Zamknij

Obawy przed powstaniem CPK. "Ta inwestycja już ma negatywny wpływ na niektóre gminy"

19:56, 27.02.2023 Agnieszka Stachurska
Skomentuj

Samorządowcy regionu płockiego negują sposób przygotowywania inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Wskazują, że same pogłoski o przeznaczeniu terenu pod tę inwestycję blokuje rozwój gmin.
Centralny Port Komunikacyjny obejmuje budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycje towarzyszące, w tym nową sieć linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury przesyłowej. Podczas konferencji prasowej w Starostwie Powiatowym w Płocku, która odbyła się 27 lutego, samorządowcy podkreślali negatywne konsekwencje przygotowań do realizacji tego projektu.
- Społecznicy Ziemi Płockiej już organizują się, powołując stowarzyszenie, Radę Społeczną. Nie może być tak, że pojawiają się jacyś "smutni faceci" w miejscowościach powiatu płockiego i informują, że np. przez środek domu komuś będzie przebiegała szprycha, łącząca jakieś miasto z CPK - mówił podczas konferencji prasowej Piotr Zgorzelski, wicemarszałek Sejmu.
http://petronews.pl/powodz-na-terenie-powiatu-plockiego-jest-kwestia-czasu-samorzadowcy-apeluja-do-wod-polskich/ Podkreślał, że należy liczyć się ze społeczeństwem i mieszkańcami regionu płockiego.
- Naszym zadaniem jest zawsze stać po stronie mieszkańców i dbać o rozwój Ziemi Płockiej, aby powiat płocki był miejscem do bezpiecznego zamieszkania, bezpiecznej pracy i do wypoczynku - mówił Sylwester Ziemkiewicz, starosta płocki. - W mojej ocenie, ale i w ocenie samorządowców regionu płockiego, CPK jest ogromnym zagrożeniem, jeśli chodzi o rozwój naszego powiatu. Już kilka miesięcy temu, po tzw. konsultacjach społecznych, które społecznymi nie były, jako samorząd powiatowy wyraziliśmy zdecydowany sprzeciw, podejmując uchwałę negującą ten sposób realizacji inwestycji - przypomniał starosta.
Dodał, że opracowany został przez samorządowców specjalny raport, który pokazuje w jaki sposób każda z koncepcji szprych kolejowych (a na terenie powiatu płockiego jest ich sześć), niszczy Ziemię Płocką.
- Widzimy, że każde z zaproponowanych rozwiązań wyburza ponad sto domów, koliduje z infrastrukturą strategiczną, a przede wszystkim niszczy ład przestrzenny i społeczny w powiecie płockim. Już dzisiaj widzimy bardzo negatywne skutki tej inwestycji. Sama zapowiedź budowania któregokolwiek z wariantów linii kolejowej spowodowała dużo mniejsze zainteresowanie danym regionem, w tym prężnie rozwijających się gmin, jak Brudzeń Duży, Stara Biała, czy Radzanowo - wymieniał Sylwester Ziemkiewicz.
Podkreślił, że wspólnie z samorządami zarząd powiatu powoła Radę Społeczną, do której z każdej gminy i starostwa wyznaczeni będą przedstawiciele.
- Będziemy chcieli, aby CPK uznał nas jako stronę na każdym etapie postępowania, byśmy mogli wyrazić swoje stanowisko i swoje uwagi do przedstawianych koncepcji. Powstały również stowarzyszenia, oddolnie stworzone przez mieszkańców, którzy też będą na każdym etapie walczyć o to, aby nasza piękna Ziemia Płocka przez tę odgórną inwestycję nie ucierpiała - podsumował starosta płocki.

(Agnieszka Stachurska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Won!Won!

