Jakub Baryła18:08, 24.01.2019
Zapomnieli Państwo napisać o dyskusji, jaka wyniknęła z propozycji propo „darmowych”: WiFi i komunikacji miejskiej ;-)
Jest to nieopłacalne, gdyż WiFi i KM byłyby opłacane z budżetu, który po pewnym czasie musiałby się zwiększyć przez podniesienie podatków na gruncie samorządowym, np.: od nieruchomości. Wzrost podatków jednak wymusiłby potrzebę zwiększenia się m.in. ilości urzędników, którym trzeba płacić pensje, więc podatki podniesiono by dodatkowo o tyle, aby mieć jeszcze na te pensje. Więc spowodowałoby to stratę mieszkańców! Mówiłem o tym na radzie ;-)
Michał18:39, 24.01.2019
Zgadzam się, masz racje.
P12:08, 25.01.2019
A co jeśli w szkole jest zakaz używania telefonu nawet podczas przerw? Po co to wi fi? Żeby dzieciaki zamiast że sobą rozmawiać siedziały w internecie?
Mateusz10:36, 26.01.2019
Zapomniałem również dodać, że w wielu szkołach są routery posiadające internet bezprzewodowy i zasięg obejmujący teren szkoły, lecz są zaszyfrowane hasłem, więc koszty zrealizowania takiego pomysłu wcale nie byłyby takie duże.
A co do internetu mobilnego: fakt wiele osób go ma, ale wiele osób ma limit transferu danych, poza tym nie w każdym miejscu w szkole jest zasięg.
Lolka13:21, 27.01.2019
Ludzie weźcie się ogarnijcie, to tylko liceum a nie studia z medycyny ;) masz sprawdzian? To naucz się w domu a widać że na Wikipedii jednak limity się nie skończą. 15 lat temu nam nie było to potrzebne i narzekania nie było. Szkoła nie służy do rozrywki. Może jeszcze 15 minut lekcji a 30 minut przerwy?? Bo ciężko wam jest.... Na studiach nie ma 45 minut. Ogarnijcie się do cholerny a nie wam WiFi w głowach. Galerie są przez was oblegane bo siedzicie na tych ławkach z telefonami w ręku i nie gadacie ze sobą. Nic dziwnego że limity się kończą.
Natalia13:31, 29.01.2019
Włączając się do dyskusji na temat wifi w szkole chciałabym zauważyć, że w artykule nie ma słowa o formie wprowadzenia takiej możliwości. Osoby komentujące z góry założyły, że chodzi o udostępnienie internetu w całej szkole co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Ja pomyślałam od razu o wydzieleniu strefy w szkole z darmowym wifi dla uczniów. Mogłaby to być np. biblioteka czy inne miejsce, w którym uczniowie spędzają czas w szkole. Komentujący poruszyli problem korzystania z telefonów w szkole w złym dla nich celu, czyli dla rozrywki, wykluczając automatycznie jakąkolwiek inną możliwość używania internetu. Czy nie lepiej dawać pozytywny przykład korzystania z praktycznie nieograniczonej encyklopedii jaką jest internet zamiast potępiać zupełnie znaczenie wirtualnego świata w procesie edukacji? Moim zdaniem trzeba popularyzować internet jako miejsce, gdzie możemy się wiele nauczyć, a nie demonizować go i zabraniać korzystania z niego w obawie przed alienacją dzieci. Należy dać pozytywny przykład i nie zamykać dobrych dróg przez to, że większość źle z nich korzysta.
Pozdrawiam, uczennica Małachowianki :)
Jakub Baryła18:08, 29.01.2019
Niczego o strefach WiFi w szkołach na radzie nie było :-)
Jakub Baryła18:14, 29.01.2019
A zresztą:
1. Tak, czy inaczej wiąże się to z kosztami
2. WiFi nie będzie poprawnie działać z powodu zbyt wielkiej liczby użytkowników (nawet jeżeli wpuszczać do pomieszczenia będą tylko określoną liczbę uczniów, to i tak pod pokojem WiFi będzie działać)
3. Prawie wszyscy uczniowie mają dane komórkowe i takie WiFi im nie jest potrzebne
4. Większość uczniów szkół interesują "ładne laski", Facebook/Instagram, znajomi i czaty lub Youtuberzy, a nie jakieś encyklopedie, taka jest smutna prawda ;-)
Więc jest to nie dość, że nieopłacalne, to jeszcze niepotrzebne :-)
Jakub Baryła18:18, 29.01.2019
Nie widzę problemu w tym, że uczniowie korzystają z telefonów na przerwach, to nic złego, a organizowanie im czasu to wtrącanie się do ich prywatnych spraw, bo przerwa to czas wolny! To, że (jak już wspomniałem) darmowe WiFi w szkołach to głupota jest inną rzeczą ;-)
17-latek bez prawa jazdy uderzył w psa
I kto mu ten motocykl kupił i lub udostępnił? Nie jest to sprzęt za 5 zł i ktoś nie wiedział, że młody nie ma prawka??! Też powinien beknąć...
Taa
17:28, 2025-05-24
Będą konsultacje społeczne w sprawie CIC
Jątrzącym centrum podziału jest Kulpa że swoją ekipą. Doprowadzili do takich podziałów w narodzie, że głowa mała.. I skłócanie ludzi kontynuują z zapałem - no w końcu chodzi o ich kluczowe- teraz k...a MY.. PS A jakoś ta Pani teraz też boi się wychodzić wieczorami....
Centrum podziału
17:22, 2025-05-24
Będą konsultacje społeczne w sprawie CIC
"Jak partia mówi, że nie da, to nie da, a jak mówi, że da, to mówi"
Cytując klasyka
07:42, 2025-05-24
Absolutorium dla Zarządu Powiatu Płockiego
napisane - "ciężkiej"...
powinno być
18:34, 2025-05-23
0 0
Masz racje
0 0
Z informatycznego punktu widzenia WI-FI w każdej szkole jest kompletnie nieopłacalne. Trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba w takiej sytuacji zakupić routery, gdyż aktualnie szkoły nie są w takowe wyposażone. Dodatkowo komputery w szkołach są stare, odkupione po leasingu od firm a wyprodukowane były średnio w latach 2005-2010 i nie są one wyposażone w karty sieciowe z antenami, które mogłyby korzystać z takiego WI-FI. Poza tym jeśli i tak sieć jest doprowadzona do właśnie tych komputerów to po co robić sieć bezprzewodową jeśli uczniowie i tak by nie mogli z niej korzystać z racji na zakaz używania urządzeń elektronicznych w szkole. Są to dodatkowe koszty, które będziemy ponosić bez sensu a jeśli ktoś chce skorzystać z internetu to żyjemy w XXI wieku i prawie każdy posiada internet mobilny. Jest to więc pomysł bezsensowny i potępiam nawet rozmyślania na takowy temat.