Koncern kolejny sezon będzie sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN, występującym w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej na świecie – Formule 1. W zespole pozostanie też jedyny polski kierowca w historii F1 – Robert Kubica.
Oprócz Roberta Kubicy, zespół Alfa Romeo Racing ORLEN w sezonie 2022 będą reprezentować również Fin Valtteri Bottas oraz debiutujący w Formule 1 Chińczyk Guanyu Zhou. Jak wyjaśnia Koncern, pozyskanie chińskiego kierowcy jest szansą na umocnienie rozpoznawalności marki ORLEN i wsparcie działań biznesowych spółki ORLEN China. Ma to przełożyć się na wymierne korzyści biznesowe, ale i umocnić globalną rozpoznawalność marki ORLEN. Bez zmian na przyszły sezon pozostanie również to, że Robert Kubica nadal będzie ambasadorem marki ORLEN w ramach współpracy dwustronnej, która przewiduje m.in. udział zawodnika ORLEN Team w wyścigach długodystansowych.
Działania te są zgodne ze strategią Grupy ORLEN, której obecnie już blisko 60 proc. przychodów pochodzi z rynków zagranicznych. W tej sferze planowany jest m.in. dalszy rozwój obszaru sprzedaży detalicznej, a wyniki tego segmentu aktywnie wspiera globalna polityka sponsoringu. Jak podkreśla Koncern, od momentu zaangażowania PKN ORLEN w F1 i współpracę z Robertem Kubicą, zysk operacyjny EBITDA LIFO detalu w całej Grupie ORLEN systematycznie wzrasta (w 2019 r. wyniósł on 3 mld zł, a w 2020 r. 3,2 mld zł).
Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN tłumaczy, że spółka działa globalnie i tak musi prowadzić aktywność we wszystkich obszarach, również planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe. Wiadomo już, że rywalizację na torze F1 transmituje 99 telewizji, a łączna widownia według badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen sięga aż 400 mln widzów. Ekwiwalent mediowy dla marki ORLEN z transmisji telewizyjnej tylko do listopada 2021 roku wyniósł ponad 550 mln zł.
– Dlatego zaangażowanie we współpracę z Robertem Kubicą i zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN to dla nas strategiczna inwestycja. Jako firma o międzynarodowym zasięgu z sukcesem zbudowaliśmy wspólną platformę do prowadzenia działań marketingowych na wielu rynkach, na których prowadzimy swój biznes. To zaprocentowało, Grupa ORLEN w trzecim kwartale 2021 roku odnotowała 2,9 mld zł zysku netto i zwiększyła udziały rynkowe na Słowacji oraz w Czechach – mówi Daniel Obajtek.
Sponsoring motorsportu zapewnia dotarcie wizerunkowe PKN ORLEN do milionów kibiców na całym świecie. Zgodnie z ustaleniami, w kolejnym sezonie wyścigów F1 marka ORLEN nadal będzie eksponowana na sekcjach bocznych bolidów, tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo i lusterkach. Będzie także widoczna na kombinezonach – na klatce piersiowej i plecach oraz w trzech miejscach na kaskach kierowców. Logo znajdzie się również na odzieży mechaników i personelu zespołu, a także na transporterach, we wnętrzu garażu i motorhome. W sezonie 2022 Robert Kubica weźmie udział w czterech sesjach treningowych, poprzedzających zmagania najlepszych kierowców na świecie oraz w testach przedsezonowych.
– Cieszę się, że ORLEN pozostaje partnerem zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN na kolejny sezon. Dzięki temu Polska jest obecna w królowej motorsportu. Nadchodzący rok będzie dużym wyzwaniem dla zespołu i mam nadzieję, że dostarczy wielu emocji kibicom Formuły 1 – mówi Robert Kubica, zawodnik ORLEN Team.
Przypomnijmy, że współpraca PKN ORLEN z Robertem Kubicą odbywa się na wielu płaszczyznach. Kierowcę rajdowego widzimy m.in. w kampanii #DobryKierowca, podczas której zachęcał do odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy czy w kampanii promującej ORLEN Paczkę, czyli sieć 6 tysięcy punktów nadań i odbioru paczek.
– Bardzo wysoki wskaźnik, wynoszący 70 proc. spontanicznych skojarzeń Roberta Kubicy z marką ORLEN wpływa na efektywność kampanii w nowym dla Koncernu segmencie. Jednocześnie co szósty Polak przyznaje, że fakt, iż PKN ORLEN sponsoruje Roberta Kubicę sprawia, że częściej korzysta z usług stacji Koncernu – podkreśla biuro prasowe PKN ORLEN.
Niewątpliwie na przedłużenie umowy wpłynął też fakt, iż Robert Kubica ma za sobą udany sezon. ORLEN Team WRT, w którego barwach Polak zadebiutował w kwietniu w wyścigach długodystansowych, zdobył mistrzostwo European Le Mans Series. Kubica pokazał się też z bardzo dobrej strony w Formule 1 podczas występów w Grand Prix Holandii i Włoch.
Psu na budę się zdaje ten sponsoring.Zainwestuj Obajtek w Wisłę Płock,stwórz potężną piłkę ręczną,nożną i najbardziej oglądany żużel i wtedy rozslawisz ORLEN.,,ALFA ROMEO” zawsze w ogonie i to ma być reklama?! Kompromitacja a nie reklama!!!!!!!!!!!!!!
Nawet niekłamliwego nick’u nie umiesz sobie nadać. Nikt nie jest obiektywny.