Pierwsza edycja programu Kulturalny Orlen adresowana jest do organizacji pozarządowych i lokalnych instytucji kultury, zajmujących się promocją, wsparciem i rozwojem kultury wśród dzieci i młodzieży. Jak ogłosił koncern, nabór wniosków do projektu potrwa od 3 lutego do 3 marca.
"Program ma wspierać dzieci i młodzież poprzez angażujące i inspirujące zajęcia, które pomogą budować relacje z rówieśnikami oraz rozwijać poprzez kulturę" - wyjaśnił Orlen. Jak podkreślił koncern, na współpracę i finansowe wsparcie może liczyć co najmniej 100 podmiotów, jak samorządowe instytucje kultury, fundacje, stowarzyszenia i spółdzielnie socjalne, przy czym maksymalna kwota, o jaką można wnioskować to 100 tys. zł.
Łączne dofinansowanie w ramach całego przedsięwzięcia wyniesie nie mniej, niż 10 mln zł.
"Kulturalny Orlen to nasza inwestycja w przyszłość młodych ludzi" - powiedział prezes Orlenu Ireneusz Fąfara, cytowany w komunikacie koncernu. Dodał, że Kulturalny Orlen ma być przestrzenią dla dzieci i młodzieży do rozwoju ich pasji i odkrywania talentów, odpowiadając także na potrzeby społeczności lokalnych.
Prezes Orlenu zwrócił jednocześnie uwagę, że większość młodych ludzi szuka obecnie przyjaciół i relacji w mediach społecznościowych.
"Chcemy pokazać, że można technologię wykorzystać także do tworzenia i kreatywnych działań w realnym świecie i w społeczności, zbudowanej wokół ich talentu i zainteresowań" - zaznaczył Fąfara.
Koncern wyjaśnił, że partnerzy programu Kulturalny Orlen, którzy zostaną wybrani w pierwszej jego edycji, w ramach umów sponsoringowych lub umów o darowizny będą mogli przeznaczyć pozyskane środki m.in. na organizację wydarzeń kulturalnych, zajęć i warsztatów, na wynagrodzenia dla prowadzących, na zakup pomocy dydaktycznych i wynajem obiektów na organizację swych przedsięwzięć oraz na realizację nagrań audio i wideo z realizowanych projektów.
Wnioski o wsparcie można składać za pośrednictwem formularza online na stronie internetowej www.kulturalnyorlen.pl, gdzie znajdują się szczegóły programu, który patronatem honorowym objęły Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Edukacji. Inicjatywie towarzyszy ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem "Kultura daje dobrą energię". (PAP)
mb/ dki/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz