REKLAMA

Mandaty i taśmy przy drodze do Koncernu. Gdzie mają parkować pracownicy? [ZDJĘCIA]

REKLAMA

Jak informują nasi czytelnicy, we wtorek i w środę straż miejska kontrolowała okolice Zakładu Produkcyjnego PKN ORLEN, gdzie wzdłuż ul. Łukasiewicza parkowały samochody. Wiele osób otrzymało pouczenia, część miała założone blokady. Jaki jest powód braku miejsc parkingowych i co można w tej sytuacji zrobić?

Straż Miejska: Były pisma z prośbą o interwencję

Zapytaliśmy o tę sytuację w Straży Miejskiej w Płocku. Z jakiego powodu przeprowadzono kontrole i czy wiadomo ile łącznie wystawiono pouczeń i mandatów?

– Nie prowadzimy statystyk w tej sprawie, ponieważ są to zwykłe działania prewencyjne, realizowane m.in. na pisemną prośbę jaka do nas wpłynęła o podjęcie takich działań od jednej z instytucji – mówi Jolanta Głowacka, rzecznik Straży Miejskiej w Płocku. – Ponadto, wczorajsze czy dzisiejsze działania poprzedzone były pozostawianiem kierowcom kilka dni wcześniej pouczeń. Trudno też mówić o ilości wykroczeń, bo niektórzy kierowcy popełniali jedno wykroczenie, inni aż dwa, a nawet trzy. Nie wszyscy też od razu kontaktują się z nami, żeby wyjaśnić sprawę – tłumaczy.

Jak się dowiedzieliśmy, pismo w sprawie nieprawidłowo zaparkowanych samochodów wysłał Miejski Zarząd Dróg, uzasadniając konieczność interwencji niszczeniem zieleni przez parkowanie każdego dnia bardzo dużej ilości samochodów.

– Po tygodniu byłoby to prawdziwe klepisko. Rekultywacja terenu to koszty i czas, a wielu z tych kierowców parkuje na trawniku, niszcząc go, albo parkuje nie tylko na trawniku, ale i dodatkowo na zakazie zatrzymywania – argumentuje Jolanta Głowacka.

Wiadomo również, że już wcześniej prośby o interwencje składała Komunikacja Miejska w Płocku, której autobusy nie mogły się „złamać” w tym miejscu ze względu na parkujące samochody. Straż miejska podkreśla, że wiele osób dojeżdża do pracy własnymi autami z wygody, choć mogliby korzystać właśnie z Komunikacji Miejskiej.

Fot. Wiktor Pleczyński

ORLEN: Budujemy nowy parking, ale na kolejne brakuje miejsca

Spytaliśmy w PKN ORLEN z czego wynika nasilony problem z parkowaniem oraz jakie są możliwości jego rozwiązania.

– Obecnie na terenie Zakładu Produkcyjnego PKN ORLEN w Płocku realizowane są przeglądy oraz remonty kilku instalacji – wyjaśnia biuro prasowe Koncernu. – Prace wykonywane są w zdecydowanej większości przez firmy zewnętrzne. W praktyce oznacza to, że każdego dnia na teren Zakładu Produkcyjnego PKN ORLEN w Płocku wchodzi, poza etatowymi pracownikami Koncernu, dodatkowo około 3 tysięcy osób – pracowników firm zewnętrznych, które realizują prace na rzecz PKN ORLEN – tłumaczą w Koncernie.

Podkreślają jednocześnie, że PKN ORLEN do tej pory nie otrzymał od żadnej z firm realizujących prace remontowe w Zakładzie Produkcyjnym w Płocku informacji o problemach z miejscem do pakowania pojazdów ich pracowników.

Dobrą wiadomością jest natomiast, że PKN ORLEN kończy już budowę drugiego – obok funkcjonującego obecnie przy bramie nr 1 – dużego parkingu dla pracowników.

– Będzie tam ponad 450 nowych miejsc parkingowych do dyspozycji pracowników. W tej liczbie zaplanowano 30 miejsc przeznaczonych także do parkowania motocykli. Prace budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem, co oznacza, że nowy parking przy bramie nr 1 powinien zostać oddany do użytku na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku – wyjaśnia biuro prasowe PKN ORLEN.



Fot. Wiktor Pleczyński

Przypomina także, iż przy bramie nr 2 obecnie pracownicy mają do dyspozycji 1100 miejsc parkingowych.

