- Połączenie z Warszawą jest bardzo ważne, ale dla Płocka otwiera się szereg innych horyzontów, połączenie z Pomorzem, które bardzo ułatwi wyjazdy wakacyjne, ale też z całą Polską. Dostęp do CPK będzie oknem na świat. To również wielka szansa dla gospodarki, dla naszych przedsiębiorców i wszystkich, którzy pracują na tym terenie, którzy chcą działać i rozwijać naszą ojczyznę - mówił poseł Waldemar Olejniczak.Poseł podkreślił, że Centralny Port Komunikacyjny jest jednym z kroków do wyrównania szans między mieszkańcami dużych miast a resztą Polski.
- Linia kolejowa od węzła CPK przez Płock i Włocławek, dla której rozpoczynamy właśnie prace nad studium wykonalności STEŚ, została w grudniu ubiegłego roku wpisana do projektu aktualizacji sieci TEN-T, czyli na listę priorytetowych inwestycji Unii Europejskiej. To bardzo dobra wiadomość, która otwiera przed spółką CPK możliwość skutecznego wnioskowania o kolejne środki unijne - zwracał uwagę Radosław Kantak, członek zarządu CPK ds. inwestycji kolejowych.W ramach umowy, wykonawca dostarczy spółce CPK między innymi prognozy ruchu, a także analizy - np. techniczne i środowiskowe. W zakres zadania wejdą także badania geologiczne wraz z dokumentacją i mapy do celów projektowych. Po wykonaniu pierwszego etapu, przyjdzie czas na projekty: koncepcyjny i budowlany. http://petronews.pl/od-lutego-konsultacje-w-sprawie-cpk-jedna-szprycha-kolejowa-przebiega-przez-plock/ Adam Bielan: Dziura komunikacyjna, w której znalazł się Płock to skandal
- Mieszkańcy Płocka, którzy słyszeli o planowanych czasach przejazdów, mogą nie dowierzać. Tymczasem od dworca kolejowego w Płocku do Warszawy Centralnej są zaledwie 94 kilometry, a dzisiaj czas przejazdu to jest ponad 2,5 godziny. To jest absolutny skandal. Płock jest jednym z najgorzej skomunikowanych byłych miast wojewódzkich w Polsce, pomimo że jest położony w centrum kraju. To jest wynik dekad zaniedbań i fakt, że to dopiero rząd Zjednoczonej Prawicy przystąpił do łączenia takich miast jak Płock, nie jest przypadkowy, bowiem ten rząd bardzo mocno stawia na łączenie Polski. Polska jest jedna, my nie dzielimy Polski na Polskę A i B. My mówimy o rozwoju równomiernym i on się realizuje między innymi poprzez zmniejszanie wykluczenia komunikacyjnego - mówił europoseł Adam Bielan.
- Jako płocczanin chciałem bardzo serdecznie podziękować. Jeszcze kilkanaście lat temu, jako radny Sejmiku Mazowieckiego marzyłem o takiej inwestycji. Pamiętam, jak wtedy marszałek Adam Struzik mówił, że już w 2011 roku miało być oddane połączenie między Płockiem a Warszawą. Wszyscy czekaliśmy, niestety, minęło kilkanaście lat i nic z tych zapowiedzi marszałka nie wyszło - przypominał senator Marek Martynowski.
[WIDEO]4592[/WIDEO]
Same plusy20:02, 24.01.2022
To ile domów poleci na tej linii ? Konkrety !
Ludzie jeszcze niewiedzą jakie ich piekło czeka z tą budową szprychy
Niewierny Tomasz20:06, 24.01.2022
Na razie to kreski na mapie, uwierzę jak zobaczę tory…
Przecież ci goście j23:05, 24.01.2022
dokładnie sami nie wiedzą, gdzie ten cały Cepik miałby powstać, to gdzie mowa o torach :-D
Trzymają się suto opłacanych stołków, bo jak już stwierdził klasyk najlepsze interesy robi się na słomianych drogich inwestycjach, o których nikt nie wie po co są, dlatego nikt nie bedzie pytał ...
Ale miejmy nadzieję, że po następnych wyborach nowe władze powinny jednak spytać i zajrzeć tam niektórym do dudy.
Jolka23:37, 24.01.2022
Panu Marszałkowi Struzikowi Pan senator może kapcie podawać..za ..tyle ile spraw dla miasta i regionu zrobił - szczególnie w sferze zdrowia i kultury..wstyd sobie wycierać gębę. warto natomiast pokazać własne zasługi..a tu ..słabo.
ciemny lud09:09, 25.01.2022
Hahaha pan na Mazowszu?
Gościu17:23, 25.01.2022
Chyba pod względem rozdawania stołków... to tak, wiele zrobił...
Qazaq08:08, 25.01.2022
Tyle lat.. tylu polityków.. wszyscy tacy mądrzy, a Płock znika..
ciemny lud09:07, 25.01.2022
Mobilis przejął płocki pks tylko po to, żeby mieć atrakcyjne grunty przy Bielskiej, czysty interes
Mobilis nie ma tu ni10:00, 25.01.2022
bo transport zbiorowy jest wszędzie dotowany, a nikt nie będzie dokładał w nieskończoność do pustych autobusów.
