Do wykonywanych zadań będzie należało w szczególności:
1) kierowanie pracą Referatu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej (ROLiOC);
2) nadzór nad:
- pracami związanymi z organizacją systemu ochrony ludności i obrony cywilnej,
- opracowywaniem procedur postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń dla ludzi, mienia i zwierząt,
- przygotowywaniem projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, porozumień, umów, wytycznych i innych niezbędnych dokumentów dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej,
- formułowaniem wniosków dla potrzeb realizacji zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej wynikających z prowadzonych analiz zagrożeń dla Miasta;
3) współpraca z Kierownikiem Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, pracownikami Zespołów: Bezpieczeństwa Publicznego i Spraw Obronnych przy opracowaniu dokumentacji planistycznej z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, ochrony ludności i obrony cywilnej oraz z Państwową Strażą Pożarną (PSP), Policją, Strażą Miejską, Pogotowiem Ratunkowym, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej i innymi podmiotami ochrony ludności w zakresie realizacji zadań z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej;
4) planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze Miasta;
5) wzmacnianie wśród radnych i pracowników jednostek organizacyjnych Miasta świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
6) przygotowywanie projektów zaleceń dla podmiotów ochrony ludności i obrony cywilnej odnośnie rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
7) organizowanie udzielania pomocy doraźnej i humanitarnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze Miasta;
8) powiadamianie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze Miasta;
9) realizacja przedsięwzięć szkoleniowych związanych z organizacją i przygotowaniem ochrony przed skażeniami płodów rolnych, zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych;
10) szkolenie w zakresie organizacji procesu ewakuacji;
11) zbieranie, opracowywanie i aktualizacja informacji z zakresu zadań realizowanych przez ROLiOC, wykorzystywanych na stronie internetowej Urzędu i w Biuletynie Informacji Publicznej;
12) uczestniczenie w szkoleniach, treningach i ćwiczeniach organizowanych przez PSP, organy administracji rządowej oraz Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie;
13) przygotowywanie propozycji:
- projektu budżetu w części dotyczącej zadań ROLiOC,
- sprawozdania z działalności ROLiOC,
- rozwiązań organizacyjnych gwarantujących pełną realizację zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
StPr/25/0291
data rozpoczęcia pracy od 02.05.2025
wynagrodzenie od od 4 666 PLN