0 0

Politycy, którzy nic dla powiatu nie potrafią zrobić wyczuli okazję, aby przypodobać się garstce mentalnego zaścianka. 100 domów do wyburzenia? I co z tego? Nawet jeśli policzymy 5 osób/dom, to ledwie 500 głów. W Płocku jest ich ponad 120-tysięcy, we Włocławku blisko 120 tysięcy w Sochaczewie prawie 40 tysięcy, w Warszawie ponad 1,5mln. Kogo obchodzi te 100 sypiących się ruder? Bez żartów, że ogon ma machać psem i setki tysięcy osób ma mieć utrudnione podróże, bo kilkaset wieśniaków (czy jak ich tam ładniej nazwać) nie wyobraża sobie paść krowy w innym miejscu.
Gdzie jest wasz kumpel Struzik i jego zapowiadana trasa Modlin-Płock(-Włocławek)? Kiedy to już miało być budowane? 20-lat chłopina rządzi I NIC, tylko bajki potrafi wciskać. A jego szajsobusem jedzie się z Płocka do Kutna godzinę i 4 minuty... żeby w Kutnie kolejną godzinę czekać na przesiadkę. Ludzie z 2 końca Polski na forach piszą, że gdyby Mazowsze chciało, to dawno powstałby przynajmniej odcinek Sochaczew-Płock. Gdzie jest s10 przez Płock, jak w przypadku wielu mniejszych miejscowości? Gdzie A1? Nic nie potraficie załatwić.

Ziemkiewicz mówi o "prężnie rozwijających się gminach" Brudzeń Duży, Stara Biała - a jak one się rozwijają? Co, zakłady pracy tam powstają? Nie, pracownicy Orlenu budują tam domy i przeprowadzają się z miasta. Taki to "prężny rozwój" - rozwój pijawki, która pasożytuje na Płocku, a jednocześnie blokuje jego rozwój. 20:30, 27.02.2023

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

W 100% popieram! Zgadzam się całkowicie, że PRZYNAJMNIEJ jakaś odnoga CPK tu w rejonie musi być, tak jak S10. Wystarczy że już ktoś dał ciała z A1, że ten tutejszy rejon to czarna dziura lub jak kto woli czarna d... 20:56, 27.02.2023


AgnieszkaAgnieszka

0 0

Mój dom to nie rudera, to piękne siedlisko w które włożyłam serce, nie zgadzam się na kolej przez mój dom! Jeśli bardzo chcesz to się zgłoś, może poprowadzą przez Twój! 10:09, 28.02.2023


0 0

Mój dom to nie rudera, to piękne siedlisko w które włożyłam serce, nie zgadzam się na kolej przez mój dom! Jeśli bardzo chcesz to się zgłoś, może poprowadzą przez Twój! 10:10, 28.02.2023


Nie dla KDPNie dla KDP

0 0

Komentarz Pana Won na zdecydowanie wysokim poziomie tak jak jego nick :) 10:16, 28.02.2023


MieszkaniecMieszkaniec

0 0

100 domów w jednej miejscowości to się z godzę ktoś ma zła informacje 16:33, 28.02.2023


madziamadzia

0 0

Ciekawe co byś zrobił gdyby to przez twój dom szła inwestycja. Może gminy za Płockiem nie rozwijają się w szybkim tempie, pewnie dlatego że obecna władza finansuje gminy, w których ma przedstawicieli. Jednak są to miejsca z niezwykłymi walorami przyrodniczymi na przykład Brudzenski Park Krajobrazowy. Wiadomo że przydałoby się lepsze połączenie Plocka z innymi miastami ale w tym projekcie CPK przewiduje wykup domów w cenach nieadekwatnych do włożonej pracy mieszkańców, ponadto są to wsie gdzie żyje dużo starszych ludzi mieszkających tu od zawsze, CPK będzie kazało się wynieść i zostawi ich samych sobie. Ten projekt jest niedopracowany. 20:18, 22.03.2023


KibicKibic

0 0

Zgaduję, że słynna linia kolejowa z Płocka do Modlina, szumnie zapowiadana przez PSL miała omijać gminy i domy slalomem? Panowie z PSL-u! Czas się ogarnąć! Nie da się wypłynąć na negowaniu wszystkiego. Z Kościołem przed wyborami do PE już wam nie wyszło. 23:07, 27.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

