezydencie Nowakowski. Ma pan tyłu mądrych ludzi i fachowców w Płocku ,a taką lipę pan odstawia.

  6. Nmkjiu says:

    Rondo z więcej niż jednym pasem ruchu to tak jakby ronda nie było. Bo zaraz są problemy ze zmianą pasa ruchu i w dodatku gorzej jest obserwować w lusterkach wstecznych bo ruch odbywa się po łuku.

  7. lllllsaasxaazxx23 says:

    Rondo im .Rządów Łysej Glacy

  8. Bart says:

    Ten się nie myli co nic nie robi !!!
    Należy szybko przyznać się do błędu i poprawić problem. Takie rondo można sobie zrobić na osiedlowym skrzyżowaniu a nie na wylotowej ulicy. Dużo leprze było stare rondo i tłumaczenie że było mniej bezpieczne nie ma pokrycia z ilością kolizji i wypadków. Aż niechcę sobie wyobrazić co się stanie jak z jakiegoś powodu zostanie ograniczony ruch na nowym moście mam na myśli wypadek czy chociaż by okresową kontrole nawierzchni (dramat). W obecnej sytuacji wygląda to tak jak by ktoś celowo chciał utrudnić życie mieszkańcom. Pozdrawiam wszystkich czytelników.

    • Max says:

      „Dużo LEPRZE było stare rondo”… To co było to nie było rondo.

  9. Kolegialna says:

    Kto zaakceptował projekt tego ronda? Jeżdżę tam codziennie i jest naprawdę tragedia. Rondo jest za wąskie, można powiedzieć że ścieżka rowerowa obok ma taką samą szerokość jak jezdnia na rondzie. Co za idiota to wymyślił. Wszyscy będziemy turlac się w tym Płocku i stać w korkach.Panie Prezydencie proszę zajać się tym tematem!

  10. Kantor says:

    Rzeczywiście malutki pas ruchu i obrzymi niewykorzystany „pusty talerz” w środku tego niepraktycznego ronda. Przejeżdża się przez to rondo beznadziejnie nie wspominając o autobusach i samochodach ciężarowych

  11. Zawiślak says:

    Do wszystkich negatywnych dla tego pana. Jeździcie tym rondem, bo ja 2-4 x dziennie. Oprócz zjazdu w Kilińskiego pozostałe są lewoskrętne tzn. zjazd na Warszawską i zjazd na Mostową trzeba robić takie esy zamiast łagodnym skrętem w prawo ( jak to będzie od Norbertańskiej mało uczęszczanej). Zjazdy z ronda są lagodnymi prawoskrętami a w tych przypadkach jedziesz w lewo a potem ostro skręcasz w prawo – to jest bezpieczne?.3- krotnie uniknąłem otarcza autobusu ponieważ by złamać ten zakręt nadkładają na wysepkę (jeszcze nie ma tam znaków nakazu jazdy ale długo nie postoją od zderzaków) i całe rondo prawie pokonują po kostce lewymi kołami. Pięknie to chwyta videorejestrator. Kolejna porażka z synchronizacją świateł Kilińskiego Kolegialna powoduje korki do ronda a miało przecież udrażniać. Sądzicie dalej że ten pan nie ma racji. Zanim się wypowiecie przejedźcie się tym rondem o różnych porach dnia i sami zobaczcie.

  12. AP says:

    Pan W. nigdy nie był twórcą, wychodząc z założenia że tylko jego pomysły są wartościowe, krytykuje wszystko dookoła. A czym sam może się pochwalić?

  13. Kierowca says:

    Nagroda z kartofla należy się temu kto wpadł na pomysł zamontowania na skrzyżowaniach Kilińskiego z Kolegialną i Sienkiewicza ręcznego wzbudzania świateł przez pieszych, ten „wspaniały” pomysł skutecznie spowalnia ruch od mostu.