– Jest to maksymalne wykorzystanie terenu do parkowania pojazdów bezpośrednio przy bramie nr 2. PKN ORLEN właśnie uruchomił kursy wewnętrznych autobusów Koncernu pomiędzy bramą nr 1 i bramą nr 2 – dla tych, którzy zostawiają auta na parkingu przy „jedynce”, a pracują w okolicach „dwójki” – informuje Koncern.

Nie da się jednak ukryć, że w sytuacji, kiedy trwają np. remonty czy nowe inwestycje w Zakładzie Produkcyjnym, miejsc parkingowych jest po prostu za mało. Na kolejne parkingi natomiast raczej nie ma co liczyć.

– PKN ORLEN wykorzystał do budowy parkingów – włącznie z obecnie powstającym – wszystkie dostępne i możliwe tereny w bezpośrednim sąsiedztwie punktów wjazdowych na teren Zakładu Produkcyjnego, potocznie określanych „bramami”. Obecnie Koncern nie ma możliwości zaplanowania czy budowy nowych parkingów – także tymczasowych – w pobliżu firmy – tłumaczy biuro prasowe.

Fot. Wiktor Pleczyński

Jakie rozwiązanie?

Komentarze kierowców, którzy otrzymali pouczenia nie pozostawiają wątpliwości, że nie zgadzają się z karaniem ich za brak miejsc parkingowych.

– Przecież ludzie parkują tam nie dlatego, że tak im się zachciało, ale dlatego, że muszą jakoś dojechać do pracy, a miejsc parkingowych jest za mało – pisze jeden z komentujących tę sytuację na portalu społecznościowym.

– W tej sytuacji firma powinna przygotować lub uzgodnić z urzędem miasta inne legalne miejsce parkingowe dla pracowników – proponuje inny internauta.

Może to jest właśnie rozwiązanie sytuacji? W pobliżu stoi na przykład mało używany parking wielopoziomowy przy Orlen Arenie. Gdyby miasto zgodziło się wynająć go na czas remontów, łatwo byłoby zorganizować np. busy albo dojazd Komunikacją Miejską (tuż obok są przystanki KM). Można też utworzyć tymczasowe parkingi właśnie w miejscach, w których parkują obecnie samochody, a ORLEN zobowiązać do odtworzenia terenów zielonych.

A może nasi czytelnicy mają jeszcze inny pomysł na rozwiązanie tego problemu? Piszcie w komentarzach – może uda się pomóc kierowcom, którzy chcą dojechać do pracy.

Fot. Wiktor Pleczyński
Fot. Wiktor Pleczyński
Fot. Wiktor Pleczyński

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 34

  1. Xyza says:

    Orlen totalnie nie jest przygotowany na tak duże remonty jakie planuje. Wystarczyło obecnie budowany parking skończyć wcześniej. Wydzielić go dla remontujących i wpuścić ich br.1.
    Przynajmniej częściowo rozladowalo by to problem.
    A problem wjazdu samochodów na remonty jest corocznie i zarząd Orlenu nic z tym nie robi.
    Myślę że kara za zajęcie drogi przez samochody podwykonawców płatna przez Orlen szybko by pozwoliła rozwiązać ten problem.

  2. Jajko says:

    No nie wiem w którym miejscu. Wszystko to państwo ciągną się 40 km na h.

  3. Henio says:

    Proszę popatrzeć na rejestracje aut pod Orlenem. WP ! Czyli Płock gdzie mają autobusy co 5 minut rano i popołudniu aby dotrzeć do pracy.
    Od strony Maszewa dużego i dalej aż do Brudzenia nie ma żadnego autobusu na bramy Orlenu ! Żadnego !!
    O ścieżce rowerowej można pomarzyć. ( Płock ma ! )
    Dojeżdżam rowerem, oświetlony, okamizelkowany a i tak niektórzy kierowcy najchętniej by startowali !
    Zarząd dróg niech pomyśli o połataniu dziur, ścieżce rowerowej i przebudowie ogromnego w 50 procentach zaparkowanego skrzyżowania na rondo aby można było swobodnie wyjechać w kierunku Maszewa.
    Przez tyle lat nie potrafią nawet zlikwidować jeziora po ulewach na wysokości parkingu pod lasem !

  4. Zawsze po stronie prawdy says:

    Bardzo dobrze! Niech k…y płacą! Samochodziarze je…ni.
    Rowerem wstyd? Korona z głowy by spadłą? Je…ć im mandaty! Nie żałować!