Miał być podkop albo tunel. 19:54, 28.02.2023


Kampania obietnicKampania obietnic

0 0

Dodam jeszcze jedno ważne pytanie: dlaczego te "prężnie rozwijające się gminy" nie zabezpieczyły na swoich terenach korytarza pod przyszłą linię kolejową do Warszawy? Miasto Płock taki korytarz zabezpieczyło od wielu lat. Obojętne, czy do Modlina czy Sochaczewa, na odcinku od Płocka do Wyszogrodu obydwa warianty pokrywają się. PSL takimi wystąpieniami się kompromituje. PSL współrządził koalicyjnie w prawie wszystkich rządach po 1990 roku. Pewnie dlatego to połączenie nie powstało. 10:14, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MargeritaMargerita

0 0

Brawo Panowie z PSL Dziękujemy! 10:18, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaAgnieszka

0 0

Nie zapisało mojego imienia, dlatego skomentowałam jeszcze raz :) 10:21, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomektomek

0 0

za co tu dziekowac za podniesienie wieku emerytalnego czy nasze pieniadze z ofe na dziekuje trzeba zasluzyc 10:26, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MargeritaMargerita

0 0

Ktoś kasuje komentarze nieprzychylne dla CPK i KDP ! 10:28, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tyle w temacieTyle w temacie

0 0

Smutnych facetów to ja widzę na tym zdjęciu, a jedną szprychę to wczoraj widziałem na korytarzu w urzędzie gminy w Małej Wsi 11:39, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co proponuje starostCo proponuje starost

0 0

A dlaczego Starostwo Płockie (czyli od ponad 20 lat płocki PSL z panami na zdjęciach) nie pokarze swojej koncepcji przebiegu linii kolejowej Warszawa - Płock - Włocławek? 12:04, 28.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AriadnaAriadna

0 0

Państwa, którzy komentują i są tak bardzo "za" chciałabym prosić o zapoznanie z tematem i zapytać czy byli na spotkaniach nazywanych konsultacjami, dopiero po analizie wszystkich informacji proszę się wypowiadać, ja jako osoba, której chcą zabrać dorobek życia wiem dużo na ten temat, widzę w jaki sposób się to odbywa, widzę poziom "pana" Horały, widziałam poziom "konsultacji" i unikanie odpowiedzi przez prowadzących... TAK jestem PRZECIWNA! Jednocześnie jestem za rozwojem, oczywiście w cywilizowany sposób bez niszczenia ludziom życia, na świecie jest pełno dobrych przykładów jak się tego dokonuje.
Prześmiewcze lub negujące komentarze wpisują osoby, które nie zostaną zapewne pokrzywdzone, bardzo ciekawe, czy komentarz takiej treści zamieściłyby gdyby miały zostać wysiedlone i za "odszkodowanie" nie byłyby w stanie kupić innego lokum, a musiałyby wyprowadzić się w ciagu kilku miesięcy.. To jest obawa o byty Rodzin...nie życzę nikomu takich przeżyć, a ktoś kto tak bardzo chce kolei może oddać swój dom państwu w darowiźnie i wtedy możemy podyskutować na równym poziomie. 18:28, 28.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

0 0

Ale mądra jesteś - "jestem za rozwojem ale...." - szkoda tylko, że nie podałaś żadnego "dobrego przykładu ze świata". No, ale mądra jesteś, to najważniejsze. 19:56, 28.02.2023


tak dla KDPtak dla KDP

0 0

Błagam, droga Pani, która komentuje i jest tak bardzo przeciw, bo zapytała o coś podczas konsultacji i nie uzyskała satysfakcjonującej ją odpowiedzi (tak to każdy może pisać, konkrety!). Problem jest taki, że krzyki odnośnie wyceny to może 10%, 90% to właśnie teksty "nie dla KDP przez naszą gminę, bo mi dom zburzą". Cytat z dennej szopki ludzi PSL, którzy współrządząc przez dziesięciolecia NIC dla regionu nie wywalczyli: "przede wszystkim niszczy ład przestrzenny i społeczny w powiecie płockim". O wycenach ani słowa, tylko żal że AKURAT JA przeprowadzić się muszę. Sorry, ale inaczej się tego zbudować nie da. Tak więc, bez odwracania kota ogonem. Co protest to krzyk, że wszędzie byle nie u u nas i kropka, a później wymysły, że ludzie nie mają pojęcia czemu protestujecie... 20:20, 28.02.2023