  14. Globus says:

    Trafna uwaga,RONDO sitwy Płockiego Urzędu Miasta

    • ***** *** says:

      proponuję rondo dobrej zmiany, bo jest równie udane

  15. mieszkaniec says:

    Małe rondo z kopcem kreta, który zasłania samochody będące na rondzie. Chyba można lepiej.

    • Zawiślak says:

      Po co jest ten kopiec?
      Rodo! Możesz wjechać i zjechać z ronda bez ujawniania danych i wizerunku

    • Laki says:

      Proponuję nazwać RONDEM 2020 ROKU!!! HIHI… Taki sam niewypał…. , albo NIESPODZIANKA ( którz to wie co zza górki wyskoczy….

    • Emilia mieszkanka Maszewa D. says:

      Na każdym rondzie z jednym pasem powinien być taki kopiec. Np na rondzie Skarpa-Maszewo-Szpital-Stacja benz. jadąc z Maszewa kierowcy czekają przed rondem na tych co wjeżdzają od strony skarpy, bo może skręcą do szpitala zamiast jechać bo mają wolne rondo. Wiadomo, że Ci jadący z miasta prosto w strobe Maszewa pojadą szybciej ale jadąc w strone szpitala musza zwolnić żeby pokonać kąt 90° noo chyba, że na ręcznym, to może uda się szybciej :D więc taki kopiec zasłoniłby tym „niedoświadczonym” kierowcom inne wjazdy. Takie zatrzymywanie naprawdę spowalnia ruch i korkuje ulice ahh

  16. S10 says:

    Pan Wyrebkowski wielokrotnie krytykował pomysł budowy drogi ekspresowej S10 w pobliżu Płocka. Z kolei sam lansuje swoją, nierealną koncepcję układu komunikacyjnego Płocka z 7 mostami przez Wisłę. W Płocku mieszka i pracuje wielu inżynierów budownictwa, architektów, planistów. Dlaczego nikt z nich nie popiera P. Wyrebkowskiego?

    • Anonim says:

      Moze miał rację. Nierealna to jest budowa S10 przez Płock. Zarówno rząd Tuska jak i obecny Pisu tego nie zrobiły. Pana Jan ma racje co do obwodnicy i ronda koło zoo , to są buble.

  17. Jan Wyrębkowski says:

    Nie jest prawdą, że w Płocku mi się nic nie podoba. Podoba mi się Most Solidarności, podoba mi się wiele budynków w których widać, że projektowali je dobrzy architekci, podoba mi się Wisła i widok na nią ze Wzgórza Tumskiego. Ale też widzę jak zaniedbany w planowaniu urbanistycznym jest nasz Płock oraz jak wyniszcza się potencjał miasta oraz jego możliwości i atuty. Zauważam brak perspektywicznej wizji miasta, zdefiniowania strategicznych celów i systemu działania prowadzącego do ich osiągnięcia. Nie tylko widzę ale też pokazuję spójne rozwiązania dla Płocka, Mazowsza, Polski i naszego regionu Unii Europejskiej. A tego nie stworzyły zespoły, które za to odpowiadają gdyż aby to stworzyć potrzeba dużo analiz, spostrzeżeń i doświadczenia zawodowego i życiowego. Jak jest z tworzeniem tych różnych zespołów to widzimy a to potem skutkuje powstawaniem takich bubli jak rondo przy ZOO, „płocka obwodnica”, przebudowana ul. Dobrzyńska, molo wzdłuż Wisły /które długo nie utrzyma się!/, osłona mola /nieskuteczna!/, „zagospodarowany” kawałek płockiego nabrzeża na terenie zalewowym, amfiteatr przykryty płachtą w najatrakcyjniejszej części Starego Miasta, … PŁOCK STAĆ NA WIĘCEJ I NA MĄDRZEJSZE ROZWIĄZANIA!