  5. Zwykły ludek says:

    Największa rafineria w kraju. Tyle ludzi do jej utrzymania. A parkingu brak. Wydzielić teren i choćby tłuczniem wysypać , co by było tanio i szybko zaradzić problemowi. A gdybym był prezesem to nawet z własnej kieszeni połowę dochodu rocznego bym na ten zacny cel przeznaczył. Lub z mości władze o itos poprosił, co by jeden milionek złotówek na parkingi w Płocku zgubił, do Torunia pędząc pieniążki. Panie Obajtek. Wstyd. Oj wstyd.

  6. brak komunikacji publicznej says:

    Brak efektywnej i dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej i podmiejskiej się kłania.

  7. Też kierowca says:

    TRUCKER. Kretyn to cię zrobił i zapomniał zabić. Tacy jak to dupy liżą, szefie ja ci zrobię loda. Ty to jesteś wielki kierowca chwaląc się na parkingu przed innymi.

  8. Kuba says:

    Do „km”.
    Cyt:”Dla firm zewnętrznych jest tylko brama nr 2.”
    Podczas remontu Olefin II firmy zewnętrzne mogą korzystać także z bramy nr 1.

    • km says:

      No a dlaczego nie na stałe jak było kiedyś ? Teraz to nie wiadomo czy się wyjdzie. Ja jako pracownik firmy zewnętrznej tego nie wiem. Nie mam dostępu do takich informacji.

    • Y56 says:

      Parodia. Cały ruch jest przez 10, pozostałymi to możesz sobie osobówka wjechać. Armagedon trwa w najlepsze, ale skoro orlenem rzadzi garstka czarnych mundurków to taki efekt.

    • Firma zewnętrzna says:

      Pomijając remont olefin, firmy zewnętrzne wchodzą prawie wszystkie tylko bramą II !!

  9. Paka says:

    Jak brak terenu na nowe parkingi? W 10 minut wskżę miejsce na nowe lub przynajmniej tymczasowe . Z drugiej strony gdyby Orlenowi zależało na pracownikach i jakości wykonanych remontów to zadbaliby o parking dla pracowników . Sytuacja była dawno do przewidzenia . Do remontu na Olefinach przygotowywali się już ponad rok .Ale cóż ,spragniony zarobku plebs jakoś sobie poradzi . Ale co będzie jak kiedyś zmądrzeje i odmówi roboty w tych dzikich warunkach?

  10. Maciek says:

    Jak tak im zależy na stanie drogi to niech może w końcu ja odbudują po 40 latach bo pieniądze z podatków koncernu jak i pracowników to przytulają darmozjady z UM

    • koperek_WPL says:

      zieleń im kurła tam niszczymy i ten skruszały chodnik tez niszczymy ….?
      teraz każdy uczęszczający ul . Łukasiewicza powinien dać fakturę za remont zawieszenia do ZDM…ale misie były cwańsze i zamiast remontu postawili ograniczenia do 30

  11. tez o mandatach, ale inaczej says:

    28 kwiecień godz. 15, centrum miasta – Kolegialna/Kilińskiego/Sienkiewicza. Sznur samochodów do Rogatek. Przyczyną niedziałająca sygnalizacja świetlna. Cóż, awaria może się zdarzyć. Moje pytanie: gdzie drogówka? Od skrzyżowania do ogrodzenia komendy ok. 10m – nie widzą co się dzieje? Czy płoccy policjanci mają pojęcie o kierowaniu ruchem, robili to chociaż raz w życiu? Czy szkoleni są tylko jak „uwalić” pieszego poza przejściem, gdy nie ma na jezdni żywej duszy i nie stanowi to żadnego niebezpieczeństwa? Mandaty, mandaty i naprawdę nic więcej od policji nie można oczekiwać?

  12. olo says:

    To nie śmieszne. UM robi wojnę Orlenowi… To wszystko.

  13. dlaczego says:

    nie zapewniają parkingu pracownikom? powinni zbudować na terenie firmy wielopoziomowe lub podziemne parkingi, przecież tą firmę chyba stać na inwestycje

    • Jajo says:

      A który Pracodawca ma taki obowiązek?
      Pracuje w centrum. Place za miejsce parkingowe. Pie…. ne święte orlenowskie krowy.