JedynaJedyna

0 0

Szansa dla Płocka to podzialł mazowsza .Rozwalić klilę układu zamkniętego .odsunąć PSL PO 10:42, 01.03.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NiejedynaNiejedyna

0 0

Akurat w starostwie to rządzi tylko jedna partia. A brak linii kolejowej do Warszawy i drogi ekspresowej doskwiera wszystkim w Płocku i okolicy, bez względu na jaką partię głosują. Ale trzeba chcieć i robić, a nie gadać. 11:54, 01.03.2023


RyszardRyszard

0 0

...niech się ludzie w końcu obudzą i rozliczą towarzystwo jesienią, wtedy nie bezie żadnego CPK i kolei, bo i za co :D 12:24, 01.03.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieważneNieważne

0 0

Nieważne kto jesienią wygra wybory i czy będzie CPK czy nie będzie - mieszkańcy Płocka i okolic potrzebują nowej linii kolejowej do Warszawy. 13:59, 01.03.2023


TadzikTadzik

0 0

Pierniczenie o szopenie No nic tyml udziom nie pasuje totalnie nic .Takie walenie kota przy pomocy młota 15:25, 01.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

0 0

Nie to, żebym był fanem megalomańskiego projektu CPK, ale jak słyszę "W mojej ocenie, ale i w ocenie samorządowców regionu płockiego, CPK jest ogromnym zagrożeniem, jeśli chodzi o rozwój naszego powiatu." to mnie krew zalewa.. Co smutni panowie z PSL osiągnęli podczas długich lat piastowania stanowisk wszelakich, aby "odkluczyć" Płock komunikacyjnie?!?! A10 - w dupie. Połączenia kolejowe - pomimo szumnych zapowiedzi trasy Płock Modlin - w dupie. Połączenia autobusowe - w dupie. Smutni panowie z PSL - wasza indolencja i bierność na przestrzeni tylu lat z punktu widzenia wyborcy zakrawa na "niedopełnienie obowiązków przez urzędnika publicznego". Ja rozumiem, że samorząd nie zawsze może bez poparcia władz centralnych, ale jak pokazuje wiele przykładów - jak się wytrwale dąży do celu to można. I zawsze, ale to zawsze inwestycja infrastrukturalna prowadzi do rozwoju powiatu czy gminy, chociażby poprzez przyciągnięcie inwestorów, firm itd. Nie oceniam frustracji ludzi, którzy przy okazji takiej inwestycji są zmuszeni się przeprowadzić, bo nigdy nie byłem w ich położeniu. Oceniam was - klan politykierów (i to od lewa do prawa), która aktywuje się tylko w obliczu zbliżających się wyborów. MASAKRA. 14:01, 02.03.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Srasin SiuśkiSrasin Siuśki

0 0

zgoda co do gumofilców z PejSeLu. To jest klika prawie taka sama jak dojna zmiana, tyle, że pesL opanował samorządy , od starostwa po najmniejsze gminy.
Płock jest od dawna na wykluczeniu komunikacyjnym i w zasadzie każdym innym, gdyby nie ten orlen to bylibysmy za Radomiem czy Ciechanowem. Nawet szumna i powstajaca w bólach "obwodnica" to parodia na miarę mola wzdłuż rzeki.
Natomiast Cepik to jeszcze jeden wał do wydojenia kolejnych miliardów z budzetu przez dojna zmianę. 15:24, 02.03.2023


GrabosGrabos

0 0

Ja akurat jestem fanem projektu. Jak do tej pory PiS jako jeden z niewielu mówi i wykonuje to o czym mówił. Aktualnie martwi mnie tylko to, że UE jest zachwycona projektem, ale może raz nie mają złych intencji. 20:28, 02.03.2023


0%