    • To prawda, kilkanaście lat temu problemem był brak środków says:

      Dziś nawet jak środki są to odwala się takie fuszery jak choćby obwodnica, normalny człowiek zastanawia się co się musiało odjaniepawlić w głowach (lub kieszeniach) decydentów.
      „Molo” wzdłuż rzeki, z którego śmiała się cała Polska to materiał na osobną historię, pan nieudolny Milewski powinien był za to odpowiedzieć karnie, bo zamiast zmodernizować nabrzeże, to zasłonił je tym czymś. A z kolei pan Nowakowski zamiast skorzystać z okazji i rozebrać to w cholere przy okazji ostatniego remontu nabrzeża to wybudował pseudofalochron. I tym sposobem zamiast pięknego widoku z Rybaków na Wisłę i starą stocznię widzimy obsrane przez mewy „molo”.
      Ostatnio wjeżdżając od Radziwia można pomyśleć że wjeżdża sie do jakiegoś wielkiego klasztoru, bo ktoś zezwolił na zeszpecenie panoramy miasta przez toporny betonowy krzyż, a z drugiej strony mostu wybija się wieża koscioła z Cholerki. Tak, tak, to miasto od jakichś 20 lat nie ma szczęścia do rządzących nim…

    • X says:

      Możesz zawsze wyprowadzić się do swoich, do Izralea.

    • jurii says:

      Dobrze jest, trzeba wybudować trzeci most a nie myśleć o tranzycie przez centrum miasta wąskimi uliczkami. Już ta rozbudowa spowodowała wykarczowanie zieleni na Alei Kilińskiego a co mówić o 2 pasach w jednym kierunku. Dwa pasy nadal nie rozwiązują problemu jednego pasa na moście.

    • Ciekawe za co i gdzie ten 3ci most miałby powstać says:

      i co ciekawsze do jakiej znaczącej trasy miałby byc włączony – najbliższa znacząca jest 50 km , koło Kutna.
      Chyba że do trasy szybkiego ruchu o znaczeniu strategicznym Popłacin – Modzerowo :-)

  18. Uu says:

    Ma rację dno i jeszcze raz dno nigdy takich korków nie bylo

  19. ddd says:

    Panu W. nic się w naszym mieście nie podoba! Ciekawe dlaczego?

    • Anonim says:

      Pan W. ma rację proszę nie bronić partactwa i nieudolności samorządowców ,jeszcze jedna kadencja tęgich głów i będzie Płock bankrutem.

  20. aaa says:

    Rozwiązania komunikacyjne w Płocku to czas średniowiecza i lat 60 XX wieku – pacykowane przez pół wieku bez jaj, wizji i perspektywy rozwoju. I tak jest nadal i pewnie będzie tak dalej jeśli układy zrodzone w PRL-u będą tkwiły w ośrodkach decyzyjnych miasta i miały wpływy. Rondo pewnie spełnia wszystkie normy, przepisy poza jednym zasadniczym sensem – nie upłynnia ruchu bo geometria przejazdu jest tak dobrana, że tego nie sposób to zrobić a większe pojazdy to tylko zabruk uratuje opony…. Jadąc na most też jest pięknie zaprojektowane i wykonane – tylko czekać jak będzie tam wypadek…. O oznakowaniu poziomym i pionowym i synchronizacji sygnalizaji świetlnej nawet nie piszę – kto jeździ ten na pewno wie….

  21. SOBOL WYPI****!!!! says:

    RONDO ODEJSCIA SOBOLEWSKIEGO I DRUGIEGO SZMACIARZA LEGIONISTY Z WISŁY !!

  22. Jan Wyrębkowski says:

    Potwierdzam i zgadzam się w pełni z treścią artykułu.

    • John says:

      A ja się zgadzam z Panem z kolei, poza jednym…. zbyt eufemistycznie napisane!

  23. Proponowana nazwa przez mieszkańców miasta says:

    Rondo Sitwy Płockiej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU