Zamknij

Rząd da kasę na zakup auta. Dopłaci nawet 40 tys. złotych!

19:00, 16.06.2024 Źródło: tech.biznesinfo.pl
Skomentuj Fot. Freepik Fot. Freepik

Jesienią tego roku rząd planuje uruchomienie nowego programu dopłat do zakupu samochodów elektrycznych. Inicjatywa ta ma na celu promowanie ekologicznego transportu w Polsce i obejmie zarówno nowe, jak i używane pojazdy. Jednak zanim program wejdzie w życie, musi uzyskać zgodę Komisji Europejskiej.

Program dopłat przewiduje wsparcie nie tylko dla osób kupujących nowe samochody elektryczne, ale również dla tych, którzy zdecydują się na zakup pojazdów używanych, leasingowanych oraz wynajmowanych długoterminowo.

Maksymalna dopłata dla osoby fizycznej ma wynieść 40 tysięcy złotych, co stanowi znaczący impuls do wyboru bardziej ekologicznych środków transportu.

Środki na to z KPO

Pierwsza wersja Krajowego Planu Odbudowy (KPO), przygotowana przez poprzedni rząd i zatwierdzona przez Komisję Europejską, została po wyborach zrewidowana przez nową koalicję.

Zmiany w KPO dotyczą między innymi podatków od samochodów spalinowych oraz planów dotyczących polskiego samochodu elektrycznego Izera. Nowy rząd chce także wspierać finansowo zakup samochodów elektrycznych przez obywateli.

Wyzwania i kontrowersje

Przed uruchomieniem programu rząd potrzebuje zgody Komisji Europejskiej na rewizję KPO, co ma nastąpić w lipcu. Po uzyskaniu zielonego światła, rozpoczną się prace nad szczegółowymi założeniami programu oraz konsultacje z rynkiem.

Jednym z kontrowersyjnych aspektów programu jest dopłata do używanych samochodów elektrycznych, które nie mogą być starsze niż cztery lata.

Pojawiły się obawy, że do Polski będą sprowadzane pojazdy z wyeksploatowanymi bateriami, które wkrótce będą wymagały kosztownej wymiany. Organizacje branżowe wyrażają umiarkowany entuzjazm wobec tej części programu, obawiając się, że dofinansowanie trafi do pojazdów bliskich końca swojej żywotności.

Prace nad programem trwają

Rząd planuje przeznaczyć na realizację programu niemal 1,6 miliarda złotych. Trwają prace nad zabezpieczeniami, które mają zapobiec sytuacji, w której dofinansowanie otrzymają pojazdy o niskiej trwałości baterii.

Wprowadzenie tego programu ma nie tylko promować ekologiczne rozwiązania, ale również zwiększyć dostępność samochodów elektrycznych dla szerszego grona obywateli.

(Źródło: tech.biznesinfo.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

anonimanonim

1 0

Niemieckie używane elektryki muszą, ale to muszą mieć rynek zbytu. I będzie miał.

Fur Deutschland, fur Deutschland!!!

"Melduję wykonanie zadania Uruszlo!" - D.T. 23:57, 16.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

„Radiowóz niemieckiej policji przekroczył przejście graniczne w Osinowie Dolnym i po polskiej stronie zostawił rodzinę imigrantów z Bliskiego Wschodu" - oto relacja lokalnego serwisu chojna24.pl z przygranicznej miejscowości Chojna!

Cytujemy: "Na parking jednego z dyskontów wjechał niemiecki radiowóz policyjny, wysiadła z niego imigrancka rodzina po czym patrol odjechał. Według relacji świadków pozostawione osoby zaczepiały przechodniów i weszły do jednego z dyskontów.

Na miejsce przybyła polska policja, poinformowano również straż graniczną. Do tej pory jednak nie udało nam się uzyskać informacji od służb, czy osoby, które zostały przywiezione zostały zatrzymane i czy są to nielegalni imigranci..."

Czy tak w praktyce ma wyglądać realizacja paktu migracyjnego?

Wiceszef MSWiA Czesław Mroczek na antenie Polsatu przyznał, że niemiecka strona przekierowała do Polski 290 migrantów, tymczasem niemiecka policja poinformowała, że ta liczba wynosi... 3500. Czy ktokolwiek z rządu jeszcze panuje nad tym, co się dzieje, czy to celowe działania?" 00:17, 17.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Elektryki to ślepy zElektryki to ślepy z

0 0

..."Jednym z kontrowersyjnych aspektów programu jest dopłata do używanych samochodów elektrycznych, które nie mogą być starsze niż cztery lata.
Pojawiły się obawy, że do Polski będą sprowadzane pojazdy z wyeksploatowanymi bateriami, które wkrótce będą wymagały kosztownej wymiany. Organizacje branżowe wyrażają umiarkowany entuzjazm wobec tej części programu, obawiając się, że dofinansowanie trafi do pojazdów bliskich końca swojej żywotności."...
Czyli organizacje branżowe skupiające ekspertów same przyznają, że auta elektryczne w wieku 4 lat zbliżają się do kresu żywota!!! hahaha dobre, czyli biorąc pod uwagę cykl życia produktu jak również koszt jego wytworzenia i późniejszej utylizacji wychodzi na to, że mój ponad 30 letni W124 który ciągle jeździ i ma się dobrze, globalnie rzecz biorąc jest mniejszą uciążliwością dla środowiska niż te wszystkie wychuchane nowiutkie elektryki... Zmieniam żółtą blachę na zieloną jak tak... 15:14, 17.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%