Zamknij

Mazovia od 15 lat zmienia Płock. Z mieszkańcami i dla mieszkańców

13:32, 05.06.2025 Aktualizacja: 14:00, 05.06.2025 ok. 5 min. czytania
fot. Sebastian Adamkiewicz fot. Sebastian Adamkiewicz

Dokładnie 24 kwietnia 2025 roku minęło 15 lat od otwarcia Galerii Mazovia w Płocku. Szybko okazało się, że nowe miejsce przy ul. Wyszogrodzkiej 127 nie będzie pełnić jedynie funkcji handlowej, a stanie się nieodłączną częścią życia społecznego i kulturalnego miasta. Mazovia od początku swojej działalności angażuje się w akcje charytatywne, inicjuje działania proekologiczne oraz dba o zrównoważony rozwój regionu, jednocześnie stale poszerzając swoją ofertę handlową i rozrywkową.

Przez lata działalności Galeria zyskała silną pozycję w świadomości mieszkańców – jako przestrzeń zakupów, wydarzeń i zaangażowania społecznego. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych w 2024 roku przez instytut IQS.

– Cieszy nas, że z przeprowadzonych w ubiegłym roku badań konsumenckich wynika, że Galeria Mazovia to najbardziej rozpoznawalne i najchętniej polecane centrum handlowe w Płocku i regionie. Pokazuje to, że mieszkańcy doceniają nie tylko ofertę zakupową, ale też nasze zaangażowanie w działania społeczne, kulturalne i prozdrowotne. Od początku działalności chcieliśmy być czymś więcej, niż tylko miejscem zakupów – partnerem lokalnej społeczności – mówi Izabela Janiszewska, Dyrektor Galerii Mazovia.

Ponad 15 lat zaangażowania w akcje społeczne i charytatywne

Przez półtorej dekady istnienia Mazovia zaangażowała się w setki inicjatyw, odpowiadających na wyzwania współczesnego społeczeństwa. Przykładem są działania podejmowane w związku ze Światowym Dniem Alzheimera i Dniem Walki z Rakiem Piersi, które mają na celu zwiększenie świadomości zdrowotnej mieszkańców i zmotywowanie ich do regularnych badań. Galeria wspiera także kampanię edukacyjną z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Częścią tego wydarzenia jest wystawa prac artystycznych przygotowanych przez dzieci w spektrum.

Działania charytatywne Mazovii mają także charakter ponadregionalny. Największym i najbardziej znanym jest Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Od kilku lat przy okazji inauguracji ogólnopolskiej zbiórki w Galerii odbywają się koncerty, wystawy i aukcje charytatywne przy udziale Urzędu Miasta, lokalnych organizacji i płockiego sztabu WOŚP. 

– Pomaganie jest integralną częścią naszej działalności. Nie chcemy i nie możemy pozostawać obojętni na los potrzebujących. Poza organizowaniem akcji prozdrowotnych i charytatywnych wspieramy także ideę równości, tolerancji i świata wolnego od przemocy i stereotypów. Cel ten pomaga zrealizować kampania „Jesteśmy tacy sami”. Ważną częścią naszej strategii CSR jest także wspieranie zwierząt – pełnimy między innymi funkcję oficjalnego opiekuna pantery śnieżnej, mieszkanki Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Płocku, a nasza Galeria od dawna jest otwarta dla osób, które odwiedzają nas ze swoimi futrzanymi pupilami – mówi Izabela Janiszewska, Dyrektor Galerii Mazovia.

Nowy etap w życiu kulturalnym i rozrywkowym Płocka

Jednym z celów przyświecających powstaniu Galerii Mazovia była integracja lokalnej społeczności oraz poprawa jakości jej życia. Zadanie to jest realizowane przede wszystkim poprzez organizację licznych wydarzeń rozrywkowych i kulturalnych. Tylko na przestrzeni ostatnich lat były to m.in. koncerty, pokazy cukiernictwa, spotkania z Nafciarzami czy gry na retro konsolach w specjalnie utworzonej Męskiej Strefie. Galeria była także partnerem Lech Polish Hip-Hop Festival.

Mazovia angażuje się w promocję zdrowego stylu życia. Wraz z lokalnymi klubami sportowymi i ORLEN Areną wspierała Maluchowe Mistrzostwa – wydarzenie sportowe dla uczniów płockich przedszkoli. Galeria jest oficjalnym sponsorem i partnerem Półmaratonu Dwóch Mostów. W sezonach pełni również funkcję oficjalnego partnera drużyny piłki ręcznej ORLEN Wisła Płock.

– Od początku zależało nam na tym, żeby być partnerem lokalnej społeczności. Myślę, że ten cel udało nam się osiągnąć. Galeria Mazovia gościła w swoich murach wiele wydarzeń kulturalnych, społecznych i rozrywkowych dla mieszkańców Płocka i turystów odwiedzających nasze miasto. Duże znaczenie ma dla nas zapewnienie ciekawej oferty wydarzeń dla najmłodszych gości. Czekają na nich zabawy, festiwale i konkursy z okazji Dnia Dziecka, powrotu do szkoły, mikołajek czy świąt. Dużym zainteresowaniem dzieci i rodziców cieszą się nocowanki i półkolonie organizowane przez Salę Zabaw Fikołki – dodaje Jarosław Samojłowicz, Koordynator ds. marketingu

Rozwój i zaangażowanie docenione przez mieszkańców

Jak pokazują wyniki wspomnianego już wcześniej badania instytutu IQS, niemal wszyscy ankietowani mieszkańcy Płocka deklarują satysfakcję z zakupów w Galerii Mazovia, a ponad 60 proc. badanych wskazuje na zdecydowanie pozytywne doświadczenia.

Oprócz zaangażowania społecznego, wpływ na te oceny ma także nieustanny rozwój Galerii – modernizacja wnętrz, dbałość o estetykę otoczenia oraz rozszerzanie oferty handlowej. Obecnie w Mazovii działa ponad 120 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych, a goście mogą korzystać z przeszklonej strefy restauracyjnej z widokiem na miasto, siłowni i nowoczesnej sali zabaw. Karta Podarunkowa galerii, którą można dokonać zakupów w każdym sklepie Mazovii stała się bardzo popularnym „prezentem” dla najbliższych i pracowników.

Powstanie Galerii Mazovia przyczyniło się do rozwoju płockiego „powercenter” – obszaru, który dziś stanowi główne centrum handlu i rozrywki w mieście. To tu mieszkańcy spędzają czas wolny, biorą udział w wydarzeniach i robią codzienne zakupy. Galeria Mazovia się nie zatrzymuje i w planach są kolejne akcje społeczne, ciekawe wydarzenia oraz konkursy dla naszych Klientów. Już wkrótce pojawią się nowe marki w ofercie handlowej oraz kolejne ułatwienia i rozwiązania techniczne, pomocne podczas wizyt i zakupów.  

- Przy okazji naszych 15-stu lat, dziękujemy!  wszystkim naszym Klientom za to, że jesteście z nami od tylu lat - dodają jednym głosem Zespół oraz Pracownicy sklepów Galerii Mazovia.

(Artykuł Sponsorowany)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%