Te wirtualne pociągi nawet gdyby powstały tez musiałyby być ostro dotowane.
Płock będzie komunikacyjnym zadupiem, bo nie ma nic do zaoferowania, ani pracy ani edukacji, więc po co miałby ktos tu masowo przyjezdzać? WPLe mają swoje własne sztrucle żeby sobie przyjechac do auchana, wiec zbiorkom im niepotrzebny. Jak ktoś słusznie zauważył Płock się kurczy.
A Audioriver raz na rok to za mało, wystarczy wysłać kilka pociągów specjalnych albo ludzie sami sobie dojada własnymi autami.
ciemny lud09:15, 25.01.2022
Jest taka pseudoinwestycja,,, internet na mazowszu,,kable od lat leżą w ziemi, marszałek coś wie o tym...
k10109:33, 25.01.2022
Tamci nie zrobili, a my przez 7 lat też nic nie zrobiliśmy, ale mówimy że zrobimy w kolejne 12, jak tylko dacie nam władzę, więc i tak tego nie zrobimy, bo inwestycje w PL leżą od 7 lat poszły na socjal na Sebę i Dżesikę.
k10109:34, 25.01.2022
?? Tamci nie zrobili, a my przez 7 lat też nic nie zrobiliśmy, ale mówimy że zrobimy w kolejne 12, jak tylko dacie nam władzę, więc i tak tego nie zrobimy, bo inwestycje w PL leżą od 7 lat poszły na socjal na Sebę i Dżesikę.
gość12:38, 25.01.2022
Tylko jedno pytanie!
Dzięki komu na Mapie politycznej byli lub są takie postacie:
1.Piłat
2.Pawlak
3.Struzik
4.Milewski
5.Sosnowski
6.Nowakowski
7.Kierwiński
8.* Wszystkich nie wymienimy,ale Ci są najbardziej.....
Bareja się chowa14:05, 25.01.2022
Cyt." W poniedziałek, 24 stycznia br. spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na studium wykonalności dla Kolei Dużych Prędkości od węzła CPK przez Płock do Włocławka"
Czy ty płocki ciemny ludzie wogóle rozumiesz co czytasz? Umowa dotyczy studium wykonalności, czyli jakaś spółka prawdopodobnie czyjegoś pociota sprawdzi bedzie sprawdzać przez długi czas i za grube $$$ czy taka linia jest wogóle możliwa do zrealizowania, po czym jak już kurz po tej prześmiesznej konferencyjce opadnie stwierdzą, że wykonanie z tego czy innego powodu nie jest możliwe :-D
Przykładami takich "inwestycji" był tramwaj albo kolejka linowa na wiślanej skarpie.
Ale tymczasowy cel polityczny został osiągnięty, a ciemny lud chwilowo znowu łyknął :-)))))
Gościu17:20, 25.01.2022
A Płockowie jak zwykle... lewacko-liberalnej cho**cie nigdy nie dogodzisz...
Roki18:02, 25.01.2022
Pierwszy pasażer pojedzie pociągiem z Płocka już 16 maja 2167 roku
Siedem lat bajek20:04, 25.01.2022
Opowiadają te same bajki i pokazują te same slajdy od 7 lat. Ja pamiętam jak ci sami politycy w roku 2015 przed wyborami obiecywali nam drogę ekspresową S10. Płocczanie mówią: "sprawdzam".
Zz20:07, 25.01.2022
To nie lewactwo i liberalizm, to MAZURSKOŚĆ w Genach jest zwierciadłem tej społeczności.
Jeden przykład:
W Pułtusku jest Akademia
W Siedlcach jest Uniwersytet
We Włocławku od września będzie Akademia,a w Płocku...bez komentarza@
Vote now21:26, 25.01.2022
To z masarni kiełbasa tak zapachniało czy politykiery grunt pod wybory szykuja? Nikt przy zdrowych zmysłach politykom nie powinien już wierzyć! Ani pisiorom ani platformersom. Ile to już rzadów wszelkiej maści obiecywało właczyć Płock do nowoczesnej i wydajnej sieci tranportowej, zarówno kolejowej (linia do Modlina) jak i drogowej (S10). I co? I jajco..
CykT21:40, 25.01.2022
Wszystko fajnie tylko pewnie wyjdzie jak zwykle... Czemu nie można puścić więcej składów północ południe skoro już jeżdżą dwa, czemu nie może być połączenie Gdynia Kraków, nie wiem, Olsztyn Wrocław, Gdynia Lublin, cokolwiek więcej niż jest, czemu nie ma szynobusów Kutno Iława np? Rozumiem że milion spółek musi się dogadać ale bez przesady, chyba nikomu na tym nie zależy łącznie z naszymi władzami.. Lepiej podpisać umowę i czekać aż w 2030 będzie nowa linia a do tego czasu narzekać jaki to Płock jest wykluczony komunikacyjnie... Buuu parodia ten kraj...
bolo21:50, 25.01.2022
Znowu wielkie budowle socjalizmu. Powinniśmy być wdzięczni. Władza chce nam nieba przychylić...
...za nasze pieniądze.
Czy naprawdę nie ma już nadziei na normalność?
0 0
nie wiedzą