Dotychczas Urząd Miasta Płocka pracował od poniedziałku do środy w godz. 7.30-15.30. W czwartki był otwarty dziewięć godzin, między 8.30 a 17.30. Natomiast w piątki od godz. 8.30 do 15.30. Obsługa klientów zaczynała się odpowiednio o godz. 8.00 i godz. 9.00.
– Wnikliwie przyjrzeliśmy się, w jakich godzinach mieszkańcy przychodzą do urzędu. Zdecydowanie wolą załatwiać swoje sprawy rano, niż po godz. 16:00. W czwartki i piątki obserwowaliśmy wiele osób czekających na otwarcie Biura Obsługi Klienta już od godz. 8. Mając na uwadze te potrzeby, zdecydowaliśmy o zmianie godzin pracy – podkreśla sekretarz miasta Albert Dyna.
Na dodatkowy powód wskazuje dyrektor wydziału organizacyjnego Daniel Urbański.
– Część wydziałów i ich pracowników nie ma bezpośredniego kontaktu z mieszkańcami. Zajmują się obsługą miejskich jednostek i instytucji, np. szkół, a te zaczynają pracę o godz. 7 lub godz. 7.30. Zmiana ułatwi współpracę obu stronom – dodaje dyrektor Daniel Urbański.
Od 1 sierpnia pracownicy urzędu miasta będą codziennie zaczynać obsługę klientów o tej samej godzinie, czyli każdego dnia o godz. 8. Różne będą godziny zamknięcia, bo nadal w czwartki urząd będzie czynny dłużej:
Stanowiska obsługi klienta przy al. Piłsudskiego, gdzie można wyrobić dowód osobisty lub prawo jazdy, zarejestrować pojazd albo działalność gospodarczą, będą, tak jak do tej pory, przyjmować mieszkańców w godz. 8.00-17.00.
Z powodu małego zainteresowania, zapadła decyzja o rezygnacji z pracujących sobót. Przez kilka lat część wydziałów, zajmujących się m.in. ochroną środowiska i odpadami, wydawaniem pozwoleń budowlanych, geodezją, podatkami, pracowała w każdą drugą sobotę miesiąca.
– Z tych dyżurów korzystało średnio 10 osób, a do ich obsługi było delegowanych 20 pracowników. Zgodnie z przepisami, naszym pracownikom przysługiwał dzień wolny. Z tego powodu dochodziło do sytuacji, że w tygodniu, gdy dużo osób załatwia urzędowe sprawy, nie mieliśmy pełnej obsady – wyjaśnia sekretarz miasta Albert Dyna.
Urzędnik zachęca do kontaktu z Biurem Interwencji i Informowania Mieszkańców. Pod numerem 24 364 55 55 można uzyskać przydatne informacje i porady przed wizytą w urzędzie. Poza informacjami o obowiązujących procedurach, można umówić się na spotkanie czy zgłosić potrzeby, jak np. posadzenie drzewa, naprawę nawierzchni drogi lub ustawienie ławki. Biuro czynne jest w godzinach pracy urzędu.
Wiele urzędowych spraw załatwimy przez internet za pośrednictwem platformy ePUAP. W taki sposób można wnioskować o wystawienie odpisu różnych aktów stanu cywilnego, nadanie numeru działki lub domu, zgłosić narodziny dziecka, utratę dowodu osobistego albo sprzedaż samochodu, zameldować się. Możemy zdecydować, w jaki sposób odbierzemy te dokumenty (osobiści, pocztą lub elektronicznie). Warto korzystać z tej opcji, bo pozwala zaoszczędzić czas.
Urząd Miasta Płocka
Biuro Obsługi Klienta i wydawanie korespondencji
pl. Stary Rynek (wejście od ul. Zduńskiej)
Stanowiska Obsługi Klienta, al. Piłsudskiego 6
Urząd Stanu Cywilnego (obsługa klientów)
Cynik14:08, 18.07.2024
To nie jest Urząd Miasta, to jest urząd urzędników i biuro podawcze.
Plebs nie będzie im się szwędał bez kontroli.
Pandemia się dawno skończyła, ale urzędnicy do normalności wrócić nie chcą... 14:08, 18.07.2024
Fur Dojczland22:55, 18.07.2024
Niemcy w piątek pracują do 12. Dziwne, że urzędnicy będący wyborcami "Volksdeutche partei" pracujo dłużej. Parobki, po prostu parobki. 22:55, 18.07.2024
do fur dojczland23:23, 18.07.2024
0 0
przy szparagach pracuje się dłużej.Kochają Ulkę i Anielkę niech zasuwają 24 na dobę. Inni pracują na zmiany to
towarzysze niech pracują też na zmiany. 23:23, 18.07.2024