O projekcie filmowym, który będzie realizowany w Płocku, pisaliśmy już na początku lipca. Teraz jednak cała sprawa nabiera rumieńców. Ogłoszono wynik przetargu, w wyniku którego producent filmu „Kochaj” otrzyma 200 tys. złotych za promocję naszego miasta.
Dopełniono wszelkich formalności – miasto udzieliło zamówienia publicznego w trybie tzw. „wolnej ręki” z przyczyn związanych z ochroną praw autorskich, gdyż usługa promocji Płocka mogła być świadczona tylko przez jednego wykonawcę – firmę producencką Federico Film Sp. z o.o.
– Promocja poprzez film jest znacznie tańsza niż wykupienie reklamy w telewizji czy ogólnopolskiej reklamy billboardowej – mówił wiceprezydent Roman Siemiątkowski na ostatniej przed wakacjami Sesji Rady Miasta.
Co więc za 200 tys. zł zaoferowali producenci filmu? Logo miasta znajdzie się m.in.: na opakowaniach płyt dvd, w mediach społecznościowych, w napisach końcowych, na materiałach promocyjnych filmu. O Płocku będzie mówiło się w wywiadach i na konferencjach prasowych jako o partnerze filmu.
W mieście ma być zrealizowanych minimum 7 dni zdjęciowych, co wiąże się z miesięcznym pobytem ekipy zdjęciowej. Na ekranie zobaczymy m.in. Wzgórze Tumskie, molo czy Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny. Płocczanie będą mogli również uczestniczyć w castingach do filmu.
[button link=”https://petronews.pl/cztery-przyjaciolki-i-waz-nowy-film-w-plocku/” target=”new” color=”default”]Zobacz również: Cztery przyjaciółki i wąż. Nowy film w Płocku?[/button]
Powstanie także „making off” z realizacji zdjęć w Płocku wraz z informacją, że zdjęcia kręcone są w Płocku. Materiał ten zostanie wykorzystany do celów promocyjnych miasta.
– Producent ma również umożliwić mieszkańcom zaistnienie w produkcji filmowej poprzez zorganizowanie castingu dla statystów w Płocku. Dzień prasowy dla dziennikarzy z całego kraju także odbędzie się u nas – trwają rozmowy nad pozyskaniem patronatów medialnych ogólnopolskiej stacji telewizyjnej, ogólnopolskiej stacji radiowej, czasopism branżowych i nie tylko, oraz mediów internetowych – mówi Alina Boczkowska z zespołu medialnego płockiego ratusza.
Co więcej, premiery filmu z udziałem aktorów i twórców zostaną zorganizowane w Płocku i w Warszawie. Miasto wyemituje swój spot reklamowy przed każdą z nich. Premiera filmu planowana jest na wiosnę 2016 r., a jedną z gwiazd tej produkcji będzie Małgorzata Kożuchowska.
[button link=”https://petronews.pl/malgorzata-kozuchowska-swoj-nowy-film-bedzie-krecic-w-plocku/” target=”new” color=”default”]Zobacz również: Małgorzata Kożuchowska swój nowy film będzie kręcić w Płocku[/button]
Według ratusza, city placement (działalność promocyjna polegająca na umieszczeniu danego miejsca w tym wypadku w filmie – przyp. red.), przyniesie miastu gros korzyści.
– Promocyjny potencjał city placement wynika w głównej mierze z dużej wiarygodności tej formy przekazu. W tym przypadku obecność jednostki terytorialnej w filmie jest uzasadniona fabułą, w przeciwieństwie do zwykłej reklamy. Nie jest to typowa forma promocji, przez co nie wzbudza irytacji wśród odbiorców. Taka forma reklamy wspiera pozycjonowanie miasta, wpływa na zwiększenie jego atrakcyjności i pozwala przedstawić walory, o jakich nikt do tej pory nie słyszał ani nie miał okazji zobaczyć – czytamy w oświadczeniu ratusza.
Włodarze naszego miasta mają również nadzieję na potencjał tzw. jet-setting’u. Jest to nowa forma turystyki, opierająca się na podróżowaniu szlakiem miejsc, w których kręcono produkcje filmowe. Płock, według tych oczekiwań, miałby stać się kolejnym na polskiej mapie miejscem do odwiedzania dla miłośników polskiej kinematografii. Pozwoliłoby to na stworzenie nowego produktu turystycznego związanego z filmem.
Pojawiły się już jednak krytyczne opinie związane z tym przedsięwzięciem.
– Kręcono u nas już filmy. Jak bardzo Płock rozkwitł po tych filmach? Jak włożone pieniądze przekładają się na dobrobyt miasta? Kto pamięta w ogóle tytuł filmu, jaki kręcono w Płocku? – pisał do nas po publikacji wiadomości o produkcji filmowej czytelnik, zainteresowany tematem.
Pamiętacie, jakie filmy już u nas kręcono? Jeśli nie, zajrzyjcie do poniższego materiału, w którym znajdziecie dokładne podsumowanie „aktorskiego dorobku” płockich zakątków.
[button link=”https://petronews.pl/filmowy-plock-widzieliscie/1/” target=”new” color=”default”]Zobacz również: Filmowy Płock – widzieliście?[/button]
A jakie jest Wasze zdanie? Czy uważacie, że film przyczyni się do większej popularności naszego miasta w Polsce? Pójdziecie na castingi?