  14. tylo says:

    zlikwidowac straz w jak zrobiono to w gostyninie nic nie robia tylko mandaty dla miasta pisza

  15. Obserwator says:

    To dzięki Komunikacji Miejskiej zaistniała ta sytuacja bo złożyła prośbę do Straży Miejskiej. Niech KM zatrudni kierowców z doświadczeniem a nie panie po kursie do romansów zakładowych. Prawo jazdy to nie wszystko.

    • Trucker says:

      Gdzieś kretynie to doświadczenie trzeba złapać. A jak nie masz pojęcia o prowadzeniu większych pojazdów to się nie wypowiadaj. Kolejny mózg co ledwo zdobył kat B, a będzie wszystkich pouczał. Leć do szefa, bo już czeka na ciebie ze swoją kiełbasą

  16. Uchwał - Ropuch says:

    Proponuję, by straż wiejska oraz specjaliści z mzd, zamiast jeździć dla wygody służbowymi samochodami, przesiedli się do autobusów i uczciwie wykonywali swą jakże owocną i potrzebną misję bez narażania podatnika na niepotrzebne koszty… Może wtedy nie zajmowaliby się donoszeniem i udzielaniem kretyńskich rad.

  17. Driver says:

    Po drugiej stronie ulicy jest teren parku technologicznego. Można tam zbudować nowy spory parking.

    • Pawel says:

      Z tego co wiadomo kiedyś właśnie po drugiej stronie ulicy w planach było wybudowanie wielopoziomowego parkingu. Ale niestety było w „planach”

  18. ... says:

    No już to widzę jak starsi pracownicy śmigają do roboty hulajnogą, albo popylają na wrotkach. xD

  19. Uchwał - Ropuch... says:

    „Straż miejska podkreśla, że wiele osób dojeżdża do pracy własnymi autami z wygody, choć mogliby korzystać właśnie z Komunikacji Miejskiej”
    Trzeba być skończonym kretynem żeby w używać takich argumentów. Chyba po to posiada się samochód, by nim jeździć i używać go dla wygody. Jeszcze tego by brakowało, by ludzie zamiast robić sobie dobrze, zaczeli robić sobie źle. Co za przygłupy w tej straży wiejskiej siedzą? To pokazuje wyraźnie brak zrozumienia władzy tego, że istnieje po to, by robić obywatelom dobrze a nie wciąż kombinować jak jeszcze społeczeństwu dokuczyć.

  20. Obywatel says:

    Straż miejska to potrafi pisać tylko mandaty. Gonić tych nierobow i darmozjadow!

  21. Samochodoza says:

    Trzeba jakoś zachęcić kierowców do korzystania z roweru, hulajnogi, rolek. Żeby to zrobić w pierwszej kolejności bym poprawił jakość DDR. Pousuwał krawężniki na przejazdach, wyrównał i zalał asfaltem. Wymienił mocno już zużytą, nierówną kostkę na ulicy Narodowych Sił Zbrojnych.
    Powiększanie parkingów zwiększy ilość samochodów i nic się nie zmieni. Trzeba spojrzeć na kraje bardziej rozwinięte jak np. Holandia, Dania. Ich ulice tak wyglądały w latach 70-tych.

  22. P. says:

    Może wiecie, co jest z rowerami miejskimi (stacje od Orlenu)? Myślę, że ponowne uruchomienie stacji rowerowej przy PKN choć troszeczkę by pomogło…

  23. Bienki says:

    A może po prostu parkingi piętrowe? No co za problem dwukrotnie zwiększyć dostępną powierzchnię budując parking w pionie a nie jak obecnie w powiększać w poziomie.

  24. Abc says:

    Proponowałbym jeszcze poskromić tych podwykonawców na ulicach. Średnia prędkość 90km/h po mieście i wyprzedzanie na podwójnej ciągłej z pasami włącznie to ich specjalność.

  25. Kapo says:

    Czyli zakapował MZD.
    Nadzoruje ich Pan Prezydent Nowakowski z PO.
    Gratuluje sygnaliście

  26. km says:

    A od kiedy to wszyscy pracownicy mogą wejść bramą nr 1 ? Dla firm zewnętrznych jest tylko brama nr 2. I przez to się tam też korkuje bo zapychają drogę samochody które czekają na wjazd do środka.

    • Anonim says:

      Właśnie dla firm zewnętrznych jest tylko Brama 2 ,a dla krawaciarzy Br 1. Niestety. Podzieliliby ilość samochodów na bramy i korków by nie było.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU